Zie net de vraag van Stephanie..
Kay had inderdaad hetzelfde, echter zakte zijn temp naar nét 34,9 a 35 graden. Hij was ook verkleurd en ijskoud.. Heb me nog nooit zo geschrokken!
Maar de dag er voor zagen we ineens allemaal troep uit zijn oortje komen en zijn toen naar de huisarts geweest. Ik herkende dit meteen omdat ik ook gezegend ben met gevoelige oren en dus vaak een oorontsteking heb gehad. Kay had dus een oorontsteking gehad en die onsteking is "geknapt". Alle troep liep dus uit zijn oortje en had dus een helse pijn daarvoor gehad. Hij was al 2 weken ziek.. Je kunt het vergelijken met een blaasje wat tegen het trommelvlies aandrukt en dus erg pijn doet, en als het knapt is ineens alle pijn over. Dus gelukkig was dit ook het geval bij Kay, anders hadden we het moeten laten doorprikken..
Bij oorontsteking horen temperatuurschommelingen tussen de 40 en de 37,5. Nadat de onsteking kapot is gegaan hoort de temperatuur geleidelijk te dalen binnen 4 dagen. Bij Kay daalde het in een paar uur en veel te hard! Daardoor kon zijn lichaam het niet bijbenen en terug op temperatuur brengen. Na een tijdje kwam dit gelukkig weer goed, flink warm aangekleed en warm vastgehouden.
Sinds enkele dagen is zijn oortje pas weer schoon, voelt hij zich weer happy en heeft hij er als souvenir weer een snotneus voor terug gekregen haha,.. arm ventje!
Maar het gaat dus weer heel goed met hem..
Lief dat je er naar vraagt!
Esmé mv Kay