Uren gastouder

Mijn man heeft onregelmatige diensten en wij hebben bij onze gastouder dan ook een flexibel contract. We ben nemen wel een minimaal aantal uur per maand af, omdat ze wel de plek bezet houdt voor onze dochter. Maar zo kan het de ene maand 30 uur zijn en de andere maand 55 uur. Ideaal vind ik dit.
 
Ik weet niet hoe het gaat met vaste uren. Wij hebben ervoor gekozen om flexibele opvang te doen. Wij hebben een urenbundel per maand en hebben 2 ochtenden standaard dat ik ze in kan schrijven. Ik kan dan zelf opgeven hoelaat ik ze breng en haal. Eerst gingen ze van 8.45-12.15, maar merkte voor de jongste van 1 dat dan laat werd voor middag slaapje. Ik heb die tijd nu aangepast naar 12.00. Als ik toch denk dat eerder of later beter uitkomt kan ik dit per week aanpassen. Voor ons is het ideaal. We betalen wel iets meer per uur, maar vind het erg sunt om uren te betalen die ze er niet zijn. Maar als je ze toch al betaalt is het inderdaad wel fijn om wat in huis te kunnen doen. Schiet er nu wel eens overheen ;)
 
Je hebt recht op een bepaald aantal uren opvang die je bij de belastingdienst kan aangeven. En daar krijg je je toeslag over. Mijn dochters gaan van 8.00-16.30 naar de gastouder. Ik werk van 9.00-15.00. Als ik thuis kom heb ik nog ff een uurtje voor mezelf en om alvast eten klaar te zetten enz. Want als ik ze opgehaald heb, is het spitsuur met 2 kids.
 
Ja zo werkt het idd, ook op een kinderdagverblijf ;) Maae misschien kun je per de volgende maand de uren aanpassen naar 15.30? Je zit toch nier 'voor altijd' aan die tijd tot 17.30 vast??

Bij mijn gastouder geef ik altijd de eindtijd '18.00' op, maar vaak ben ik er om 17.15/17.30. Toch betaal ik gewoon tot 18.00.

Ik werk zelf op een kinderdagverblijf en alle ouders betalen altijd tot 17.30, dat is gewoon 'een dag'. Als ze om 16.00 hun kind ophalen is dat prima, maar ze betalen gewoon tot 17.30.

Dus als je echt vast zit aan die tijd, ga dan lekker ff een uurtje chillen of poetsen thuis en haal je kind om 17.00 op. Heb je lekker een uurtje voor jezelf op vrijdagmiddag!
 
Terug
Bovenaan