Urineverlies

Hallo allemaal.

Ik heb nogal last van hooikoorts.
Gister heb ik de hele dag lopen niesen en af en toe kan ik dan mijn plas niet ophouden.
Ik voelde me net een oma van 80 jaar.
Hebben meerdere van jullie dit,
ik weet ook niet of dit bij het zwanger zijn hoort hoor, maar je spieren zullen toch slapper worden.
Hoop dat meerdere van jullie dit hebben,
alvast bedankt voor reageren.

xxx
Ilse
 
Hoi Ilse,

Ik heb ook last van urine verlies bij niesen, of spontaan lachen, hoort er allemaal bij.
Op zwangerschapscursus krijg je daar oefeningen voor en in Spanje gaven ze de oefening om terwijl je aan het plassen bent het op te houden, dus plassen, stoppen, weer laten gaan en weer stoppen. Ze zeggen dat zo je spieren sterker worden, bij mij hielp het.

sterkte ermee, groetjes Angela
 
Errug he, ik heb het voornamelijk met overgeven dan voel je je echt zielig en laatst had ik het inderdaad met niesen. Ach ik ga er maar vanuit dat het niet blijvend is....
 
Hee ilse,

ja hier soms ook drie schone broeken op een dag ;(
die oefening die angela beschreef heet stippeltjes plassen en wordt ten zeerste afgeraden. vraag me niet waarom precies, maar hou t er maar op dat je pas na je bevalling die bekkenbodemspieren weer moet trainen.
de vk weet t waarschijnlijk wel of bij de zwangerschapsgym

 
Ach en hoe langer je zwanger bent hoe meer je spieren verslapen, dus ook die sluitspier. Bodembekkenspieren trainen wordt inderdaad afgeraden. Maar ik geloof dat de lucht door je neus met iets van 300 kilometer per uur je lichaam verlaat waarneer je niest. Dus ik vind het niet zo gek dat je dan ff een schone onderbroek aan moet :) Hebben de meeste vrouwen joh, alleen praten ze er misschien niet zo open over...
 
gelukkig heb ik van dat plassen nog geen last met niezen of lachen..
maar train al wel mij plasspieren.
dit alleen niet tijdens het plassen zelf (i.v.m.bactrieen)
maar gewoon tijdens het strijken stofzuigen of als ik tv zit te kijken.
juis belangrijk om dit te trainen doe je het niet dan duurt het herstel hiervan na je zwangerschap nog langer.
ik heb het in opdracht van mij lerares van zwangerschapgym.

groetjes en succes verder ilonka
 
Terug
Bovenaan