Vaak ziek?

Tja, het ene kind is echt vaker ziek dan de ander.
Mn oudste dochter was ook veel ziek de eerste 1.5-2 jaar. Elke 2 maanden wel flinke koorts. Ik kon elke 2 maanden een paar dagen verlof opnemen, zo balen! 
Het werd beter toen ze 2 jaar werd. Nu is ze 3 en ze is zelden nog echt ziek met koorts. Wel verkouden enzo, maar niet meer zo ziek dat ze niet naar de opvang kan (wat de eerste 2 jaar dus wel zo was)
Mm jongste dochter is nu 15 maanden e  nog maar 1x een beetje ziek geweest. Ze gaan allebei naar dezelfde opvang, dus dat maakt niet uit. 
Mn oudste is blijkbaar veel gevoeliger en vatbaarder voor ziek zijn dan mn jongste. Niks aan te doen.. Maar het werd echt beter toen ze peuter werd!
 
Tja, het ene kind is echt vaker ziek dan de ander.
Mn oudste dochter was ook veel ziek de eerste 1.5-2 jaar. Elke 2 maanden wel flinke koorts. Ik kon elke 2 maanden een paar dagen verlof opnemen, zo balen! 
Het werd beter toen ze 2 jaar werd. Nu is ze 3 en ze is zelden nog echt ziek met koorts. Wel verkouden enzo, maar niet meer zo ziek dat ze niet naar de opvang kan (wat de eerste 2 jaar dus wel zo was)
Mm jongste dochter is nu 15 maanden e  nog maar 1x een beetje ziek geweest. Ze gaan allebei naar dezelfde opvang, dus dat maakt niet uit. 
Mn oudste is blijkbaar veel gevoeliger en vatbaarder voor ziek zijn dan mn jongste. Niks aan te doen.. Maar het werd echt beter toen ze peuter werd!
 
Bij ons was dit ook! Mijn dochter ging toen ze 1 jaar was naar de opvang en toen werd ze zo vaak ziek! in één maand had ik geluk als ze twee weken 'gezond' was. De rest was ze heel erg verkouden met hoge koorts of weer een ander griepje onder de leden. Ze heeft uiteindelijk wel buisjes gekregen, omdat er ook regelmatig oorontstekingen speelde, en dat heeft wel geholpen. Toch bleef ze naar mijn mening vaak ziek, en eigenlijk is dat nu pas over. Ze zit inmiddels in groep 1 van de basisschool, dus je kan wel zeggen dat ze haar hele creche periode er last van heeft gehad! 
 
Voor mij klinkt dat wel als heel vaak. Mijn kindje is 14 maanden en is twee keer ziek geweest tot nu toe. Hij gaat niet naar het kdv maar naar opa en oma of is thuis. Dus komt niet met heel veel potentiële ziekteverwekkertjes in aanraking ?
 
Mijn dochter is nu 13 maand, gaat sinds dat ze 3 maanden is naar de crèche en is denk ik in totaal 2 weken NIET verkouden geweest. De rest van de tijd valt ze van de ene verkoudheid in de andere. Ze heeft ook altijd koorts na vaccineren, bij tandjes, ect. Maar ik maak me totaal geen zorgen. Het is een lekker kind dat zich super vlot ontwikkelt. 
Verschilt gewoon per kind 
 
Terug
Bovenaan