Uren wijzigen voordat je met verlof gaat? Mij niks verteld!

Hoi,

Toch wil ik hier even op reageren. Toen ik vorig jaar mijn baas vertelde dat ik zwanger was heeft hij eerst nagedacht of hij me wel wou houden daar. (ik werkte via een uitzendburo dus kon er zo uitgeknikkerd worden)
Toen hij besloot dat ik mocht blijven hebben wij alleen mondeling afgesproken dat ik 3 dagen zou gaan werken (de dagen zelf waren toen nog niet bekend) en dat ik tot na mijn verlof via het uitzendburo zou blijven werken. Wij hebben ook niets op papier gezet.
Ik zei ook tegen hem, ja en dan is mijn verlof afgelopen en dan hoef ik niet meer te komen zeker. Hij heeft duidelijk gezegd nee dit spreek ik nu met jou af en daar kom ik niet meer op terug. Dat was dat. Een mondelinge afspraak is bindend. Alleen het is wel verdomd moeilijk om hier tegen in te gaan want het is altijd jou woord tegen het die van hun.

Hoop dat alles goed komt!   En dat je wel minder kan gaan werken!

Groetjes,

Frieda

hoi
sorry maar wil even zeggen dat je baas ook niet zomaar weet hoeveel je wilt werken en voor die andere uren iemand anders moet regelen en dat wel handig is als hij dat van tevoren weet
over die uren wijzigen voor je verlof en dan niet uitbetaald krijgen voor je eerdere salaris dat vat ik even niet je krijgt gewoon betaald als daar voor behalve als je eerder een contract veranderd heb voor je verlof
en bij mij is het verder ook mondeling gegaan het enige ik werk in een supermarkt   en daar zijn de uren wat makkelijker aantepassen maar niet als het om een functie gaat waarbij iemand bijv ingewerkt moet worden
ps ik moest er wel zelf achteraan

groetjes Elena

ik werk in het onderwijs, en ik wil altijd alles zwart op wit hebben, heb ik met mijn zwangerschapsverlof enzo ook altijd gedaan. Ik heb zelf het iniatief genomen, een brief geschreven, dat en dat wil ik, dan krijg je nooit misverstanden, hoe aardig en lief je baas ook is. ik vind dat je dat van een werknemer ook mag verwachten. je hebt je CAO (tenminste de meeste bedrijfstakken) dus dan weet je wat je rechten zijn.

ik lees in het eerste bericht "morgen is mijn laatste dag van mijn zangerschapsverlof, gisteren werd ik gebeld dat ik maandag moet beginnen" dan komt bij mij de vraag bovendrijven...heb je daarvoor dan geen contact gehad met je baas???

het enige dat ik als advies mee kan geven: ga het gesprek aan, dat het enige wat je volgens mij kan doen. Want je kan hier niet zeggen wie er nu fout zit, ik denk beide partijen, omdat het niet zwart op wit is gezet.

hoi,
Tja, vervelend voor je. Als ik heel eerlijk ben vind ik dat je hem zelf hebt laten liggen.
Als je uren vermindering bespreekt hoort daar ook een (getekende) contractaanpassing bij. Hier heb je in je zwangerschap en in je zwangerschapsverlof tijd voor om te regelen, zo ook de kinderopvang.
Het kan niet zo zijn dat jouw werkgever nu met de gebakken peren zit omdat jij geen opvang hebt.
Als ik jou zou zijn dan zou ik z.s.m. met je baas in overleg gaan en kijken wat wel of niet mogelijk is.
Succes ermee,

Stanneke
mama van Stan en Cas

Hoi,

Op mijn werk is van te voren alles besproken (niet op papier gezet) en mijn contract kon pas gewijzigd worden na de bevalling. (tot de bevalling heb je het recht om terug te mogen in je oude functie) Na de bevalling heb ik dus mijn uren laten wijzigen.
Ik snap dat je tegenwoordig dingen vast moet laten leggen, maar ze hadden ook wel beter mee kunnen werken.
Je weet dat je altijd recht hebt op ouderschapverlof hè....
Succes en ik ben benieuwd of je er uit gekomen bent.
Groetjes Kaly

Terug
Bovenaan