update over ons na een pittig weekje.

Hoi Danielle,

Gecondoleerd met je oma.

Jullie hebben zeker al een zware week achter de rug! Veel beterschap met Linde!

Toen mijn overgrootvader overleed was ik 4 jaar. Ik heb echt staan drammen dat ik hem nog wilde zien. Mijn moeder vond het maar niks, maar omdat ik zo heb staan aandringen is mijn vader toch met mij naar hem toegegaan. Ik heb die beelden ook nog in mijn geheugen zitten en het voelt nog altijd heel goed. Ook ben ik toen meegeweest naar de begrafenis, maar daar herinner ik me niets meer van.
Toen mijn opa overleed waren een neefje en nichtje van mij 5 jaar. Zij zijn ook gewoon meegegaan. Anderhalve week later hebben we erg gelachen om mijn neefje. Die kwam bij mijn oma binnen lopen en vroeg waar opa was, hij snapte niet dat die niet gewoon in zijn stoel zat.

Kindjes van die leeftijd beseffen het dus absoluut nog niet. Maar kunnen het wel fijn vinden om erbij te zijn. Ik ben nu nog altijd heel blij dat ik mee mocht, ik heb er, hoe raar het misschien klinkt, fijne herinneringen aan.

Heb je al aan Roos gevraagd wat ze zelf wil? Als ze zelf mee wil, neem haar dan zeker mee. Ze gaan er op hun eigen manier mee om.

Groetjes,
mv Tijs

Dank jullie wel voor alle lieve reacties!!!
Onze nachten zijn nog steeds gebroken (papa en mama ook!) maar het gaat met Linde al een stuk beter.
Gisteren heeft ze voor het eerst sinds dinsdag weer lekker boterhammen, fruit en 'savonds een heel potje gegeten. Drinken gaat nog niet echt maar dat komt ook wel weer.
Ik ben in ieder geval blij dat ze goed op de antibiotica reageerd.
Wat de begrafenis betreft, Roos gaat mee, ik wil dit zelf heel graag, mijn moeder ging 2x per dag naar oma toe en Roos kwam er ook min. 2x per week.
Roos vond het er   leuk en de bewoners uiteraard ook.
Dus ik wil dat zij ook een soort van afsluiting van deze periode heeft.
We hebben er over gepraat aan de hand van het boekje  "oma pluis" van Nijntje, dit is echt een super boekje en ze wil zelf ook graag mee.
Ze zei ook heel lief "als er dan iemand verdrietig is kan ik knuffelen en kusjes geven" mama in tranen uiteraard, ik ben zo trots op haar.
Linde gaat morgen naar het kdv, erg fijn, dan weet ik dat ze ook een paar fijne uurtjes heeft.
We gaan zometeen knutselen om dat vanavond in de kist te leggen voordat we de kist gaan sluiten, Roos gaat dan niet mee, ik vind dat best akelig en ze heeft ook aangegeven dat ze dat niet wil.

liefs Daniëlle.

Myrna, Vught is inderdaad best groot en heeft 3 apotheken maar de dienst-apotheek was in St. Michielsgestel, balen dus!!

Lieve Daan,

Wat zul je er inmiddels doorheen zitten zeg........ Neem je ook nog even tijd voor je eigen verdriet, zo tussen de regels door te lezen is jou oma-tje heel belangrijk voor jou geweest en daar ben je natuurlijk verdrietig van. Sterkte en hopelijk wordt het morgen een warme viering. Fijn dat Roos meegaat, vaak kan een kind van deze leeftijd toch al goed beseffen wat er gebeurt én zorgt ze (vaak onbedoeld) voor een stukje relativering.... Maar in ieder geval, gecondoleerd en sterkte morgen!

En hopelijk zet het herstel van je kleine meid nou goed door. Wat een ellende zeg, al die slapeloze nachten door zo'n ziek meisje (wat uiteraard vooral heel zielig is voor haar!!!).

Sterkte met alles en tot vrijdag, fijn dat we elkaar dan weer zien!

Liefs
Susan

hoi hoi

he mied wat heb je het even zwaar ..
je kleine meisje zo ziek geweest en dan ook nog je oma overleden....

wil je heel veel sterkte wensen met alles en betreschap wensen..

heel veel liefs tobi

Heel veel sterkte!! Hoe oud ze ook is geworden, je wilt oma toch niet missen!
Gelukkig gaat het met Linde weer iets beter. Hopelijk krijg je snel weer wat nachtrust.
Groetjes Laura en Thom

Allereerst gecondoleerd met je oma.
Hoe oud ze ook  is geworden,het blijft een gemis.
Vervelend dat het daarnaast ook even niet zo lekker loopt.
Slapeloze nachten hakken er altijd goed in,en wanneer je ook nog zo'n verlies te verwerken krijgt,kun je het soms even niet meer bijbenen.
Denk ook aan jezelf en aan je verdriet!
Groetjes Tanja

Terug
Bovenaan