Uren wijzigen voordat je met verlof gaat? Mij niks verteld!

A

Anoniem

Guest
allo allemaal

Morgen is de laatste dag van mijn zwangerschapsverlof.
Gister werd ik gebeld dat ik maandag moet komen werken omdat ik mijn contract heb getekend oor 20 uur.
Ik zei gelijk ja maar dat kan helemaal niet heb geen oppas.
Zeiden ze van ja maar je had van te voren moeten zeggen dat je minder kon werken.
Heb ik gezegd en nu is er niks opgeschreven en zit ik emt de penarie.

Ik was de 4de die dit jaar met zwangerschapsverlof is gegaan of is geweest dus ze hadden mij erop kunnen wijzen toch??!
Het is voor mij de eerste en voor die andere 3 was het de tweede of derde dus die hebben er meer ervaring mee.

Kunnen jullie mij helpen?!

Hoi, wat lastig zeg. Ik begrijp uit je verhaal dat je wel had aangegeven dat je minder wilde werken maar dat het niet op papier is gezet? Dan zou ik het toch nog maar goed bespreken met personeelszaken o.i.d. misschien dat jullie toch nog tot een oplossing kunnen komen.
Ik werk zelf bij de gemeente, daar is het gelukkig wel goed geregeld maar heb inderdaad zelf aangegeven dat ik eerst ouderschapsverlof wil en daarna part-time wil gaan werken. (Ook mijn 1e kindje maar heb zelf geïnformeerd hoe het allemaal werkte)

Nou ik hoop dat je eruit komt met je baas, succes,
groetjes van Sonja

Hoi,

Raar zeg. Je hebt doorgegeven dat je minder gaat werken. Heb je ook precies gezegd hoeveel uren je gaat werken en op welke dagen?
Ik heb dit namelijk duidelijk besproken en het is ook vaker ter sprake gekomen.
Ik heb ook zelf uitgezocht hoe het in zijn werk gaat, dat is ook mijn verantwoording vind ik.
Ik hoop dat je er nog uitkomt succes

Als je van tevoren hebt afgesproken dat je minder zou gaan werken dan slaat dit helemaal nergens op en is het niet erg netjes dat ze je laten komen. Heb je dit niet besproken dan heb je pech en dat zou ook niet zo handig van je zijn. Het bedrijf is natuurlijk niet verantwoordelijk voor dit soort dingen. Daar moet je echt zelf aan denken. Maarree ik denk dat ik het niet helemaal snap en dat je het wel hebt afgesproken maar niet op papier hebt. Een mondelinge afspraak is echter ook een afspraak.

gr.Ing

niet mee eens....je spreekt duidelijk af welke dag je thuis blijft en welke dagen je komt werken. je moet er zelf ook voor zorgen dat zwart op wit komen te staan. Zeker nu met je kindje wil je toch alles 200% zeker hebben

oja, hier leer ja alleen maar weer van. Zorg in het gevolg dat je alles tijdig regelt en op papier hebt. Als een collega aan mij vraagt of ze minder kan werken en ik antwoord ja, dan verwacht ik van haar dat ze hier later op terug komt en dat we dan gezamelijk bekijken welke dag ze dan minder wil gaan werken e.d. Tuurlijk komt het van twee kanten, maar hierin bij jij de begunstigde dus moet jij het voortouw nemen.

succes...hier heb je natuurlijk niets meer aan, het leed is al geschied. Misschien kan je voor de eerste weken verlof opnemen en dan snel iets regelen...

Wat een onzin verhaal hangen ze daar op op je werk!! Je kan ten alle tijden voor de volgende maand je uren wijzigen! Ik wilde voor mijn verlof mijn uren wijzigen, maar dat heeft mijn baas mij zelfs afgeraden, zodat ik heel mijn verloftijd, toch zo'n 3 a 4 maanden salaris heb gekregen voor 36 uur en in oktober hebben we mijn contract veranderd naar 20 uur en per 1 november ben ik weer begonnen met werken, dus werk ik nu gewoon 20 uur!
Ze kunnen jou nooit zomaar bellen dat je aankomende maandag in ene keer moet gaan werken! Daar zijn wel afspraken over gemaakt van te voren als het goed is!

Succes ermee!

Groetjes Karmen
mama van Liz

Ik ben het wel met patpeet eens, ik vind het raar dat je niets op papier hebt laten zetten. Ik heb dat meteen geregeld toen ik wist hoeveel uur ik wilde gaan werken.
Ik hoop dat je eruit komt met je baas!

Terug
Bovenaan