Vaccinatie twijfel

Dank iedereen voor de ervaringen! Het is voor mij gewoon heel lastig om een goede keuze te maken vanwege een angststoornis.. angst voor Corona maar tegelijkertijd ook angst voor de bijwerkingen van het vaccin. Wat een lastige tijd is dit toch..

Wat fijn dat iedereen zo begripvol is voor elkaars mening / standpunt.

Ik heb mijzelf wel laten vaccineren omdat ik een ziekte heb die risico geeft op ernstige coronaklachten.

Eerste prik heb ik gehaald voordat ik zwanger was, 2e prik heb in gekregen toen ik pril zwanger was (6 weken). Ik heb Pfizer gekregen en hier is redelijk wat wetenschappelijk onderzoek naar gedaan, in ieder geval bij 2e en 3e trimester. Daarom is dit jaar advies voor vaccinatie in de loop van dit jaar verandert..

Inmiddels ben ik 24w+1, heb bijna geen bijwerkingen gehad (alleen wat koortsig met hoofdpijn 1-2 dagen en pijnlijke arm). Nu helemaal geen klachten. Met de kleine gaat het goed, groeit zoals het hoort en heel levendig in bewegingen. 20 weken echo was ook helemaal goed :)
En ik hoor meer verhalen van aanstaande moeders en ongeboren kindjes die het goed doen na de prikken.

Heel veel succes met het maken van je keuze!

Groetjes GiftofLife

Mijn vriendin was zwanger en kreeg corona. De baby is met net geen 31 weken gehaald omdat zij aan de beademing moest. De baby heeft 9 weken op de NICU moeten liggen. Bij haar was het ook heel spannend.
Toen zij zwanger werd, was het advies nog om je niet te laten vaccineren omdat ze de gevolgen niet wisten. Nu daar meer over bekend is, adviseren ze het juist wel. De kans dat je op de IC komt met corona als je zwanger bent is een stuk groter dan wanneer je niet zwanger zou zijn. En de baby was denk ik ook liever nog een paar weekjes blijven zitten.

Zoals hierboven al gezegd wordt: de risico's van wel covid krijgen zijn voor jou en je kindje waarschijnlijk groter dan de vaccinatie halen. 

Terug
Bovenaan