Vaccinatie

Mijn zoontje heeft ook niets geks overgehouden aan de vaccinaties, ja de dag of paar dagen erna voelt hij zich minder lekker, en dan merk je wel dat hij op dat moment ff een paar daagjes minder snel nieuwe dingen leert, maar dat compenseert hij meteen weer zodra hij zich weer fit genoeg voelt. Ik heb zelf vroeger wel 6 weken achterstand op school opgelopen doordat ik kinkhoest kreeg, evenals mijn broers die het ook hadden (mijn zusje ging nog niet naar school op haar leeftijd en is ook 6 weken flink ziek geweest ervan), en mijn broer die al iets moeilijker mee kon komen met taal is toen wel een jaar blijven zitten. Ook al hadden wij dus de 'milde variant' van de ziekte. Uiteindelijk toch wel goedgekomen en heeft nu een mooie opleiding afgerond en een goede baan, maar dat was wel meer ontwikkelingsachterstand dan wat je oploopt van een paar daagjes niet zo fit zijn na een vaccinatie, en dan hadden wij nog geluk dat we niet meer piepjong waren en wel gevaccineerd, anders had het zomaar veel ernstiger of zelfs dodelijk af kunnen lopen. 

Het blijft lastig. Ik heb ook enorm getwijfeld. Uiteindelijk toch maar besloten om het te doen. Ze heeft nu de kinkhoest gehad en de eerste cocktail zeg maar. En bij de cocktail is ze een week uit haar doen geweest. Verschrikkelijk.
Maar ga er wel mee door.
Kan het mezelf niet vergeven als ze een ziekte krijgt wat voorkomen had kunnen worden.
Andere kant kan ik het mezelf ook niet vergeven als ze aan de vaccinatie iets over houd.
Maar die heb ik zelf ook gehad dus vandaar dat we het toch maar laten doen.

Ik denk dat het ook voor een deel komt omdat je de neutrale/positieve verhalen bijna niet hoort. En mensen die het niet doen er meer uitgesproken over zijn dan mensen die het wel doen.

Ik denk dat ik het ook wel ga doen en idd zal me z of het nooit kunnen vergeven als mijn kind wat krijgt terwijl het miss verkopen had kunnen worden of milder

Wij laten onze kinderen ook vaccineren. De oudste is inmiddels 4 en heeft de meeste dus al gehad: zonder enig probleem, niet ziek of koortsig van geweest. De 2e heeft hier tot nu toe altijd de dag na de prik wat last van, dan is ze wat hangerig en iets verhoging, maar dag 2 is dit al weer voorbij.

Ik zal niet helemaal op de details ingaan, maar het is zeker wel zo dat ziektes niet meer (zo heftig) voorkomen dankzij de vaccinaties.
Op plekken waar de vaccinatiegraad laag is, komt om de zoveel tijd een mazelenuitbraak voor. Dat gebeurt niet op plekken waar dat niet zo is. Je ziet het op grotere schaal ook terug met polio.
En no offense, maar het feit dat 1 kindje dat niet gevaccineerd is en haast nooit ziek is, zegt he-le-maal niets over de gevolgen van een vaccinatie voor kinderen. Daar wegen zoveel andere factoren mee en voor een zinnig antwoord heb je ook een veel grotere groep nodig om dit te kunnen meten.

Klopt, dat mijn kind nooit ziek is wilt ook niks zeggen, ik zette het er alleen maar bij omdat ik het toch wel erg opvallend vind. Ik hoor dit ook van andere moeders die hun kind niet hebben laten vaccineren, maar ik heb het tot nu toe nog niet gehoord over een gevaccineerd kind.
Wat betreft een mazelen uitbraak, daar heb je gelijk in, maar mazelen gaan ze niet dood aan. Het is een infectieziekte waar de meeste kindjes even goed ziek van zijn en dat was het, sommige merken er zelfs bijna niets van. Kindjes die hieraan komen te overlijden hebben andere onderliggende ziektes. We worden ontzettend bang gemaakt zodat de vaccinatiegraad hoog blijft. Wie verdient daaraan? En wie verdient eraan als het mis gaat door het vaccin en het kind jarenlang, misschien wel z'n leven lang medische hulp nodig heeft? De farmaceutische industrie.....

Polio vind ik ook een ander verhaal trouwens, die krijgt mijn dochter ook. Maar tegen de tijd dat ze 4 jaar is ongeveer. Mensen vergeten dat de kindjes zo mega veel stoffen ingespoten krijgen, vooral met de cocktailvaccins. Dat kleine lijfje moet dat maar even allemaal aan kunnen en kunnen verwerken. Je hoeft me niet te geloven hoor, maar ik heb echt maanden lang onderzoek gedaan. Niet dat ik nu alles weet en het ei heb uitgevonden, maar ik weet wel genoeg dat het echt wel slim is om hele grote vraagtekens te zetten bij de vaccins.

@SuusBr moet je voor de gein eens aan artsen vragen wat ze allemaal in je kind pompen als je er mee op de IC komt, omdat het een kinderziekte heeft die voorkomen had kunnen worden door een simpele vaccinatie.

We leven gelukkig in een vrij land en mag iedereen zijn eigen keuze maken.  
Anyway on topic. Ons kleintje heeft een enkele keer een middagje na een vaccinatie een beetje verhoging gehad. Het heeft geen invloed op zijn ontwikkeling gehad. 

Terug
Bovenaan