update schoonmoeder

Nou we zijn ruim een maand verder en ik heb haar nog steeds niet gezien en hoef dat ook zeker niet. In al die tijd heeft ze mij vorige week voor het eerst een berichtje gestuurd waarin ze haar excuses probeerde te maken op haar manier. Ik heb toen netjes gezegd dat ik er nog niet aan toe ben en nog steeds kwaad ben over wat ze allemaal gezegd heeft. Wij zijn er nu ook achter gekomen dat ze ervoor gezorgt heeft dat mijn man zijn echte vader 16 jaar niet heeft gezien en heel veel leugens heeft verteld. Na mijn berichtje dat ik er nog niet klaar voor was is ze weer in haar slachtoffer rol gekropen en heeft ze weer iedereen van alles de schuld willen geven behalve haar zelf. Als laatst kreeg ik dat ze al haar pillen ging innemen en dat ze een briefje neer ging leggen van Arthur (haar man) en Peter (haar jongste zoon) dat ze maar aan mij moesten vragen waarom. En toen was ik er weer helemaal klaar mee want weer alles was mij schuld terwijl ze toch echt zelf ons de grond in heeft getrapt in dat chat bericht. Ik lach nu om de acties die ze uithaalt maar heb het er toch wel moeilijk mee gehad om die kant van haar te ontdekken.
Ik moest het gewoon even van me afschrijven :)
 
Dat snap ik! Wel erg heftig hoor. Is je schoonmoeder we psychisch in orde? Want haar reacties zijn niet normaal. (niet rottig bedoeld want ikzelf reageer ook wel eens heel heftig op dingen en dan weet ik dat er diep in me iets heel erg dwars zit)
Ik zou haar misschien maar eens naar een dokter sturen waar ze haar verhaal kwijt kan en zien wat de ware achtergrond is.

Ik wens je nog veel sterkte toe.
 
Dank je Cass85. nou volgens mij is ze niet in orde en ze gaat alleen maar raarder doen. Psychiater is ze al eens geweest omdat ze het niet kon verwerken dat ze een hartaanval heeft gehad. ze denkt gewoon dat ze alles kan zeggen en dan iemand anders de schuld van kan geven.

 
Hai meid,

Wat een verhaal weer. Goh, echt heftig allemaal hoor. Had je eerdere schrijven over je schoonmoeder ook gelezen/op gereageerd.
Heel goed van je dat jij het tempo aangeeft en ook hebt laten weten dat je er nog niet aan toe bent. Moeilijk om na zoveel leugens weer iemand te vertrouwen en weer toe te laten in jou/jullie leven.

Ben het wel met Cass85 eens dat ze wellicht nog eens aan de bel moet trekken bij een psychiater want als je dit soort berichtjes stuurt naar je schoondochter dan is er toch echt iets mis in je hoofd. Dat kan echt niet.

Wat vreselijk ook voor je man zeg. Het heeft een behoorlijke impact op iedereen in het gezin. Dat ze graag in haar slachtofferrol zit, mag duidelijk zijn en een hartaanval is niet niks maar ze gaat er wel heel verkeerd mee om.

Wens jullie heel veel succes, sterkte!! Hoop dat de relatie ooit weer wat beter word, ook omwille van de kinderen en kleinkinderen maar op jullie tempo en op jullie manier.

Liefs Lynn. (Nov'12 tweeling mama)
 
Hoi Lynn,

Ja ik heb het gewoon allemaal naast me neergelegd en hulp zal ze toch niet zoeken of misschien wordt ze door haar arts (voor haar hart) naar een psychiater gestuurd.

Ik begin nu eigenlijk gewoon te lachen als ze weer een zielig berichtje stuurt en natuurlijk vind ik het lullig voor mijn man en onze kleine, maar als je zo doet ben ik ook blij dat ze niet meer oppast en Joey niet ziet.

Ooit zal er wel weer contact komen, maar het zal denk ik nooit meer zo worden als het was.

Dank je wel Lynn.
 
Terug
Bovenaan