Vaccinatie

Ja zonder twijfel! 
Neefje kreeg als baby kinkhoest toen het nog niet in het programma zat voor zwangeren en dat was kantje boord. Dat willen we niet nogmaals mee maken. Als het zo te voorkomen is haal ik met liefde een prik. 
 
Ik heb dezelfde twijfels als jou. Daarom heb ik het niet gedaan.


Bij m'n eerste werd het al aangeboden en voelde ik me er niet goed bij. Nu bij de 3e denk ik er hetzelfde over. Bij de cb zeiden ze toen ook dat het kindje maar voor zoveel procent beschermt is. Maar ik vind er verder niks van dat andere het wel doen hoor!


En dat ene prikje wat mijn arme zielige kindjes toch moesten krijgen, was zo weer over en weten ze echt niks meer van.


Volg je gevoel. Wil je het wel moet je het zeker doen, wil je het niet moet je het ook gewoon niet doen
 
Bij m'n 2 dochters niet gedaan, omdat het destijds (5 en 3 jaar terug) gewoon nog niet zo was! Bij m'n jongste dochter kon het wel, maar toen was er nog weinig over bekend en waren er niet genoeg vaccins dus dacht ik: laat maar!

Nu 9 weken zwanger van een 3e kindje en ik ga het nu wel doen, vooral omdat het m'n kindje een 1e prik scheelt! Want mijn kindjes hadden altijd behoorlijk last van de prikken, uren krijsen en koorts de eerste 24 uur. Dat vond ik altijd mega intens en zwaar, ze krijsten echt uren. Dus als ik dat dit keer kan voorkomen (het scheelt natuurlijk maar 1 prik, maar toch) dan doe ik dat!

Ik ben niet heel bang voor kinkhoest Bij de baby. Ja, er bestaat natuurlijk een kans dat de baby het krijgt en het dodelijk is, maar die kans is zoooooo nihil dat ik er niet bang voor ga zijn. De kans is groter dat je kindje zuurstoftekort ofzo bij de geboorte heeft of onverwacht geboren wordt met een afwijking en dat kun je ook niet voorkomen. Ik ben dus niet zozeer bang voor kinkhoest, maar doe het omdat het 1 prikje scheelt na geboorte.
 
Ik heb het bij mijn zoontje gedaan en ben van plan om het deze zwangerschap weer te doen. Ik heb zelf als kind kinkhoest gehad ondanks volledige vaccinatie (net als mijn broers en zus), en als ik nu lees wat het kan doen hebben wij echt een milde variant gehad (en dat vond ik al verschrikkelijk). Als ik ook maar iets kan doen om mijn kindjes te beschermen tegen kinkhoest doe ik dat.
Bovendien vind ik het nu met corona ook best wel eng qua rijksvaccinatieprogramma. Bij mijn zoontje (geboren maart 2020) zijn echt superveel vaccinaties uitgesteld omdat of hij, of ikzelf, of de medewerker van het consultatiebureau covid achtige klachten hadden en de afspraak niet door kon gaan. We hebben hier vaccinaties gehad die 4x uitgesteld werden, en ik vrees dat het blijf thuis bij klachten nog wel even aan zal houden (en vaccineren terwijl je kindje ziek is is sowieso geen goed idee). Wie weet is je kindje dan dus wel extra lang onbeschermd, maar elke vaccinatie die ze al gehad hebben (of jij dus) levert in elk geval al iets betere bescherming op en een kleinere kans op ernstige ziekte, en maakt uitstel van zo'n vaccinatie minder stressvol.
 
Ik krijg de mijne vrijdag en ben daar heel blij mee :) alles wat ik nu al kan doen voor mijn kindje doe ik heel graag. Als je de wetenschap niet meer kunt geloven waar blijven we dan?
 
Ik heb de vaccinatie ook genomen. In Nederland zijn ze heel terughoudend met vaccinaties tijdens de zwangerschap maar in het buitenland geven ze deze vaccinatie al heel wat jaren aan zwangere vrouwen. Er is veel onderzoek naar gedaan en de vaccinatie geeft nauwelijks bijwerkingen. Kinkhoest is erg gevaarlijk voor jonge babys. Ze kunnen er behoorlijk wat restschade (vaak door zuurstofgebrek) aan overhouden en in zeldzame gevallen zelfs overlijden. Ik ben blij dat ik mijn kindje daar tegen kan beschermen!
 
Hier ook zonder twijfel de kinkhoest prik genomen. Paar jaar geleden zelf voor betaald en nu gratis via het programma. Voelde voor mij als een waarom niet!? Als je je kleintje kan behoeden voor een nare prik minder en ziek zijn.. Mijn zoon werd van al die prikjes zo naar. Dan liever eentje minder. Ze prikken hier al zo een tijd mee. Ik zou mijzelf eerder zorgen maken over het Corona vaccin dat net op de markt is dan deze prik. Zo voelt het voor mij dan hé ?
 
Terug
Bovenaan