Ik heb me voor mijn zwangerschap al laten vaccineren (maar ik ben ook nog niet zo ver als jij (5 weken nu), dus dat is makkelijk gezegd natuurlijk) maar ik zou me wel laten vaccineren als je dat nog niet gedaan hebt. Mijn buurvrouw heeft in de 7e maand van de zwangerschap corona gehad, en heeft daardoor tot 9 maanden na de bevalling (gelukkig niet vervroegd, al heeft ze wel ff in het ziekenhuis gelegen door de corona) haar moeder erbij in huis gehad omdat ze geen energie had om voor zichzelf of de kleine te zorgen omdat ze long covid heeft opgelopen. Toen waren er nog geen vaccins natuurlijk, maar nu zou je de kans daarop dus flink kunnen verkleinen door je wel te laten vaccineren en ik ben dan ook heel blij dat ik mijn vaccinatie al gehad heb (en als het eerder gelukt was zwanger te worden zou ik die ook zeker hebben genomen tijdens de zwangerschap). Natuurlijk verloopt het niet voor iedereen zo heftig, maar je zal maar net die persoon zijn...
We weten natuurlijk niet alles over de bijwerkingen van de vaccins, maar we kennen evenmin de lange termijn gevolgen van de ziekte zelf, al weten we natuurlijk wel dat de ernst van de ziekte in de meeste gevallen veel minder is na vaccinatie (als je het dan uberhaupt nog krijgt).