Vaccinatie twijfel

<p>Hi iedereen! <br /><br /></p><p>momenteel ong 5 mnd zwanger, twijfel ontzettend over de Corona vaccinatie. Ook gezien de besmettelijke variant die zich nu voordoet blijkbaar...</p><p> </p><p>iemand die ervaring heeft met het Corona vaccin of mensen die het juist niet doen om bepaalde redenen? </p><p> </p>

Ik heb me tijdens de zwangerschap wel laten vaccineren. Rond de 6 maanden ongeveer. Werk in de zorg en kom met genoeg mensen in aanraking, waardoor risico op besmetting wel aanwezig is.

Inmiddels heb ik een gezond kindje op de wereld gezet.

Er is hier ook kort geleden al een topic over gestart. Wellicht dat je daar ook even kan kijken en verschillende meningen en ervaringen kan lezen ?.

Ik laat mij niet vaccineren. Er wordt in de informatiefolder al aangegeven dat ze niet weten of het vaccin 100% veilig is omdat ze dingen over het hoofd hebben kunnen zien.
Maar goed, aan de andere kant is corona krijgen ook niet goed. Dus er valt voor beide keuzes iets te zeggen en geen een is fout.
Ik werk ook in de zorg en vanaaf 28 weken niet meer in contact met cliënten, dus dat scheelt.

Ik ben 17 weken zwanger en heb gisteren mijn 2e vaccinatie gehaald. Ze weten niet 100% zeker wat gevolgen op lange termijn kunnen zijn. Maar ik ben van mening dat Corona krijgen nog veel gevaarlijker kan zijn voor mij en mijn kindje.

Ik heb me voor mijn zwangerschap al laten vaccineren (maar ik ben ook nog niet zo ver als jij (5 weken nu), dus dat is makkelijk gezegd natuurlijk) maar ik zou me wel laten vaccineren als je dat nog niet gedaan hebt. Mijn buurvrouw heeft in de 7e maand van de zwangerschap corona gehad, en heeft daardoor tot 9 maanden na de bevalling (gelukkig niet vervroegd, al heeft ze wel ff in het ziekenhuis gelegen door de corona) haar moeder erbij in huis gehad omdat ze geen energie had om voor zichzelf of de kleine te zorgen omdat ze long covid heeft opgelopen. Toen waren er nog geen vaccins natuurlijk, maar nu zou je de kans daarop dus flink kunnen verkleinen door je wel te laten vaccineren en ik ben dan ook heel blij dat ik mijn vaccinatie al gehad heb (en als het eerder gelukt was zwanger te worden zou ik die ook zeker hebben genomen tijdens de zwangerschap). Natuurlijk verloopt het niet voor iedereen zo heftig, maar je zal maar net die persoon zijn...

We weten natuurlijk niet alles over de bijwerkingen van de vaccins, maar we kennen evenmin de lange termijn gevolgen van de ziekte zelf, al weten we natuurlijk wel dat de ernst van de ziekte in de meeste gevallen veel minder is na vaccinatie (als je het dan uberhaupt nog krijgt).

Ik heb mij niet laten vaccineren met het corona vaccin. De risico's voor zwangeren om ernstig ziek te worden zijn best klein, ja iets groter dan wanneer je niet zwanger bent, maar ook weer niet zooo groot. En de langetermijn gevolgen van vaccinatie zijn gewoon echt nog onbekend. 
Nu ken ik persoonlijk ook nog iemand die een des dochter is, dus dat maakt mijn keuze al wat makkelijker.
Maar hoe dan ook, of je het nu wel of niey neemt, er is geen goed of fout. Je moet doen wat voor JOU het beste is. 

Laat ik voorop stellen dat iedereen zelf een keuze moet maken en ik daar geen oordeel over heb.

Mijn partner en ik hebben beide begin januari corona gehad en zijn nu pas echt aan het herstellen (verschillende klachten). Ik ben gevaccineerd toen ik nog net niet zwanger was, dus de situatie is natuurlijk wel iets anders, maar ik ben blij dat ik 'm gehad heb. Dit wil ik niet nog een keer meemaken. Helemaal niet nu er een 2e onderweg is.

Je weet inderdaad nooit zeker wat het op de lange termijn doet, maar feit is wel dat er op dit moment vooral niet-gevaccineerde mensen in het ziekenhuis liggen. Waarvan ook redelijk wat zwangeren. Het krijgen van corona brengt ook de nodige risico's met zich mee.

Ik hoop dat je voor jezelf de juiste keuze kunt maken. Sterkte ermee!

Terug
Bovenaan