Vaccinatie

De eerste keer bij me dochter was ik zo bewust en om dat consultatiebureau zij is goed voor je kind zijn we er voor gegaan, maar nu ik zelf ben gaan opzoeken daar over hoor ik geen goeie verhalen en paar van me vrienden hebben het ook niet laten doen en ze hebben allemaal als nog gezonde kindjes, dus ik twijfel echt moet ik zegen om me 2 de kind te vaccineren maar wel leuk om ieder ze verhaal te horen zo heb je meer mening moet ik zegen

Mijn kinderen van 16 jaar 14 jaar en 17 maanden zijn alle ongevaccineerd geen moment spijt van gehad ze zijn nooit ziek . De samenstelling van de vaccinaties zijn door de jaren heen zo veranderd waardoor ik ook van mening ben dat er veel troep in zit en dat het ook wel degelijk schade kan brengen! Luister naar je gevoel zou mijn advies zijn en doe wat goed voelt

Zeker wel laten vaccineren. Met behulp van vaccinaties zijn al heel wat (kinder)ziekten zo goed als de wereld uitgeholpen.
Voor een goede bescherming is het van belang dat een groot deel gevaccineerd is. Jammer is dat men nu steeds minder gaat vaccineren. Hierdoor komen soms lokaal weer uitbraken voor, denk bijvoorbeeld aan de mazelen. 
Wij mogen van geluk spreken dat we niet meer weten hoe erg deze ziekten zijn/waren. Laten we het zo houden! 

Zoek eens op hoeve kinderen er met en hoeveel kinderen zonder vaccinaties zijn overleden en dan heb je je antwoord. En even voor de goede orde; er zijn vele malen meer mensen/kinderen overleden zonder vaccinaties. Ik ben arts en snap echt niet dat je zou overwegen je kind niet te laten vaccineren. Het online opzoeken van nep-resultaten geldt NIET als gedegen onderzoek.

Welke keus je maakt is je vrij (omdat andere kindjes wel vaak gevaccineerd zijn hebben we in NL de luxe om het niet te doen en loopt dat vaak goed af), maar ik wil wel graag gezegd hebben dat de link vaccinatie en autisme een hardnekkig broodje aap verhaal is en dat het tegendeel al ruimschoots bewezen is. Verder kun je ook in overleg sommige vaccinaties iets later geven bijvoorbeeld als je het nog spannend vindt op jonge leeftijd. Succes met je overwegingen!

Ik heb altijd zo’n moeite met deze discussie en het feit dat de vaccinatiegraad omlaag gaat. Het is ook niet voor niets dat zwangeren nu weer gevraagd worden om zich met 22 weken tegen kinkhoest te laten vaccineren omdat er ‘ineens’ weer kinderen overlijden aan kinkhoest... dat is dus omdat er steeds meer mensen zijn die hun kinderen niet laten vaccineren.

Ja is echt lastig vind ik hoor dit discussie blijft volgens mij wel maar idd je hoort nu ook vaak dat er genoeg zijn die het ook niet laten doen

Ik snap je twijfel wel hoor.. Een vaccinatie of medicatie is niet “natuurlijk”.. ik heb er ook wel eens over nagedacht (wat zit er allemaal in die vaccinaties, wat als mijn zoontje het niet zou krijgen etc) maar ik denk wel dat het risico kleiner is dat hij “last” heeft of ernstig ziek word van de vaccinaties dan dat hij een van de ziektes oploopt waar tegen hij gevaccineerd word dus ik heb hem wel laten vaccineren.. ik zou het mezelf nooit vergeven als hij erg ziek word terwijl ik er voor had kunnen zorgen dat hij gevaccineerd werd.

Mijn zoon heeft alleen beetje last gehad van de bmr vaccinatie.. maar dat was 1 dagje koorts en beetje hangerig. Dus dat viel mee..

Deze vaccinaties bestaan al zo lang dus heb ik er vertrouwen in.. dat is een ander verhaal met de covid vaccins ?

Doe waar jij je goed bij voelt.. het zijn jouw kinderen en jij weet wat het beste is..dat kan een ander niet beslissen..

Terug
Bovenaan