update Tyche + vraag peuterzwemmen.

Al lang ben ik hier niet meer geweest. Heb wel af en toe meegelezen hoor. Het zal ook nog wel even duren voordat ik hier weer 'all the way' ben want we zitten midden in een verbouwing / verhuizing dus we hebben het best druk.

Met Tyche gaat alles heel goed, ze loopt, ze kletst, gewoon een lekkere meid. Vandaag op het bureau geweest. Ze is 78 cm lang en ze weegt 11 kilo. Dus wel wat aan de zware kant. Maar dat is ze altijd al geweest.

Ik wou met haar gaan peuterzwemmen. Voor de beweging maar ook gewoon voor de leuk en om andere mama's met kindjes te ontmoeten. Maar ik vroeg me af hoe dit in zijn werk gaat enzo want ik heb het nog nooit gedaan.
En wat betalen jullie ervoor? Zoiets allemaal. Gewoon ervaringen van mensen.

Bedankt alvast!
Groetjes Kirsten

Hoe het in z'n werk gaat?
Men neme voor jezelf en Tyche een badpak (of iets wat er op lijkt) en een handdoek. Je gaat naar binnen, en stapt in de groep van mamma's met peuters. En zwemmen maar! De zwemjuf verteld wel wat je kan doen op de muziek ofzo....
De meeste mamma's komen alleen hoor. Je bent heus geen inbreker in een clubje.
Ik moet ook nodig weer 's lekker gaan zwemmen. HEt lijkt me weer 's leuk!
Liefs Nelleke

Hoi,

Leuk weer wat van je te horen.
Ik zwem met Tess sinds ze een paar maanden is, een lekker half uurtje in het water bezig zijn, aan het begin zing je een liedje en daar tussen doe je allemaal oefeningen en dan aan het einde weer een liedje. Ik ben in het begin met iemand mee geweest, maar nu sinds de verhuizing ga ik alleen., geen punt, aanspraak genoeg. Op dit moment wil Tess alleen niet meer op haar rug zwemmen, ach komt wel weer.
Ik betaal €3.80 per keer, dit is wel op een 12 rittenkaart, anders is het €4.50.
Je mag hier wel langer blijven of eerder komen, meestal speelt ze nog even een 15min in het pierenbadje en daarna zwemmen we, douchen en naar huis. Daarna slaapt ze lekker.

De eerste keer moet je niet verbaast zijn als je kleine meid het helemaal niet leuk vindt, dat zie je vaker. Maar gewoon proberen en genieten. Even 1 op 1 aandacht, is heerlijk voor moeder en kind.

Succes, Nanda

Het is echt vrijblijvend hoor, kan je niet dan ga je een keer niet, geen haan die er naar kraait. De kindjes leer je spelenderwijs kennen en het is echt heel laag drempelig.

Maar om je een idee tegeven hoe het bij ons gaat een stappenplan:
* Tess ontbijt op en klaar maken voor naar buiten
* 9:15 in de auto naar het zwembad
* 9:30 bij het zwembad
* 9:32 kaartje kopen
* 9:37 mama omgekleed (trek nu wel Tess haar schoenen en sokken ook uit, dan kan ze lopen)
* 9:40 Tess omkleden in het zwembad op de speciale aankleed kussens (wel iets onderleggen, vind het geen fris idee dat er veel kindjes op liggen)
* 9:45 Even douchen
* 9:46 - 9:57 Spelen in het pierenbadje (met nog meer kindjes)
* 10:00 begin van de les (openingsliedje)
En daarna ligt het  aan wat de juf wil, een aantal dingen zijn:
 - zwemmen op de buik,
 - zwemmen op de rug
 - springen van de kant (zittend en staand als je kindje er aan toe is)
 - onderwater gaan van je kindje (soms ook mama)
 - lopen door het water
 - liedjes zingen
 - spetteren
 - onder een gieter door zwemmen
 - onder een brug door zwemmen
* 10:29 zwaailiedje = einde van de les
* 10:35 douche
* 10:37 Tess aankleden, zonder sokken en schoenen
* 10:45 Mama afdrogen en aankleden (in de kleedhokjes, Tess zit altijd op het bankje, maar er zijn ook vaak boxen aanwezig)
* 11:00 Thuis en Tess naar bed (vaak valt ze in de auto al in slaap)

Zo nu heb je een beetje een idee.

Maak je geen zorgen, kom op badspullen in de tas, kind onder je arm en naar het zwembad en vooral genieten!

Groetjes Nanda

Wij gaan iedere donderdagochtend ( je zult bij je eigen zwembad ff moeten informeren welke dagen ze les hebben). Ik betaal 3,50 en voor ieder kind extra 1 euro. Bij ons duurt de les baby of peuter zwemmen een half uur en daarna mag je zolang blijven als je wilt en staat er ook gratis koffie en thee. De les zelf is heel wisselend. Ze moeten allemaal de bandjes af. We beginnen vaak met liedjes bij de peuterzwemles. Daarna oefeningen om stabiliteit te kweken in het water en watervrij te worden. Bijvoorbeeld met een schuimrubber blokje op je hoofd naar de overkant lopen of springen. Of er wordt een parcourtje uitgezet....moeten ze onder de buis door, over de mat, dan via de glijbaan een tunneltje onderdoor en dan weer naar het begin. Ook oefenen ze om te drijven met een buis in de nek of onder de armen. Van de kant in het water springen dat soort dingen.
Het omkleden doen wij in de ouder kind cabines en douches in een speciale ruimte met een soort aankleedtafels met een douches erboven....zo kan je ook een baby liggen badderen.

Ohoh! Dit kan Tyche echt nog allemaal niet!

Maar goed, ik ga gewoon een keer kijken en dan kan ik nog maar zien.
We gaan morgenvroeg van 9.15 tot 10.00 uur. (Wel vroeg hoor, we moeten 15 minuten rijden en dan nog 10 minuten lopen, het is op een vakantiepark te doen).

Ik betaal 5 euro (per gezin) en met een badenkaart is het goedkoper maar ik wou eerst een keer gewoon kijken of het wel iets is. Daarna is er ook gelegenheid tot vrij zwemmen. En in het park zijn ook nog een speeltuin en ballenbak dus misschien iets voor daarna als Tyche nog niet te moe is.

Maar als ik dat zo hoor... onder water.. niks voor Tyche. We zullen zien. Misschien valt jet allemaal reuze mee! Bedankt in ieder geval. Weet nu wel waar ik een beetje aan toe ben en wat me te wachten staat.

O ja.. hebben jullie kindjes zwemkleding aan of gewoon in de zwemluier.
Ik denk dat ik dalijk bij de hema een zwempakje ga kopen ofzo... (weer een reden om te shoppen!)

Terug
Bovenaan