update Wout

Hoi allemaal,

gisteren controle op het consultatiebureau gehad. Wout was prima gegroeid, weegt nu 5,5 kilo en is 58,5 cm groot. Zat iets boven de middellijn. Het is ook een heel tevreden mannetje nu hij geen last meer heeft van de krampjes. Hij heeft ook zijn eerste prikjes gehad, gelukig lijkt hij er geen last van te hebben.
Borstvoeding loopt nog steeds niet denderend. Wout vindt het af en toe moeilijk aan te happen en laat heel snel weer los waardoor hij daarna weer aan moet happen. Is een makkelijke, dus wil al snel alleen de tepel pakken. Hij drinkt rechts helemaal niet goed, dus ben daar nu maar weer aan het kolven, was echt te pijnlijk! Op het consultatiebureau zeggen ze alleen maar dat ik de ervaringsdeskundige ben en er meer vanaf weet dan zij en hoe geweldig het is dat ik Tijn (bijna 17 maanden nu) nog steeds voed. Het is naast gewoon lekker ook erg handig want Tijn drinkt wel goed en kan zo de rechterborst af en toe goed leegdrinken en als ik beginnende bortsontsteking heb (doordat Wout verkeerd drinkt denk ik, bij Tijn nooit last van gehad) dan drinkt Tijn m wel weg. Maar goed, op dat gebied heb ik dus niets aan het consultatiebureau en verder doet Wout het zo goed dat ik verder geen vragen heb.
Hij slaapt trouwens echt door nu, heerlijk! Hij sliep al een hele tijd van 10 tot 6. Had de vorige week het idee dat hij om 6 alleen maar komt omdat hij dan mijn man hoort weggaan. Heb m gisteren even laten mekkeren (je kon het geen huilen noemen) en toen kwam hij pas na achten! Vanmorgen was het zelfs 9 uur! (nu was het gisteren ook wel half 11), heerlijk!
Hij heeft gisteren trouwens maar 4 voedingen gehad en drinkt dan ook beter dan dat hij er 5 of 6 krijgt. Ik vind hem er wel nog erg jong voor (is nu ruim 8 weken), Tijn was 10 weken toen hij 4 voedingen kreeg en dat vonden ze op het consultatiebureau al erg vroeg, maar als Wout het hier goed op doet wie ben ik dan om het te veranderen? Hij slaapt trouwens in een slaapzakje nu 's nachts, misschien dat hij daarom ook wat beter slaapt? Ga nu gauw mijn oudste uit mijn boekenkast peuteren. Hij heeft zijn boeken allemaal uitgeladen en is nu aan die van mij begonnen :(

liefs Natasja

Nou, zo te lezen gaat het best goed met de kleine Wout. Jammer dat het drinken aan de borst nog niet zo heel goed gaat. Maar goed, als ervaren bv moeder weet je dat het niet aan jouw ligt..... Anders zou je er misschien nog mee stoppen ook.

Joost is nu 12 weken en weegt ook 5.5 kilo. Hij is nu 61 cm. Hij zit nog steeds op 5 voedingen per dag. Heel soms komt hij 's nachts ook nog, en dan zijn het er dus 6. Maar meestal slaapt hij dus wel van 19.00 uur tot 05.30 uur, dus lange nachten. Maar als Wout het goed doet op 4 voedingen is er toch niks aan de hand? Ieder kind doet het anders hoor!

Iris weegt nu 4,5 kilo en krijgt 5 voedingen. Ze slaap van 23.00 tot 6.30. Prima voor ons, past uitstekend in ons schema hihihihihi!
Ze dronk op 6 voedingen erg slecht. Nu doe ik meer in de fles en krijgt ze er maar 5. En tada...ze drinkt ineens veel beter. Toch laat ze nog steeds regelmatig een halve fles staan. Maar goed, ze groeit, slaapt en poept goed. Wie ben ik dan om er iets aan te willen veranderen!

Wat ben ik jaloers op de doorslapers! Lotte is nu dik 5 weken, maar laat zich s nachts nog goed horen! Ze drinkt nog 6x. Ik mag me nu ook wel een borstvoedingsdeskundige noemen volgens de huisarts en lactatiedeskundige. Veel geklooi met ontstekingen, kloven, te veel melk, spruw noem maar op! Ik geef niet op, want ik heb de jongens ook 6 maanden borstvoeding gegeven, maar leuk is anders!

Ik ben jaloers op jullie omdat jullie kids doorslapen. Soraya komt meestal nog rond 4-en (met laatste voeding om ca. 2230).
Hoewel ik niet altijd het gevoel heb dat ze wakker wordt doordat ze honger heeft, maar meer omdat ze winden moet laten. Erg irritant dus.
Hoeveel mL geef je dan, dat hij doorslaapt?

Nu deed het kolven bij mij ook pijn, toen ben ik me eens gaan verdiepen hier in en wat blijkt nu (ik heb een medela kolf) dat je hier voor verschillende maten borstschilden hebt. Ik heb nu een grotere maat en het doet geen pijn meer. Op de site van medela staat ook meer info over of de breedte van het schild goed is.
Hoop dat je hier iets mee kan.
Groetjes Myranda

Hai meiden,

het doorslapen gaat nog steeds prima, heerlijk! We zijn bezig de laatste voeding wat naar voren te plaatsen en dat gaat ook prima. Vannacht van 9 (start laatste voeding) tot half 8... Heerlijk! Hij wisselt een beetje tussen 4 en 5 voedingen. Indien 4: 800-1400-1900-2130 (zo ongeveer), indien 5: 800-1300-1730-1930-2130. Hij komt dus s avonds veel sneller op elkaar, blijft ook vaak mekkeren (niet echt huilen) tussen 1930 en 2130 en de laatste voeding lijkt hij onverzadigbaar. Laat hem dan drinken, boeren, nog eens drinken en boeren en soms zelfs een 3e keer. Maar dan nog lijkt hij nog meer te willen en daar maakt hij me knap onzeker mee. Maar goed, iedere morgen is er toch weer het bewijs dat hij wel genoeg dronk, hoop dat ik er dus snel minder onzeker over word.

@Moonpoontje, Wout doet het prima, erg fijn. Joost slaapt ook al lang zeg! Ik denk dat ik inderdaad als ik niet zoveel ervaring zou hebben al gestopt zou zijn ja...

@ meike, heb je alleen met Lotte zo'n last? Is wel jammer he? Er gaat zoveel energie in zitten en je weet dat het ook zo fijn en lekker makkelijk kan zijn...

@ Maikel, hoe oud is Soraya nu? Vervelend dat ze zo'n last van haar darmen heeft. Geven jullie haar dan wel altijd een voeding of ook al eens geprobeerd haar alleen maar te troosten? Je schrijft: Hoeveel mL geef je dan, dat hij doorslaapt? Wat bedoel je daarmee?

@ Myranda, interessante site, van de Medela. Het kolven doet gelukkig geen pijn, maar als ik Wout aanleg nog steeds wel (en ik kolf nu al 5 dagen.) Heb nu gelukkig een prima ritme gevonden. Wout drinkt alleen maar links. 's Morgens kolf ik rechts af (helaas al heel vroeg, de nacht is erg lang voor mn borst) en ik laat Tijn er ergens tussen 11 en 12 aan drinken en als hij naar bed gaat (uurtje of 7 's avonds). Zo hou ik de productie goed op gang, kan ik een voorraadje afgekolfde melk aanleggen voor als ik strakjes weer moet werken en gun ik de tepel dus even wat rust.

groetjes Natasja

Hi!
Soraya wordt zaterdag 8 weken.

Tja je ziet dat ze haar kont helemaal schudt en rood aanloopt, vervolgens hoor je een keiharde scheet...het kan er maar beter uit zijn natuurlijk, maar alleen jammer dat het dan om 03h-04h gebeurt (het kan op ieder moment van de dag gebeuren overigens).
Sinds een week troosten wij haar alleen maar (of verschonen haar). Hiervoor gaven wij haar wel te eten, maar dat lijkt ze niet echt nodig te hebben.

Ik geef haar nu 4 scheppen aangevuld tot 150 mL (iets meer water dus).
Met mL bedoel ik milliliter of cc.

Groetjes,

Sonja!

Terug
Bovenaan