Vaak naar het toilet

Ik heb gelezen dat wanneer je zwanger bent je vaker naar het toilet moet, moet je dan echt plassen, want ik heb altijd vals alarm, het is trouwens geen blaasontsteking want ik heb geen pijn of branderig gevoel als ik plas. Herkent iemand dit??
 
Bij mij kwam het vaker plassen pas in de 10e week, maar dat is voor iedereen verschillend. Het is bij mij soms wel soms niet vals alarm... . Ik heb wat problemen met kleine beetjes urineverlies tussendoor, maar dat gaat steeds beter.
(17 wk)
 
Ja, ik herken het wel.
Ik moet al zo'n beetje de hele zwangerschap vaker naar het toilet dan anders, soms wel 20 keer op een dag, en de meeste daarvan beschouw ik ook als "vals alarm": hele kleine beetjes, terwijl ik toch echt kort daarvoor het gevoel heb dat m'n blaas op knappen staat.
Soms best frustrerend, als je door de stad loopt of zo. Ik weet inmiddels alle openbare toiletten te zitten!

Ik heb 1x een blaasontsteking gehad tijdens de zwangerschap, daar had ik toen overigens nauwelijks klachten van (werd bij toeval bij een keuring ontdekt), nu heb ik het opnieuw getest maar het is geen ontsteking.

Ik ga ervan uit dat het zo blijft tot de kleine eruit is, want ik ben inmiddels 36 weken.

Groeten,

N.
 
Hoi Anoniem,de symtonen die je aangeeft wijzen op een blaasontsteking.Je kunt het beste even een urinekokertje halen bij de drogist en hier wat urine in plassen en dan even naar de assistente van je huisarts brengen.Hier hoef je geen afspraak voor te maken.Mocht je een blaasontsteking hebben dan krijg je een kuur van 7 dagen.Cranberry pillen werken ook erg goed.Veel succes
 
he hallo, nou komt bekend voor hoor, alhoewel het bij mij niet echt vals alarm is als ik heen moet, maar plas kleine beetjes terwijl als ik heen ga het lijkt of ik op knappen sta en denk dat er heel wat komt ha ha.
Denk niet dat je blaasontsteking hebt wat engel hierboven beweert, hoort gewoon bij je zwanger zijn. Blaasontsteking het ik vroeger als kind heel veel gehad en dat merk je echt wel hoor, je kunt het ruiken en je hebt meestal wel een schrijnend gevoel bij plassen en jij geeft aan dat je dat niet hebt dus. Maar mocht je het desondanks toch niet vertrouwen dan kun je altijd wat ochtendurine naar huisarts brengen, maar ik denk persoonlijk dat er niks is, ja alleen dat je zwanger bent natuurlijk.
Liefs Esther.
 
Hallo,

Dat het vals alarm is kan hoor, er is gewoon meer druk op je blaas.

Je hoef niet altijd pijn te hebben om een blaasontsteking te hebben hoor.

Ik raad iedereen aan om het minimaal 1 keer per maand te laten controleren.
Ikzelf liet het wekelijks doen.

Ik heb een paar jaar geleden ooit een nierbekkenontsteking gehad. Ik kreeg ineens onwijs veel pijn en na 2 maanden (diverse echo's, scans, bloedonderzoeken en urine onderzoeken) kwamen ze erachter dat ik een blaasontsteking had gehad die was overgegaan in een nierbekkenontst.

Sylvie
 
Ik heb al vanaf 4,5 week dat ik vaker moet plassen. Ik weet echt niet of je een blaasontsteking hebt, daarvoor moet je denk ik toch bij een dokter zijn. Maar wat altijd goed is, is veel water drinken (1,5 L per dag). Helaas moet je daar ook weer veel van plassen... hihi maar ja dan ga je niet voor niets.
 
Terug
Bovenaan