Vaccinatie(schade) en inenten erna?


Ik ben altijd argwanend geweest met vaccineren...mijn dochter had wat zuurstofgebrek bij haar geboorte en het heeft een aantal minuten geduurd voordat ze ging huilen en haar longetjes moesten leeggezogen worden doordat deze volzat met vruchtwater....maar verder nooit bij nagedacht....

Uiteindelijk toen mijn dochter 3 maanden oud was heb ik haar eerste DKTP-HIB vaccinatie laten geven dit was nog het oude vaccin...mijn man was die dag weg en ik dacht dat het wel los zou lopen....het leek goed te gaan...ze huilde heel erg na het prikje maar vrijwel daarna ging ze slapen....toen ze wakker werd ongeveer 3 uur na haar prikje...begon ze met haar hoofd te schokken en met haar armen en benen  en alleen maar huilen en een geluid maken alsof je schikt (korte inademing...ze had dus stuipjes en vrijwel geen koorts....dit heeft ongeveer 15 minuten geduurd....even later kwam mijn man thuis en kon niks voor mij doen zei hij....en een dokter bellen vondt ik ook onzinnig omdat het uiteindelijk afgelopen was....ze heeft toen heel veel geslapen.....en verder kan ik me niet veel meer ervan herinneren wat er gebeurd is in die tijd aangezien mijn dochter nu bijna 15 maanden is....het is toen doorgegeven aan het RIVM....die het afscheepte met een koortsstuip....
Ik vond mijn meisje ook na die vaccinatie erg veranderd...kon niet precies vertellen wat...maar er was iets...(met 8 en 13 maanden heeft ze de nieuwe DKTP-HIB gehad zonder problemen)
Nu elke keer als ze flink moet huilen begint ze te schudden weer met haar hoofd... meestal 1 kant op....met die korte inademing....en word er door het Consultatie bureau het afgedaan met dat is haar manier van uiten....maar ook als ze na zo een huil/stuip aanval in slaap valt gaat ze nog door met om de zoveel tijd een schok met haar hoofd terwijl ze slaapt !!!...lijkt me niet echt gezond en een uiting... heb ook niet het gevoel dat ik serieus genomen wordt...en heb het gevoel dat ze alle vaccinatieschade goed proberen te praten en in de doofpot willen stoppen....nu komt binnenkort haar BMR-meningekokken C prikje eraan waarvan ik al bedacht had dat ze deze apart zou moeten krijgen...maar nu na enig onderzoek vraag ik me eigelijk af of het wel zo verstandig is om haar deze te geven....straks is het mooie lieve gezonde grietje wat ik nu heb...een gehandicapt kindje, omdat hij hersenen het niet twee keer aankonden om schade te krijgen....
dit wilde ik even kwijt....en ik hoop dat iemand mij kan helpen met beslissen....
 
Hi,

Moeilijk hè? Ik heb ook alle voors en tegens tegen elkaar afgewogen. Alleen bij mij speelde het zes jaar terug. (oude vaccin dus). Ik heb uiteindelijk (na twee entingen) besloten te stoppen met enten. De reactie werd heftiger en het risico was mij te groot. Heb met BMR en later Meningococken C overlegd met kritisch prikken. Nou weet ik wel dat zij de complete tegenhanger zijn van de medische entingswereld, maar vond hun redenatie heel logisch. Bof Mazelen en Rode Hond kan je in principe gewoon krijgen en zijn (uitzonderingen daar gelaten) hele onschuldige kinderziekten. Meningococken C is in principe een bacterie die je al bij je draagt, en die pas toeslaat als je weerstand ernstig verminderd is. Dit kan echter dus ook toeslaan na de enting.
Ik heb besloten om BMR voorlopig niet te geven, pas als ze de puberteit naderen is het belangrijk om ofwel de ziekte ofwel de enting gehad te hebben.
Mijn andere twee dochters zijn ook allergisch en aangezien de kans op reactie bij dit soort kinderen groter is, heb ik ook voor hun besloten de entingen niet te doen.
Ik ben dus wel extra alert op alle verschijnselen. Als ze ziek worden hou ik ze als een havik in de gaten....

Wat eventueel ook nog zou kunnen, is enten onder begeleiding van een klassiek homeopaat. Door de Nosode kuur preventief te geven, kan je bepaalde reacties voorkomen.

Ik kan de beslissing niet voor je nemen, ik kan alleen vertellen wat ik zelf besloten heb. En ik moet daarbij vertellen dat ik het met die beslissing nog dagelijks moeilijk heb. Aan allebei de opties zitten voor en nadelen.... Ik vond echter dat ik het risico niet kon lopen. De entingen krijgen ze zeker (als je daarvoor kiest) en de ziektes misschien.....

Sterkte Nynke
 
hoi,

Wat lijkt me dat vreselijk om mee te maken, kan me voorstellen dat je twijfelt. De BMR kun je rustig mee wachen hoor, het zijn op zich geen dodelijke ziekten die ze niet aan zou kunnen. Wel is het handig haar die prik te geven voor ze gaat menstrueren.

Maar buiten dat ben je met die "aanvallen" niet bij een kinderarts geweest??

O, ja de meningitis vac zou ik wel geven omdat als meerdere kindje die vac niet krijgen kan het virus zich steeds verder en sterker ontwikkelen waardoor straks vaccinaties ook niet meer helpen. Heb ik van mijn vriendin die is micro bioloog en pro inenten, maar die BMR ach is niet levensbedreigend en als jou dochter daar zo'n hevige reactie op heeft, zou de keus voor mij wel duidelijk zijn..

succes met het maken van die beslissing.

groetjes bianca
 
Voor Mama Bal: je hebt gelijk ik denk dat het verstandiger misschien is om te wachten totdat ze wat ouder is.

en voor Bianca wil ik vragen of ze de volgende twee sites wil bekijken :
http://users.pandora.be/vaccine.
damage.prevention/meningococcusC

en
www.vaccinatieschade.nl/content/verhalen
/danielle.aspx
dan  denk ik dat je er ook over zou gaan twijfelen....is zo moeilijk allemaal weet niet waar ik goed aan doe...en ik ben niet naar een kinderarts geweest met haar omdat ik gewend ben toch altijd weggestuurd te worden met je stelt je aan je hebt een gezond kind en ze mankeert niks....en de artsen kijken me al aan van daar heb je haar ook weer...wat heeft ze nu weer...maar wat ik zie zie ik en ik ben niet achtelijk....ik wil gewoon dingen uitgesloten hebben....en verklaringen voor dingen zien....en weet meer als menegeen op medisch gebied...en dan zeggen ze je kijkt te veel op het internet... nee ik weet te veel want hun kunnen me niks aanpraten....en er worden zoveel fouten gemaakt in de medische wereld en ook bij mij gebeurd wat achteraf helemaal verkeer had af kunnen lopen, maar doordat ik zelf genoeg weet en eigewijs ben is het niet verkeerd afgelopen gelukkig....maar vooralsnog vind ik het even moeilijk om ermee naar een arts te gaan....ik zit te denken aan een homeopatisch arts die neemt me tenminste wel serieus....
 
Ik vindt deze discussies zo interessant.Want ik woon dus in Ierland.En als ze bij 4jr.niet alle vaccinaties hebben, worden ze op school niet toegelaten, dus ik heb geen keus, en moet t schema te volgen.Want naar is voor mn jongste, die geboren is in Roemenie, en daar hebben ze n ander schema, en nu terug in Ierland, heeft hij een xtra 2x 5in1 nodig.Dus in zn 1ste jr.is hij bijna elke 2mnden bij de dokter geweest voor de vacctinaties.Iedereen succes!!!!En sterkte met alle keuzes.
 
De meningokokken C heb ik niet gedaan omdat ik vermoed dat er hierna wel weer een meningokokken D komt (de meningokokken ontwikkelen zich ook, als C resistent geworden is, noemen ze het volgens mij gewoon daarna D) Kan het mis hebben, maar zo was mijn redenatie......

Groetjes Nynke
 
Oja, nog even vergeten. Wilde nog even wat over de homeopaat zeggen. Ik heb altijd een klassiek homeopaat gezocht met een medische achtergrond. In beverwijk zit een huisarts die klassieke homeopathie ernaast heeft gedaan (er schijnt verschil te zitten tussen gewoon homeophaat en een klassiek homeophaat, dat verschil zat volgens mij in de lengte en dus uitgebreidere studie). Je hebt ook internisten met een klassieke homeopathie opleiding..... Ik wilde gewoon van beide werelden de mening hebben....
 
hoi mama Bal,

Volgens mij was het niet de D variant maar de Ca variant die je bedoeld....heb ook iets gelezen over dat een lichaam als deze bijvoorbeeld tegen mazelen word geënt dat als er mazelen optreed ondanks de vaccinatie dat het lichaam een veel agressievere a variant ontwikkeld....dus dan is het nog steeds....heeft al dat vaccineren wel zin...de natuur regelt zichzelf uiteindelijk...

groetjes
Peggy
 
Terug
Bovenaan