Vaak ziek?

<p>Ons zoontje van net twee is tot nu toe ongeveer om de 6 weken ziek met hoge koorts. <br /><br /></p><p>De huisarts vind dit normaal. <br /><br /></p><p>is jullie kindje ook zo vaak ziek? </p>
 
Hij gaat naar een gastouder 1x in de week. Verder naar opa’s en oma’s 2x in de week. 


keel en neus amandelen zijn niet groot genoeg om te verwijderen. Zal niets uitmaken 
 
Mijn 2 oudsten hadden ook iedere maand hoge koorts. Ik ben heel wat naar de huisarts geweest, kreeg ook te horen dat het normaal was. Uiteindelijk wel doorverwezen, toen de oudste 4 was kwamen we er achter dat ze het Hyper IgD syndroom hebben. Is wel een zeldzame ziekte, maar er kan dus wel meer aan de hand zijn. Mijn andere kinderen zijn bijna nooit ziek.
 
Mijn docter van 1,5 is zelden ziek. Denk dat ze nu 4 keer koorts heeft gehad in totaal. Gaat 2 dagen naar de kinderopvang per week. Dus geen idee of iedere 6 weken “normaal” is. Vind het best vaak eigenlijk. 
 
Mijn zoontje van 21 maanden is tot nu toe maar 1x echt ziek geweest. Met koorts enzo. Ik dt dit ook erg veel idd. Moet ik wel toegeven dat hij niet naar een creche of opvang gaat. Af en toe een nacht logeren bij opa en oma 
 
Dat is heel normaal. Kinderen zijn vaak snel ziek, omdat ze nog geen weerstand tegen allerlei virussen hebben opgebouwd. Ze worden dus van ieder virus waar ze mee in contact komen ziek. Daarbij hebben kleine kinderen snel hele hoge koorts, zonder dat dat betekent dat ze ernstig ziek zijn. Wel heel sneu om je kleintje zo ziek te zien!
Als je kindje goed groeit en ontwikkelt en er geen 'rare' infecties zijn (bijvoorbeeld langdurig antibiotica nodig, herhaalde/chronische schimmelinfecties, veel oorontstekingen, veel longontstekingen) dan is het normaal. 
 
Terug
Bovenaan