Mijn zoontje heeft ook niets geks overgehouden aan de vaccinaties, ja de dag of paar dagen erna voelt hij zich minder lekker, en dan merk je wel dat hij op dat moment ff een paar daagjes minder snel nieuwe dingen leert, maar dat compenseert hij meteen weer zodra hij zich weer fit genoeg voelt. Ik heb zelf vroeger wel 6 weken achterstand op school opgelopen doordat ik kinkhoest kreeg, evenals mijn broers die het ook hadden (mijn zusje ging nog niet naar school op haar leeftijd en is ook 6 weken flink ziek geweest ervan), en mijn broer die al iets moeilijker mee kon komen met taal is toen wel een jaar blijven zitten. Ook al hadden wij dus de 'milde variant' van de ziekte. Uiteindelijk toch wel goedgekomen en heeft nu een mooie opleiding afgerond en een goede baan, maar dat was wel meer ontwikkelingsachterstand dan wat je oploopt van een paar daagjes niet zo fit zijn na een vaccinatie, en dan hadden wij nog geluk dat we niet meer piepjong waren en wel gevaccineerd, anders had het zomaar veel ernstiger of zelfs dodelijk af kunnen lopen.