Vaccin kinkhoest

Hallo Dames
Het verbaast me een beetje dat ik helemaal niets lees (of het is op een ander forum) over het vaccin kinkhoest, wat zo de laatste tijd in het nieuws is. ik ben nu nl ontzettend aan het twijfeln of ik het wel moet laten doorgaan om de tweede prik te geven waar dit kinkhoest vaccin in zit en die dus nare bijwerkingen kan veroorzaken. Vandaag stond nl in de krant dat er een nieuw vaccin is die je dus kan kopen. De inspectie van volksgezondheid heeft er nu dus toestemming voor gegeven voor de import van het middel Infanrix. Het schijnt dat het bestaande vaccin niet effectief zou zijn en teveel bijwerkingen zou hebben. Ben ik de enige die hier over zorgen heeft, of laten jullie je kind gewoon inenten? Ik hoop dat er hier meerdere zijn die zich hier ook zorgen om maken. Ik moet nl maandag heen voor zijn tweede prikkie. Ik denk dat ik ga afbellen, even uitstellen dat ik zeker weet dat dat nieuwe vaccin er is, desnoods betaal ik dat ook zelf, maar je wilt toch het beste voor je kind!
Ik hoop dat ik wat reactie krijgalvast bedankt voor jullie reactie!
Groejes Coco
 
Hoi coco, ik heb de eerste prik laten zetten je bent onzeker en net mama je weet nog niets en wil het beste voor je kind. Bij de tweede twijfelde ik iets meer bij de derde nog meer maar dacht van het zal zo een vaart niet lopen. Maar nu moet ze met elf maanden nu lijkt het nog zo ver weg. Weer een prik. En heb besloten om hem niet te laten zetten en te wachten op het nieuwe vaccin in januari,

Voor iedereen is die keus natuurlijk om andere redenen. Maar als ik had geweten dat het zo slecht was had ik het niet laten doen.
Maar aan de andere kant wat als je kind iets krijgt en er iets ergs aan over houd. Het blijft moeilijk.

Een collega van mij haar zoontje is slecht van prik afgekomen en dat heeft me toch extra aan het denken gezet en toen de regering zei dat het echt niet goed is was het voor mij duidelijk ze krijgt de nieuwe prik. Moet Dinsdag naar het cb en zal het vast aan ze doorgeven.

Ben benieuwd op meer reacties en op jou keus.

groetjes joyce mama van Mara
 
die van mij is 11 maanden en heb hem gewoon laten geven en niets aan het handje wil niet zegge dat het bij jou kindje gebeurt maar ja als je twijffeld zou ik het cb vragen hoe het precies zit
 
Weet je, ik vind die ophef zo'n onzin!
Al jaren en jaren zijn er miljoenen kinderen mee ingeent. En al die jaren gaat het goed en nu ineens zou het slecht zijn. Iedereen loopt zich maar druk te maken en in mijn ogen is dat voor niks. Een kindje wat zogenaamd reageert op de prik kan ook heel ergens anders op reageren. En wie zegt dat zo'n kindje op een ander vaccin niet zou reageren.
Onze dochter is ook gewoon ingeent en ik laat haar volgende prik met 11 maanden ook gewoob doorgaan. Ik ent haar liever nu in dan dat ze straks met zo'n enge ziekte zit en ik mezelf voor mijn kop kan slaan dat ik het niet gedaan heb.
 
Hoi
Bedankt voor jullie reactie's.

Mara, ik ben het dus helemaal eens met jou! Het is toch een eng idee en ik ben ook van plan om het nieuwe te kopen. Mijn vriend gaat morgen vroeg zijn arts nog eens bellen en navragen en ik bel morgen naar het CB en leg het ze voor, (Max krijgt morgen nl zijn tweede prikkie) ik denk zomaar dat ze negatief reageren omdat ze altijd al alles volgens de regeltjes doen, maar ja het is tenslotte mijn kind en natuurlijk wil ik niet dat mijn kind een enge ziekte krijg, maar een maand later of eerder maakt dan ook niet uit voor in te enten. Ik heb gehoord dat je het nieuwe vaccin via de huisarts kan regelen, het is te verkrijgen in Venlo, deze sturen het dan op naar je huisarts.
Ik snap ook gerust reactie nr3. Tuurlijk worden er al jaren en jaren prikkies gegeven, maar als je nu al die verhalen hoort en ook via de regering en dat die nu het nieuwe vaccin goedgekeurd hebben, dat wil toch ook al wat zeggen? Dat doen ze echt niet zomaar. Je moet eens even bij Google "kinkhoest vaccin" intikken
dan kan je op heel wat sites terecht waar veel informatie opstaat. Ik vind het gewoon belangrijk dat mijn kind gezond blijft! En die ophef is niet voor niks toch?
Nou Mara, (en anderen) ik hou je op de hoogte!
Groetjes Coco
 
hallo dames,

Ik snap best dat het al jaren goed gaat. Maar wie zegt dat jaren is er geen onderzoek naar gedaan en nu wel omdat mensen nu meer kennis hebben en het verband hebben gelegt tussen de prik en de gevolgend. Voor mij was het heel duidelijk dat als de regering zegt dat het inderdaad niet goed werkt en het bijwerkingen heeft dan is er toch zeker ergens iets niet in orde?

Bij het zoontje van die colega is het nu bewezen dat hij voor de prik 100% gezond was. Dus toch iets fout gegaan.

Dan denk ik ik zorg dat mijn kind de prik echt wel krijgt want ik ben zeker voor het in enten maar dan wel veilig. In de tussen liggende maand of maanden is je kind nog steeds beschermd tegen de ziektes.
Dus kom niet aan zetten met ik wil niet dat mijn kind die enge ziektes krijgt.

Maar goed ben gister bij het cb geweest en pff 2 discussies in 20 minuten.
Eerst over de voeding maar goed dat doet er hier nu ff niet toe.
En daarna natuurlijk de prik. Ja en het is normaal dat je je kind laat enten en ja het is wel minder beschermd als je het later laat doen dan normaal. (daar geloof ik niet veel van omdat als je kind ziek is hij met gemak word uitgesteld tot hij beter is) Maar goed ik blijf bij mijn standpunt dat als de nieuwe prik er nog niet is ik best 2 maanden kan wachten met enten zo niet dan haal ik hem ergens anders.

Maar goed hoop dat er nog meer reacties komen.

COco horen we nog wat van je. En laat je niet afschepen hoor doe wat je gevoel je zegt.

Groetjes en een knuffel.

joyce mama van Mara
 
hoezo beschermt in de tussenliggende maanden wel beschermt? Als je kind nog niet ingeent is, is het ook nog niet beschermt.
En ik vind dat mijn kind nu ingeent moet worden. Zeker omdat ze naar het kdv gaat en daar het risico dat ze iets oploopt alleen maar groter is. Ik wil dus niet wachten!
 
Hallo dames.Hebben jullie al eens op de site gekeken van de nederlandse vereniging van kritisch prikken?(www.nvkp.nl)Daar wordt alles besproken ivm vaccinatieschade.Wisten jullie bv. dat men in China pas met 2 jaar beginnen met inenten? En dat daar(door) wiegedood zo goed als niet meer voor komt?En wisten jullie al dat je kindje epilepsie kan krijgen van de vaccinaties?En een kans van 1 op de 1000 op eczeem?Dat zijn dus bijwerkingen.Je kindje zal het maar krijgen...Verdiep je er alsjeblieft eens in en realiseer je een dat de kinderziektes zoals bof, mazelen en rode hond in princiepe `onschuldige` kinderziektes zijn,die mbv.bijv. homeopatische middelen heel goed te behandelen zijn.Heel veel sterkte gewensd met de keuze die je maakt.Ik ben trouwens gestopt met de inentingen na de derde prik en het gaat prima hoor!Groetjes van Monique.
 
Terug
Bovenaan