Uterusruptuur

Karli

New member
Begin deze maand ben ik bevallen dmv een spoedkeizersnede onder narcose ivm een uterusruptuur. De kleine was al uit de baarmoeder en lag los in mijn buik, de placenta was ook al losgelaten. Als we iets later waren geweest dan was het te laat.

Is er hier iemand die hier ook ervaring mee heeft? We zijn erg blij dat het allemaal goed is gegaan maar ik vind het erg traumatisch. Vooral het moment dat ik rennend door de (lange) gang werd geduwd naar de OK blijft zich in mijn hoofd afspelen.
 
Gelukkig niet die precieze ervaring. Maar ik wel in een ambulance afgevoerd naar het ziekenhuis, na de bevalling, omdat de verloskundige het hechten niet zag zitten. Minder levensgevaarlijk, maar het overschaduwd wel de bevalling.
Mijn man heeft zo lang mogelijk de baby tegen zijn blote huid gehouden, tot ze achter mij aan naar het ziekenhuis konden.
Bij ons had dit tot gevolg dat de baby dus meer aan papa gehecht was, en mama alleen als melk leverancier geschikt was.
Inmiddels ben ik weer favoriete ouder gelukkig. Dus dat is helemaal goed gekomen.

Maar ik kan me voorstellen dat je enorm schrikt, van het feit dat het heel erg mis had kunnen gaan.
Gelukkig is de medische zorg in Nederland relatief goed en was je al in het ziekenhuis.
Het had kunnen gebeuren, het is niet gebeurd.
(Maar neem vooral wel de ruimte om het te verwerken als dat nodig is.)

Je bent mama!
 
Hoi Karli
Wat een heftige ervaring zeg.
Ik heb vier jaar geleden ook een spoedkeizersnede gehad maar geen spoed zoals jij in de zin van rennend door de gangen. En ook dan is het heftig om te verwerken omdat het allemaal zo anders is dan je verwacht had. Ik heb na een tijd contact opgenomen met de huisarts en zij heeft me doorverwezen voor een PTSS behandeling. Ik was na 1 behandeling al geholpen. Dus zoek zeker hulp als je merkt het je over een tijd nog bezig blijft houden! Geniet van je kleintje.
 
Ik ben bij mijn zoontje ook door de gang gerend met het bed voor een spoedkeizersnede.
Maar was niet het zelfde als bij jou ik voelde minder leven was 34 weken zwanger.
Ons zoontje bleek leukemie te hebben en kreeg hersenbloedingen.
Ook zijn lever en nieren werkte niet.
Helaas heeft ons zoontje het niet gered en is overleden 3 dagen na de keizersnede.
Ik heb ook nog lang herbeleving gehad heb hier emdr therapie voor gehad.
Dat heeft wel geholpen het is nu 19 jaar geleden.
 
Bedankt voor de reacties en verhalen. Vervelend dat jullie ook iets heftigs hebben meegemaakt. Ik besef me dat ik het nu vooral even tijd moet geven, als ik er last van blijf houden ga ik zeker aan de bel trekken.
 
Ik ben bij mijn zoontje ook door de gang gerend met het bed voor een spoedkeizersnede.
Maar was niet het zelfde als bij jou ik voelde minder leven was 34 weken zwanger.
Ons zoontje bleek leukemie te hebben en kreeg hersenbloedingen.
Ook zijn lever en nieren werkte niet.
Helaas heeft ons zoontje het niet gered en is overleden 3 dagen na de keizersnede.
Ik heb ook nog lang herbeleving gehad heb hier emdr therapie voor gehad.
Dat heeft wel geholpen het is nu 19 jaar geleden.
Jeetje wat een heftige ervaring, fijn dat de therapie geholpen heeft. Sorry om te horen van jullie zoontje:cry:
 
Terug
Bovenaan