update Tyche + vraag peuterzwemmen.

Hoi,

Maak je niet te druk, het gaat echt heel relaxed, kijk naar je meisje, Tess vind/vond onderwater ook niet zo leuk, nu gaat het wel, maar haren wassen thuis is een echt drama. Doe het gewoon rustig aan. En bedenk wel dat jij altijd je kindje vast hebt, dus dat er niets kan gebeuren.
Ze zal na het zwemmen best moe zijn hoor, ze gebruiken toch andere spieren. Sinds 2 weken zwemt Tess echt met trappel benen, gewelidg, maar ze is daardoor echt kapot aan het einde van de les. Voor je het weet heeft Tyche het ook allemaal onder de knie en sparteld ze net zo vrolijk rond als of ze het nog nooit anders heeft gedaan.

Ik heb Tess altijd alleen maar zwemkleding gegeven. Op een plasje na is er gelukkig (even afkloppen) niets gebeurd. Je kan ook een zwemluier onder haar badpakje/zwembroekje geven, maar meestal is het niet nodig. Heb hier nog 2 ongebruikte zwemluiers liggen, ze vindt ze prachtig, maar er is geen reden om ze te gebruiken. (Zijn wel handig als je langere tijd gaat zwemmen, bijvoorbeeld heel de middag, dan is de kans oop ongelukjes toch een stuk groter.)

Heel veel plezier!

Liefs Nanda

Jemig, als ik zo lees wat jullie allemaal doen....Dat wil mijn kleine Heldje op sokjes nooit!! Nou ja, ik zal weleens kijken of ik dat allemaal wil... Ik ben zelf namelijk helemaal niet dol op zwemmen, dus om nou te zeggen dat het genieten zal zijn....

Wel leuk om jullie ervaringen eens te lezen...
Liefs Annet

HoiHoi!

Wij gaan ook iedere vrijdagochtend van 9:30 tot 10:00 zwemmen! Echt erg leuk, ik ben er pas mee begonnen en zit in een groepje met baby's en ook peuters, Erna is nog een groep met peuters/kleuters. Ik vind het nu wel jammer dat ik neit eerder begonnen ben.. Het verhaal van Nanda is heel herkenbaar, je gaat gewoon met je kindje het water in en doet mee aan de 'les''liedjes zingen en oefingen doen in het water. En dat is echt heel vrijblijvend hoor; als jij neit wil dat je kindje onder water gaat doe je het gewoon niet! Maar ik merk wel dat ze heel snel leren en gewend zijn, het is vaak ook even durven en dan wennen ze eraan en vinden ze het geweldig! Het is ook geen kwestie van wel of niet kunnen; je doet gewoon mee en je kindje vind het (meestal) leuk!
Na de les kunnen we zo lang in het water spelen als we willen en Puck wil er dan nooit uit, dus na een half uur moet ik het initiatief maar nemen (een uur is voor mama echt lang genoeg!).
Puck draagt een zwemluier met daaroverheen een badpakje (staat zo schattig!). Maar er zijn ook kindjes met alleen een zwemluier of alleen een badpak (maar dat durf ik niet hoor, stel dat ze poept!). EN voel je vooral geen indringer, de groepen wisselen bij ons steeds en iedereen is er om iets leuks te doen met zijn kindje, vaak klets je wel onderling en word je vanzelf aangesproken, maar zoniet, dan niet hoor, je bent er voor je kindje!
Nog twee tips; kom ruim van tevoren, het valt mij iedere keer tegen hoeveel tijd het kost om beide omgekleed te zijn. EN neem iets te eten/drinken mee voor je kleintje vvor na die tijd; ze hebben vaak honger en dan kun jij je ook rustig omkleden! (ik laat Puck dan in de buggy, die mag gewoon mee naar binnen hier).

Nou, een heel verhaal maar ikhoop dat je er iets aan hebt, heel veel zwemplezier!

Liefs, Marcia mv Puck

Bedankt voor alle leuke, bruikbare tips. Marcia, goeie tip van iets te eten meenemen. Zou ik misschien niet aan gedacht hebben.
Heb net zwemluiers gekocht. Vleugeltjes ( moest ik aanschaffen zei de 'leidster') en een supercute zwempakje! Dus we gaan ertegenaan. Als mijn moppie morgen uitgeput ligt te slapen, mail ik jullie hoe het geweest is!

Hallo allemaal. Tyche ligt inmiddels uitgeput op bed!

Wat vond ze het zwemmen leuk!! Ze deed alles mee, ook kopje onder. Waar heb ik me druk om gemaakt?! De andere mama's waren ook leuk en er waren zelfs ook papa's en opa's en oma's mee. En een vriendin van een mama. Alleen dacht ik dat het een lesbisch koppel was haha. We hebben er naderhand nog hard om gelachen.

Met hemelvaart is er een speciale les dat iedereen die wil mee mag komen dus ook oudere broers en zussen. Dan gaan Hessel en Evy ook mee en mogen we daarna heel de dag zwemmen. Het is op vakantiepark het vennebos dus hier gaan we zeker gebruik van maken.

Het is me echt 100 procent meegevallen en Tyche vond het heel leuk. Dus volgende week gaan we weer.
1 "minpuntje": er was ook een neef van mijn man. Hij is heel aardig hoor maar om nu samen in zo'n kleedkamer te gaan... gelukkig ging hij in de andere. Haha hij zal wel hetzelfde hebben gedacht. Best mutsig is dat he? Want in onze kleedkamer waren ook papa's en daar geef ik dan niks om.
Maar goed... het was allemaal geslaagd. Bedankt voor alle tips en ik raad de mama's die nog twijfelen aan om het gewoon te doen!!!

Liefs Kirsten trotse mama van Tyche (vandaag was 1 groot genietmoment)

Ps: Bij 1 oefening moest ik met de buren van baby wisselen. Hun baby was echt nog ienie mienie. Hihi ook al een half jaar ofzo maar toch... wel lekker weer even zo'n knuffeltje in mijn handen... straks even een goed gesprek met manlief voeren. (grapje)

Zijn er bij jullie alleen gezamelijke kleedkamers dan?  Dan zou ik dus echt niet gaan. Bij ons zijn gewoon ouder kind cabines....gewoon een dubbelgrootkleedhokje zeg maar met een plank er een aankleedkussen erop.

Hoi hoi,

Ook hier wordt elke donderdagochtend druk gezwommen. Wij betalen 54 euro voor 13x. Het gaat een beetje zoals het schema wat hier boven geschreven staat. Elisa geniet er echt van en vind het echt super gezellig om te spatteren en te springen en met mama (en soms papa) te zwemmen.

Ik hoop dat je door alle positieve verhalen een keer gaat kijken dan zal je zien hoe leuk het is en hoe onwijs je kindje geniet!

Groetjes

Terug
Bovenaan