Vaccinatie Mexicaanse Griep

Hoi meiden,

Wat doen jullie? Hebben jullie ook advies gekregen je te laten inenten?
Ik werk in de gezondheidzorg, waardoor ik ook wel iets meer risico loop op het krijgen van de mexicaanse griep.
Mijn zus is zelf huisarts, maar haar heb ik om zusterlijk advies gevraagd, Wat zou zij doen als ze in mijn schoenen stond.
Zij vertelde mij dat deze nieuwe griepvaccin is gebaseerd op de bestaande vaccin, maar dat alleen het nieuwe virus is toegevoegd. De verwachting is dus dat het zeker geen kwaad kan voor de baby, zeker niet in het laatste trimester.
Daarnaast zijn er in Amerika hoogzwangere vrouwen overleden aan de complicaties die deze griep kan geven, terwijl in bv Argentine (als ik me niet vergis) massaal is gevaccineerd en daar alles goed is afgelopen.
Dit heeft voor mij de doorslag gegeven om me dus wel te laten inenten. Juist ook omdat ik natuurlijk door mijn werk wel meer risico loop.
Ik doe het dus niet om patiënten te beschermen, maar voor mezelf.

Het is natuurlijk voor iedereen een eigen keuze.

Groetjes Suus

ha Suus,

Ik denk dat ik me ook laat inenten hoor, werk zelf in de kinderopvang dus loop ook wat meer risico.
Vorige week nog gevraagd in het ziekenhuis wat ze aanraden,maar mijn eigen gyn was er niet, dus durfde ze er niks over te zeggen. Het enige nadeel is dat de vacinatie uit 2 prikken bestaat en ik ook nog de gewone griepprik moet! Dat word dus in 1 maand tijd 3 prikken krijgen!
Maar ja alles voor de gezondheid voor mijn baby en mezelf natuurlijk!

Groetjes mirjam

hoi Suus.
Ik heb nog steeds geen brief gekregen van de doktor daarom heb ik gebeld de dokter zei alle zwangere vrouwen krijgen brief thuis voor de prik .
ik zou de prik nemen want mijn man werkt voltijd en bij verschillende klandten en mijn kind zit op school dus er is een kans dat ik de griep krijg .
Groetjes
Huda

Hi Suus,

Ik ben dus anti-prik. Ik laat me niet inenten. Er is met mij ook niet over gesproken dus dat scheelt dan ook weer. Maar als ze het doen, dan laat ik het niet doen.
Reden: de normale griepprik mag ik ook niet halen, terwijl ik die als ik niet zwanger ben wel elk jaar krijg. Ze weten niet wat het met je baby doet. En nu ineens mag ik wel prikken? Ik vind dat raar. Zolang ze mij geen garantie geven dat er niks met mijn kindje gebeurt, ga ik niet prikken. Heel veel medicatie mag je niet omdat ze niet weten wat het doet dus raden ze het af en nu mag dit wel? De mexicaanse griep is niet meer dan een gewone griep en ook de gewone griep is zwaar voor zwangere vrouwen. Ook bij gewone griep kunnen er moglijke complicaties ontstaan. Dus nee, ik laat me niet enten.

Gr. Tamara.

Hi Suus,

Ik ben dus anti-prik. Ik laat me niet inenten. Er is met mij ook niet over gesproken dus dat scheelt dan ook weer. Maar als ze het doen, dan laat ik het niet doen.
Reden: de normale griepprik mag ik ook niet halen, terwijl ik die als ik niet zwanger ben wel elk jaar krijg. Ze weten niet wat het met je baby doet. En nu ineens mag ik wel prikken? Ik vind dat raar. Zolang ze mij geen garantie geven dat er niks met mijn kindje gebeurt, ga ik niet prikken. Heel veel medicatie mag je niet omdat ze niet weten wat het doet dus raden ze het af en nu mag dit wel? De mexicaanse griep is niet meer dan een gewone griep en ook de gewone griep is zwaar voor zwangere vrouwen. Ook bij gewone griep kunnen er moglijke complicaties ontstaan. Dus nee, ik laat me niet enten.

Gr. Tamara.

ha tamara,

heb mijn huisarts gebeld over de gewone griepprik en volgens hem mogen zwangere vrouwen als ze langer dan 4 maanden zwanger zijn gewoon de griepprik halen.

groetjes Mirjam

goedemorgen dames,

net terug van de verloskundige. van haar wel een folder meegekregen over de mexicaanse griep en de inenting, maar ze is er niet op ingegaan of wij deze moeten gaan halen. zal maar beginnen met eerst de folder te lezen. haha

gr ellen

Ben het helemaal met Tamara eens...
Er overlijden jaarlijks heel veel mensen door de "gewone" griep, waar je nauwelijks wat van hoort en deze griep wordt zo'n ophef over gemaakt...

Zorg gewoon dat je gezond leeft, in de buitenlucht komt, beweging krijgt, gevarieerd eet, gezond eet en je vitaminetjes binnen krijgt (dus een weerstand opbouwt), dan is er weinig aan de hand.

Ik was sowiezo al van plan toen ik zwanger werd om deze winter echinaforce te slikken, voor de weerstand, omdat ik gewoon geen zin heb om verkouden of wat dan ook te worden tijdens en na de zwangerschap, dus dat zijn we al aan het slikken en omdat ik door mijn werk met allerlei mensen in contact kom en mijn partner ook, hebben we op het werk en thuis voor de zekerheid desinfectiegel staan.

Ik laat mij dan ook niet prikken, doe ik normaal niet, dus nu ook niet.
Stel je voor dat je de weg oversteekt en een ongeluk krijgt... tja, dan moeten we maar binnen blijven met zn allen, want de risico zit er natuurlijk wel in....

Maar goed, een ieder moet het ook voor zichzelf weten.
En vind het wel anders denk ik als je bijv. in de zorg werkt.

Groetjes.

Terug
Bovenaan