Vaak boven de dekens liggen

Als we ons dochtertje op bed brengen en na een half uurtje ff bij haar gaan kijken of ze al slaapt ligt ze heel vaak boven de dekens
We stoppen haar dan wel weer in en dan gaat het wel een tijdje goed maar als ik s'morgens weer bij haar op de kamer kom ligt ze 7 van de 10 keer boven de dekens
Wie heeft dit "probleem" ook en wat doen jullie daar tegen?

Groetjes mij

helemaal herkenbaar!! Wij hebben dus een winterslaapzak gekocht en voor de hele koude nachten een flanellen pyjama (wat warmer dan gewone pyjama). We hebben van alles geprobeerd, oa lakens en dekens dwars opmaken, zodat het strakker om hem heen ligt, maar zelfs daar wurmt hij zich onderuit, met slaapzak aan! En eerst legde ik hem ook vaak terug, maar dan werd hij vaak wakker en dat vind ik zo sneu. Nu laten we hem liggen zolang hij in een acceptabele houding ligt. Want dan verstoren we z'n nachtrust minder. En als hij er wakker van wordt, ligt hij in no time weer onder de dekens uit.
Een vriendin legt haar zoontje met slaapzak onder t matrasje "geklapt", zodat hij niet onder dekens uitkan. Maar daar ben ik zelf niet zo voor. Vind het eng idee dat hij zich om en om in slaapzak zou kunnen draaien..
Ben benieuwd of er handige tips zullen komen!!
Groetjes mira

hier hetzelfde. Berend wordt meestal ook wakker als ik hem goed leg en gaat dan liggen brullen.

Ik heb nu 2 extra dekentjes naast het bed liggen. Als hij bloot ligt leg ik gewoon die dekentjes over hem heen. De andere dekentjes die hij heeft afgetrapt laat ik tegenwoordig gewoon liggen. En dit werkt bij ons prima.

hier ook de kids in een winterslaapzak. En als wij nara bed gaan leggen we latijd de deketjes weer over ze heen. Als je kind gewoon slaapt dan is het ook helemaal niet erg hoor, het zou vervelender worden als ze wakker worden van de kou.

Zelf leg ik bij de kids nooit een dekenttje met alkentjes vast (lakentjes gebruiken we niet). Als die kleintjes er onder komen, dan kunnen ze niet zo makkelijk meer wegkruipen, bij een losdekentje kan dat wel.

Ik zou me er maar niet te druk om maken zolang je kind niet er niet iedere nacht wakker van wordt, en het op een brullen zet.

Miep

Wij hadden het probleem ook maar dat is nu opgelost nu we het bedje niet meer halverwege opmaken maar gewoon hoog. Linde ligt nu met haar hoofdje bijna tegen het hoofdeinde aan waardoor ze niet meer de kans heeft om nog hoger te kruipen. Dat kleine stukje hoger wat nog kan dat zorgt er niet voor dat ze onder de dekens uit komt. Ook kan het zijn dat de kleintjes omhoog gaan kruipen als ze het koud hebben. Een lekker warme pyama en winterslaapzak kunnen dan ook helpen.

Groetjes Anja

Bij ons precies het zelfde.
Suleyman slaapt ook erg wild.
Hij ligt elke keer weer anders, en ergens anders in bed.
Ik ben veel te bang dat hij onder een dekentje zal blijven.
Daarom heeft hij alleen winterslaapzak. En de verwarming is aan.
We doen het al weken zo, en het gaat goed.

ons dochtertje is ook erg onrustig, nu kreeg ik de tip om  onderaan de slaapzak een lap stof aan te naaien en die onder het matras in te stoppen. ze ligt nu zo vast als een huis.

ha, klink bekend! Kyran doet dat ook. Die ligt binnen no time andersom en bovenop de dekens...hihi. Isis niet, die blijft liggen waar je haar neerlegt.
Ik denk dat een slaapzak  het probleem van kou oplost. Zelf check ik meestal even hoe ze er bij liggen, een uurtje nadat ze zijn gaan slapen en als ik zelf naar bed ga (of m'n vriend doet 't) en dan stop ik ze nog even goed in. Strak opmaken helpt hier trouwens niet.

groetjes,
Lara
mv Kyran & Isis, 1-12-2006

Terug
Bovenaan