Update

Hallo mama's

Nog een paar weken en dan is het zo ver dan zal de eerste december baby geboren worden.
Ben benieuwd wie het eerste mag bevallen.

Ik ben nu op een punt beland dat ik me echt hoogzwanger voel ik waggel soms een beetje, sommige positie kleding zit gewoon strak.
Er zijn niet zo veel leuke outfits meer om te combineren, me haar zit voor geen meter etc etc.
Zal voor sommige van jullie misschien ook wel herkenbaar zijn.

Hoe staat het er voor met de voorbereidingen.
Hier even een korte update van mij:
Vorige week groeiecho en placentalokalisatie gehad.
Placenta is verschoven dus zit gelukkig niet voor de ingang.
Uitslag groeiecho was ook prima.
Kindje was gemiddeld en woog ongeveer 1900 gram. Tot nu toe ben ik totaal 12 kilo aangekomen ( ben erg benieuwd wat er de laatste weken nog bij zal komen.
Ik slaap zo slecht weet geen goede houding meer te vinden.
Gisteren had ik zo een pijn in mijn zij van het liggen op me zij, echt vervelend liep er zelfs een beetje mank van. Laatste tijd veel last van harde buiken en een drukkend gevoel van onderen met steken( herkenbaar voor iemand?) moest urine inleveren voor de zekerheid.
Is op kweek gezet kwam niet echt wat uit, er zaten wel witte bloedlichaapjes maar nog niet erg genoeg voor een kuur. Verloskundige wilde me voor de zekerheid toch ff extra zien.
Alles was in orde inwendig zal alles ook nog potdicht dus dat was allemaal goed.
Ze heeft me geadviseerd toch een kuurtje proberen te krijgen, is namelijk al de 2e keer dat er leuko's in mijn urine zitten. Huisarts belt morgen terug.
Dus ff afwachten.

In huis is bijna Alles klaar voor de komst van de baby.
Kamertje is klaar alleen de lamp ophangen en de schilderijtjes.
Onze zoon is verhuist naar zolder wat gelukkig prima gaat.
De box staat al in de woonkamer, kunnen we al wennen aan het idee.
Ik heb eergisteren mijn z,huis tas ingepakt beetje vroeg, maar dan is het al gebeurd.
Nu nog wat kleine dingetjes en dan is alles wel klaar. Ik heb al aardig beste drang dus ben dagelijks bezig met poetsen en opruimen heerlijk.
Het gaat allemaal niet zo snel als normaal dus probeer elke dag iets te doen.
Krijg nu wel al een beetje kriebels voor de bevalling geen angst, maar meer van hoe zal het deze keer gaan ben erg benieuwd. Wij hebben in november nog 2 feesten gepland staan een bruiloft en iemand die 50 word.
Ben benieuwd als ik er bij kan zijn.

Hoe staat het ervoor bij de andere mama's?

Ps het was de bedoeling dat het een korte update zou worden hahah sorry

Hoii

Wat leuk om jouw verhaal zo te lezen...allemaal heel erg herkenbaar!

Het word elke dag een beetje zwaarder. Slapen gaat steeds moeilijker en de dagelijkse dingen kosten steeds meer energie.
Ik lig vaak 's nachts te piekeren over alle dingetjes die nog geregeld moeten worden.
Vriendlief snurkt er vrolijk op los en lijkt zich nergens wat van aan te trekken. Het duurt toch nog een paar weken??? Grrrr!
Moeten nog een paar belangrijke dingen geregeld worden m.b.t verzekeringen en notaris.
Vind het maar niks dat het nu nog steeds niet geregeld is. Voel me net een tikkende tijdbom ;-)
Zal ook wel een vorm van nesteldrang zijn. Ik hou er niet van om dingen aan toeval over te laten.

Het stekende gevoel van onder is ook herkenbaar. Zal wel indalingspijn zijn denk ik.

Kamertje bij ons is ook klaar. Meeste kleertjes e.d zijn gewassen. Moet alleen nog strijken. Maar moet toch nog wat te doen hebben in mn verlof.
Box staat hier ook al in de kamer. Hebber 2 weken geleden 1 gekocht en had geen zin om 'm eerst naar boven te slepen, dus gelijk maar in elkaar gezet.
Ziekenhuistas nog niet klaar, babytas wel.
Maar daar heb ik hopelijk nog even de tijd voor.

Geboortekaartjes uitgezocht, proefdruk besteld.
Nu nog defintieve aantal kaarten doorgeven aan de drukkerij. Adresstickers zijn klaar...
Alleen mijn vriend moet nog adressen doorgeven...maar ook dat heeft nog geen haast ;-)

Nu nog 2 dagen werken en dan heerlijk wat meer rust. Hopelijk kan ik daar ook aan toegeven,

Inderdaad spannend wie als eerste gaat bevallen! Komt echt snel dichtbij!

Succes met de laatste loodjes!

Lfs Esther

Hey Mar,

Zeker leuk om te lezen!

En inderdaad veel herkenbare dingen, kleding echt een ramp.
Positiespijkerbroeken kan ik niet meer aan, die knellen bij het zitten.
Dus nu is het bijna iedere dag hetzelfde aan.
Begin ook al wat te waggelen vooral na mijn werk als ik lang gezeten heb.

Wat fijn dat de placenta nu goed ligt en dat alles goed is met de baby!
Vervelend he dat slechte slapen? Ik word er ook gek van, daarom heb ik toch maar eerder verlof aangevraagd, een hele dag werken is erg zwaar dus heb morgen mijn laatste dag!
En Esther mijn vriend snurkt er ook lekker op los en die zegt nog doodleuk de volgende dag dat ik ook snurk...
Vraag me af wanneer dan, want ik lig de helft van de tijd wakker :)
Die mannen af en toe!

Verder gaat het wel goed, blijk helaas toch suiker te hebben dus heb nu een dieet en moet 5 keer per dag mijn waardes meten. Maar als het goed is moet het met aangepaste voeding beter worden. Dus ik hoop het.

Kamertjes is zo goed als klaar. Zaterdag gaan we de gordijnen ophangen en het plankje boven de commode want dat is er iedere keer niet van gekomen dus heb nu gezegd dat ik dat dit weekend af wil hebben. Komt nu zo dichtbij allemaal, echt spannend.
Mijn tas voor het ziekenhuis maak ik dit weekend klaar, moet nog grote onderbroeken halen (hebben ze aangeraden vanwege supergrote maandverbanden die je na de bevalling krijgt, dus dat doen we dan maar :))
En ik heb geen pyjama, slaap altijd in een hemd, maar dat is misschien te koud zeiden ze, dus die moet ik ook nog kopen. We zullen sowieso een nachtje in het ziekenhuis moeten blijven omdat de waardes van de baby gecontroleerd moeten worden.

Nou dames, ben ook erg benieuwd wie de eerste zal zijn. Weet al niet meer wie als eerste uitgerekend is.

Groetjes Kim

Leuk om van jullie te lezen!!
Ja dinsdag is het al november...dus dan komt het erg dichtbij voor ons allemaal!
Ik ben zelf pas 21 december uitgerekend, dus de kans is heel groot dat ik eerst veel van jullie bevallingsverhalen zal lezen, voor ik zelf aan de beurt ben! Ben zooo benieuwd!!

Ik moet nog 2,5 week werken....15 November is mijn laatste dag, maar wat kijk ik daar naar uit!
Ik merk ook wel dat het zwaarder begint te worden, maar zéér gelukkig slaap ik nog echt prima. Ik leg mijn hoofd op mijn kussen, voel de kleine nog wat trappelen en val in slaap... Moet meestal wel 1 keer per nacht even plassen, maar slaap daarna weer heerlijk verder.
En ja, mijn vriend snurkt ook :), maar het heeft mij nog niet wakker gehouden... Maar ik slaap ook erg vast en hoor het ook vaak niet als de kinderen roepen ( erg he...)...dus dat regelt vriendlief allemaal!!

Ik merk wel dat fietsen zwaarder wordt, hebben jullie dat ook? Dat zadel zit echt niet lekker meer... Maar kan er vaak nog niet onderuit....en moet wel...

Het kamertje is hier ook bijna klaar! Echt prachtig wordt het. 1 Muur hebben we met wit sterrenbehang gedaan, dat wordt pas na de bevalling geverfd in de passende blauwe of roze kleur :)! En de zolder is ook bijna klaar voor mijn zoon. Dus nog 1 klusweekend voor de boeg....

Kaartje ook al klaar, nu nog de proefdruk afwachten!
Meisjesnaam hebben we al héél lang...maar voor de jongensnaam zijn we nog niet geslaagd....dus als jullie nog tips hebben????

Echt leuk, zo'n update!!
Geniet van jullie verlof!!

Liefs Brigitte

hoi,

wat leuk om te lezen en heel erg herkenbaar!
ik ben nu 34 weken en begin ook wel te waggelen!!!

ja meiden nu gaat het spannend worden!

leuke update!!!
en succes

groetjes dion

Hoi mama's

Leuk om jullie verhalen zo te lezen.
Vind het met de dag spannender worden.
Ik hoop dat we elkaar door deze laatste weken kunnen slepen.
Ik ga ff mijn kamer een flinke schoonmaakbeurt geven ( jaja nesteldrang).

Grtjs Mar

Leuk om te lezen!!!!!!!!!! Word wel zenuwachtig nu omdat we nog zoveel moeten doen, in ieder geval jullie zijun al zover met alles en hier moet nog best wat gebeuren! Nou ja ik maak mezelf gek. Want het valt wel mee hoor. Bij Yara zaten we midden in een verbouwing en konden we pas 4 weken voor de uitgerekende datum weer in ons huis. Dus komt wel goed!

Ik heb ook steeds een drukkend gevoel van onderen. Moet maandag weer voor controle naar de verloskundige, dus laat dan ook even urine controleren. Ben vandaag precies 33 weken, nog drie halve dagen werken en dan verlof!!!!!!!!!! Heerlijk. Morgen gaat mijn man de babykamer verven (1 wand zilver), ik wil met sterren aan gaan kleden en een tekst op de muur (op de zilverenwand) en dan als de kleine geboren word de naam boven het bedje met sterren er om heen en nog wat kleur (blauw of roze) doormiddel van mandjes en beddegoed en de woonkamer witten. Maandag hebben we eindelijk onze kinderwagen uitgezocht, een hele mooie met maxi cosi en reistas, een grijze, we krijgen hem van alle oma's en opa's. Ben hellemaal blij. De eerste week van mijn verlof wil ik zoveel mogelijk dingen doen zoals nog wat laatste dingetjes kopen, de babykamer inrichten en Yara haar kamer verder in orde maken, box klaar zetten en nog heel veel meer haha! Dan ben ik rustig en kan ik genieten van mijn verlof, haha! Dromen jullie ook zo raar, vannacht heb ik gedroomd dat de baby geboren werd ook nu al dus zeven weken te vroeg, gewoon thuis, was een meisje leek heel erg op Yara maar hadden nog geen naam (zijn er ook nog niet hellemaal over uit), iedereen ging er mee bemoeien wat de naam moest worden haha. En we hadden de box nog niet staan en ook geen luiers in huis haha, het lijkt dan zo echt haha!

Vorige week is mijn beste vriendin bevallen van een mooie zoon, was vorige week al even alleen heen geweest en vanmiddag weer met Yara. Zo lief en zo klein weer, nu kijk ik er ook weer enorm naar uit om voor zo'n klein hummeltje te gaan zorgen. Ben nu ook heel benieuwd hoe de kleine er uit ziet of ie op Yara lijkt en wat het word. Ook het karakter, want bij Yara was vanaf haar geboorte duidelijk dat ze een pittig karakter heeft. Dus kan haast niet meer wachten, ben ook heel benieuwd hoe Yara gaat reageeren!

Liefs Marie

Wat leuk om dit allemaal te lezen zoveel is herkenbaar. Kleding die niet meer lekker zit slecht slapen heb ik ook allemaal last van.

Hier wordt het ook spannend. Morgen 35 wkn zwanger en alles is klaar voor de kleine. Moet alleen wel ondertussen mijn z.huistas eens in gaan pakken. Vrijdag moet ik terug naar de gyn en gaan ze kijken of de kleine nog steeds in stuit ligt. Als dat het geval is gaan ze proberen te draaien. En hopelijk gaat dit lukken anders wordt het een keizersnee. Dus spannend allemaal. Wie weet wordt onze kleine dan nog wel een november baby ipv december.

Allemaal veel suc6 met de laatste weken!

Terug
Bovenaan