Uren gastouder

<p>Goedemiddag, Voor ons een nieuwe wereld, de wereld van de opvang en gastouders.. We hebben gekozen voor een gastouder omdat ik 2 ochtenden en 1 hele dag, maar nu komt het volgende qua uren al om de hoek kijken. </p><p>Bij aanmelding heb ik aangegeven dat ik op vrijdag opvang nodig heb van 8:30 – 17:30, maar in de praktijk blijkt dat ik vaak om 15/15:30 al klaar ben. Wellicht niet slim, maar dan haal ik de kleine op.</p><p>Nu krijg ik alleen te horen dat ik de uren van 15:30 tot 17:30 alsnog moet betalen, maar deze krijg ik natuurlijk niet vergoed. En daarbij vind ik dat ook niet zo netjes, omdat ik ook geen opvang afneem.</p><p>Maar nogmaals, het is een nieuwe wereld voor mij – kent iemand die ins en outs? </p>
 
Zo werkte het inderdaad ook bij onze gastouder, omdat je dan een contract hebt voor die vrijdag tot half zes. Als je niet meer wilt betalen voor uren die je niet nodig blijkt te hebben zou ik vragen of je contract gewijzigd kan worden.
 
Kijken of je je contact kunt wijzigen naar minder uren. Zo werkt het niet alleen bij gastouders maar ook KDVs. Er wordt uitgegaan van de uren in je contract. Als je wekelijks dus zeker weten eerder kunt halen, zou ik dat zeker in je contract laten aanpassen.Of… Je laat het staan en haalt de kleine later op terwijl jij de tijd gebruikt voor jezelf/boodschappen/poetsen/andere zaken.
Maar dat moet je zelf beslissen uiteraard
 
Uren die je betaalt bij de gastouder/ kdv mag je ook zo opgeven bij de belastingdienst (wel krijg je maar over een bepaald aantal uren toeslag, afhankelijk van het aantal uren dat je werkt).
Indien je de uren inderdaad niet nodig blijkt te hebben kan je je contract wellicht aan laten passen, maar dit is ook afhankelijk per opvang (bij sommige moet je bepaalde uren, of de hele dag dat ze open zijn altijd afnemen).
Wat ik deed als ik (was dan wel maar af en toe) eerder klaar was, was gewoon zelf eerder naar huis. Dan had ik even tijd voor mezelf of om bv het eten alvast voor te bereiden.
 
Op het kdv zijn idd ook vaste ophaaltijden zodat er niet te veel onrustig is op de groep met ouders die aan de deur staan.
Ben zelf altijd 1600u thuis en mag 1700u ophalen.. (Keertje eerder maakt ze ook niet uit hoor!) 
Maar vaak maak ik vast het eten of doe nog een boodschapje?? Ideaal
 
Terug
Bovenaan