Mijn zoontje krijgt alle vaccinaties en heb nooit iets aan hem gemerkt. Ja, een beetje koortsig de dag zelf en de dag erna heel soms ook nog een beetje, maar that's it. Ik heb nooit getwijfeld het vaccinatieprogramma te volgen, dus ik zit wat dat betreft niet in dezelfde situatie qua twijfel.
Het is uiteraard je eigen keuze, ik zou me goed inlezen en ook wetenschappelijke bronnen erop naslaan als je echt twijfels houdt. Wat ik wel nog zou willen opmerken is dat de ziektes waartegen je kindje zou worden ingeënt echt geen griepjes zijn, maar serieuze ziektes waar kindjes ook iets aan kunnen overhouden in veel gevallen, mochten ze het oplopen. We zien deze ziektes vrijwel niet meer, omdat een groot percentage van de bevolking is ingeënt, maar dit betekent niet dat er geen risico is een dergelijke ziekte op te lopen als je kindje niet gevaccineerd is. Ik zou als ik jou was dus ook bekijken tegen welke ziektes je kindje zou worden gevaccineerd en ook bestuderen wat die ziektes afzonderlijk precies inhoudt, mocht hij het krijgen.
Mij hielp dit in ieder geval om destijds tijdens de zwangerschap de kinkhoest vaccinatie te halen (ik weet niet hoe dit nu zit maar toen ik zwanger was moest je daar nog voor betalen).
Succes met je keuze.