Update Tessa

oh ja, maar wel hardstikke fijn dat het zo goed gaat met Thessa!!

sorry vergat ik helemaal te schrijven...

Ik wilde graag pas met 6 maanden beginnen. Maar mijn mannetje was er toch echt eerder aan toe. We zijn met 5,5 maand begonnen. En ik probeer ook zoveel mogelijk zelf te doen. De potjes zijn ideaal voor onderweg of bij ons 1 dag in de week bij zijn gast-ouder-gezin. Ik combineer rapley en prakjes. Ik laat hem eerst lekker sabbelen op een banaan en daarna bied ik hem nog geprakte banaan aan ( ik pureer het niet fijn, hij kan goed met stukjes eten).
Zoals eerder al vermeld. Elk kindje is anders. Mijn zoontje toonde met 4 maanden totaal nog geen interesse voor eten. De een dus met 4 maanden en de ander pas met 7 maanden............

Succes, Anne

hoi,

Ik ben moeder van drie kinderen 15, 10 en 3 maanden en de twee vorige keren ben ik met drie maanden al begonnen met het geven van fruitpotjes en dat zal ik deze keer ook doen het advies van het cb neem ik niet al te serieus mijn dochter kijk het eten van je bord en ik probeerde gister een klein elepeltje peer en ze vond het lekker en heeft er verder goed op gereageerd mijn twee oudste zijn ook blakend van gezondheid dus weet niet ieder zijn eigen mening maar het cb is een adviesorgaan maar dit betekent niet dat je altijd blindelings maar moet doen wat hun zeggen ( voorbeeld ) mijn vriendin moest twee weken geleden haar dochter laten prikken voor de bmr en nog een andere prik ze gaat, het kindje krijgt twee prikken ze is nu een dus dat is op zicht al een drama komt ze thuis kind is gekalmeerd belt het cb van u dochter moet haar bmr vandaag halen zij zei ik kom bij jullie vandaan blijkt ze een dktp prik te hebben gehad in plaats van een bmr ze moest die zelfde dag nog terug voor een derde prik het arme kind, dit bedoel ik maar ook hun maken fouten mooi dat ik toen mijn dochter haar eerste set prikjes kreeg zei van wil je wel even controleren of dit de goeie zijn en toen het verhaal vertelt  loop ook bij hetzelfde cb als haar) dus soms moet je je gevoel volgen

groetjes

Ach, als je er vanuit gaat dat ze tot 6 maanden voornamelijk de melk nog nodig hebben kan het helemaal geen kwaad hoor, maar echt als bij voeding, naast de flessen en dus ook geen hele potjes/porties geven maar gewoon elke dag een beetje. Wij zijn 3 dagen geleden begonnen met fruit, en naomi is morgen 5 maanden....
Met Ilse zijn we met 4maanden begonnen, maar dit keer heb ik minder 'haast' zeg maar

groetjes Yvonne

Mama van Marielle je hebt gelijk. Ik heb op de site gekeken en de argumenten om nog te wachten met t fruithapje zijn beter als mijn argument om te beginnen met de 4 maanden omdat t op t potje staat.. Nu ik de site heb gezien wacht ik nog een tijdje ermee. Dank je wel!
Liefs Carla

Fijn! Eigenlijk had het cb het moeten onderbouwen he? Enneh.. ik probeer dingen altijd vriendelijk op te schrijven, maar kom nog wel eens bot over. Hoop dat je het niet zo hebt opgevat  

Terug
Bovenaan