Uwv

<p>Dames met ervaringen uwv? Ik zit al 3 weken in de zw ivm bekkenklachten en harde buiken.. ze vragen of ik telefonisch contact op wil nemen over verdere beslissing betreft de uitkering wat kan ik verwachten?</p>

Hi!
Ik heb tijdens mijn zwangerschap en miskraam ook in de ziektewet gezeten.
Ik moest toen een enquête online invullen. Gaat via mijn overheid.
Verder heb ik telefonisch geen contact met hen gehad.
vragen gingen trouwens over waarom je thuis zit, en hoe lang je verwacht nog thuis te zitten en of je verwacht dat het nog een keer voor gaat komen..

Ik ben ook tijdens mijn zwangerschap in de ziektewet beland. Ze hebben mij een aantal keer gebeld om mijn klachten te bespreken en de verwachting of ik weet kon gaan werken.
Stelde weinig voor vond ik.

Ik heb 1x telefonisch contact gehad (ook voor bekkenklachten) ze gaf aan dat het ok was en dat ze me niet meer zouden bellen. Heb ze inderdaad nooit meer gehoord, ben wel een keer bij de Arbo geweest voor een ‘gesprekje’ daarna ook daardoor geaccepteerd. 

Ik zit sinds januari door bekkeninstabiliteit ook gedeeltelijk in de ziektewet. Sinds deze week zelfs 100% want ik moet de hele dag staan en ik red maar max 2,5 uur en ik werkte de laaste weken 5 uur per dag 3x per week.
ik heb een vragenlijst in moeten vullen en mijn werk ook. Ik heb nadat ik dit heb ingevuld niks meer gehoord en inmiddels zijn we al 1,5 maand verder
geen zorgen maken, wanneer je zwanger bent, ben je goed ingedekt. Wees eerlijk over hoe werk gaat en hoeveel pijn je heb! Z

Ik ben met 27 weken thuis komen te zotten. Het UWV belde mij in de eerste week meteen zelf op en besprak met mij wat de klachten waren. Hieruit concludeerde deze mevrouw zelf dat ze niet verwachtte dat ik nog aan het werk zou kunnen en gaf aan dat UWV mij met rust zou laten. Dit is ook gebeurd. Arbo arts heb ik nooit gezien of gesproken! 

Hier ook 2x telefonisch contact. 1x voor de klachten/reden van ziekmelding (50%) en 2de keer om te kijken hoe het ging. Toen ik aangaf dat ik op dat moment inmiddels 100% ziek was, was dat voor hun voldoende informatie. 
Erna niks meer gehoord en hebben alles netjes in gang gezet. Baal alleen van de toon in hun brieven, maar die zijn standaard en stoorde de arts die belde zich zelf ook aan.. 

Na mijn miskraam even in de ziektewet gezeten. Vrijwel meteen een brief van het uwv met een vragenlijst die ik in moest vullen. In de week daarop telefoontje van het uwv niets bijzonders. Week daarna bij een arts van het uwv moeten komen om na 3 minuten weer naar buiten te lopen. Ik vraag me nog steeds af wat ik daar gedaan heb haha. Het was alleen om even uit te leggen hoe alles in zn werk gaat, mij werd niet eens naar de situatie gevraagd.

geen zorgen dus... 

Terug
Bovenaan