Vaccinatie(schade) en inenten erna?

Heeft ze dat schudden met haar hoofd alleen met huilen, heftig huilen?
Dan lijkt het me niet dat het iets met aanvallen te maken heeft, dan zou ze het nl ook moeten hebben op andere momenten ipv alleen bij het huilen. Hoewel ik me wel kan indenken dat het eng en vreemd lijkt. Maar je hoort wel meer over kinderen die een heftige manier van huilen hebben en daardoor bijv. vreemd ademhalen of extreem gaan schudden met hun hoofd.
 
Hoi titiana,

Ja ze heeft het alleen bij extreem heftig huilen...zit ze ook in een eigen wereldje...maar wat ze na die prik had was heftiger als wat ze nu heeft hoor alleen ik zie het als een nasleep van wat er toen gebeurd is...
Ok als sommige kinderen dat doen....maar verkeerde manier van ademhalen....zuurstoftekort dus is niet gezond...als dat te lang aanhoud beschadigd dat wel de hersenen....dus zou je daar toch iets mee moeten kunnen doen lijkt mij....nu probeer ik juist te voorkomen dat ze daarin terecht komt...

groetjes
Peggy
 
HI

wat vreselijk zeg, ik kan me voorstellen dat je de bmr niet wilt geven. Wij hebben er ook onze redenen voor (wel andere) en hebben nu besloten om wel de mazelen vaccinatie te geven en de menigokokken. Maar dan wel apart. Mazelen vaccinatie kan je bestellen bij de internationale apotheek, je hebt dan wel een verklaring van je huisarts nodig en een recept. Je moet het ook zelf betalen, kost zo'n 40 euro. En de menigokokken kan gewoon via het consultatie buro. Ik heb net afgelopen week de vaccinatie besteld, deze week zal hij hem krijgen. De menigokokken krijgt hij de volgende keer bij het consultatie buro, zo rond de 18 maanden. (hij had allang de bmr eingelijk moeten hebben).

Wij hebben besloten het zo te doen omdat  we ook de bmr niet vertrouw. Maar mazelen kan toch wel nare bijverschijnselen van krijgen dus vandaar dat we die dus wel geven (na lang nadenken). Misschien als onze zoon ouder is, volgens mij rond 8, 9 jaar, krijgen ze weer een bmr, misschien dat  we het dan wel  geven  maar dat zien we tegen die tijd wel weer.

Een tip als je het consultatie buro afbelt en je wilt echt niet de bmr geven, luister niet teveel naar ze, ik kreeg nogal wat verwijten (zeker religieuze redenen etc) en er is wel veel mazelen nu na de vakantie tijd.

Sterkte,
lia
 
Lijkt me vreselijk als je zelf het vermoeden hebt dat die 'aanvallen' ergens door komen en dat het nergens geloofd wordt en dus ook niet onderzocht!
Ik kan me voorstellen dat je die BMR liever niet geeft.. daar kunnen sommige kinderen best flink ziek van zijn. De Meningokokke C zou ik wel geven, daar krijgen de meeste kinderen toch ook helemaal geen last/koorts van en het is toch wel een hele belangrijke prik. Die BMR kan later ook nog wel...

Succes ermee en ik hoop dat er arts is die er serieus naar wil kijken!
 
Terug
Bovenaan