Update Tessa

A

Anoniem

Guest
Gisteren weer naar t cb geweest. Ze kreeg de 3e prikjes. Tessa weegt nu 6250 gram en is 62 cm lang. Ik mocht van t cb nog niet beginnen met fruithapje omdat ze nog te jong is.. ( volgens mij onzin want er staat toch niet voor niets op de potjes va 4 maanden?!)
Giteravond kreeg ze ineens koorts 38.9 graden. Heb r een paracetamol zetpil gegeven en ben er vanacht 5 keer uit geweest om te kijken of alles nog wel goed was.. Tessa sliep mooi door ondertussen. Dus vanmorgen een blije uitgeslapen baby en een moeder die het liefst weer in bed kroop.
Vraagje: luisteren jullie  echt naar wat t cb zegt of beginnen jullie toch met de fruithap ook al zeggen ze dat ze te jong is??? Ik weet niet goed wat ik van de adviezen van t cb moet denken. De ene keer geven ze advies dat ik denk van ja dat kan wel kloppen en de andere keer heb ik zoiets van mens je lult uit je nek... Hoe ervaren jullie dat?
Groetjes Carla mv Tessa 17 weken

Hoi Carla,

Dat zeiden ze bij ons ook. Mijn zoontje is nu 19 weken en wij zijn met vier maanden ook begonnen. Ik geef ook nog BV en dan hebben ze al helemaal niet dat je nu al begint.
Ik heb tegen ze gezegd dat mijn zoontje echt honger had en dat ik nu al wilde beginnen.
Toen zeiden ze van ja oke. Het kan echt geen kwaad hoor het is echt niet dat je kind gelijk alles helemaal opeet. Ze moeten eraan wennen enzo. Mijn zoontje krijgt nu af en toe een halve potje fruit. Ook geef ik hem wat zelfgemaakte aardbeien, vindt hij erg lekker.
Kijk maar gewoon wat je zelf wilt.
Succes

mama van Jayden

Ik had  eerder geen negatieve ervaringen met het cb, maar  ons laatste bezoek  vond ik echt  waardeloos. Het cb is nu bij mij: het ene oor in en het andere oor uit. Als ze eens iets interessants te zeggen hebben zal ik er zeker wat mee doen.

Suze is 16 weken en ze vindt het reuze interessant als wij eten. We willen komend weekend (dan is ze bijna 17 weken) voorzichtig beginnen met een fruithapje.

groetjes,
Karin

Fijn dat het lekker gaat met tessa.
Toch vind ik het geen steekhoudend argument dat een baby fruit kan eten omdat een fabrikant zegt dat dat kan! De fabrikant wil alleen maar zoveel mogelijk verkopen en als hij je 2 maanden eerder laat beginnen en je ook nog eens wijs kan maken dat je potjes nodig hebt (!!!) dan verdient hij natuurlijk meer dan dat je luistert naar de wetenschap die zegt dat 6 maanden een natuurlijk en meest geschikt moment is om te beginnen met vers fruit en verse groente.

Dus over een week   of   6 tot 8 pas lekker een appeltje pureren of een half banaantje in de hand geven, een vers worteltje of vers spercieboontje, half aardappeltje mmmmmmmm lekker!!

Lees eens op borstvoeding punt com over bijvoeding. Daar staat alles wetenschappelijk onderbouwd.

Wij zijn ook pas net met fruit en groente begonnen, Floor is bijna 6 maanden. Ik prak en rasp alles zelf behalve wanneer we weggaan of op vakantie (zoals de afgelopen tijd). Floor was er zelf wel aan toe, ze vindt het ook allemaal heerlijk.
De adviezen van het cb neem ik over het algemeen wel met een korreltje zout, ik vind ze al gauw paniekerig en zo ben ik zelf helemaal niet ingesteld.
Ik vind dat je als mama zelf het beste weet wat je kindje wel en niet aankan en daar probeer ik ook het meest naar te 'luisteren'.
groetjes van Ruth

Tegenwoordig  stuur ik  manlief  met yanick naar t cb en die vergeet toch wat er daar gezegd wordt, haha.

Persoonlijk vind ik het onzin om met 4 maanden te beginnen met potjes. Als je kindje eraan toe is, is vroeg genoeg. Dat is bij de één met  4 of 5  maanden, bij de ander pas met 6 of 7 maanden. En ik ben het met Mariella helemaal eens dat potjes nog grotere onzin zijn en dat  je naar wat  de potjes fabrikanten zeggen al helemaal niet moet luisteren. Maar goed, ik denk niet dat het kwaad kan. Dus gewoon lekker doen wat je zelf wilt, hier zullen de meningen altijd over blijven verschillen.

ik ben begonnen met fruithapjes toen de kleine 3 maand en 3 week was, en hij is nog steeds gezond hoor

fabrikanten willen gewoon verkopen

en mama's kennen hun eigen kindje het beste. Je merkt het wel als ze er echt aan toe zijn. Ik werd met 5 maanden zo nieuwsgierig, maar meneertje was er toen toch echt nog niet klaar voor. Inmiddels met 6,5 maand is hij echt nieuwsgierig en wil graag meedoen met ons eten. Het juiste moment voor hem breekt dus nu aan!

En over die potjes... iemand gisteravond keuringsdienst van waarde gezien? Het schijnt dat ze in bijna alle potjes appel doen om het maar lekker zoet te laten smaken, en over de hoeveelheid appel in de pot zijn ze niet eerlijk.  

Terug
Bovenaan