Bij m'n 2 dochters niet gedaan, omdat het destijds (5 en 3 jaar terug) gewoon nog niet zo was! Bij m'n jongste dochter kon het wel, maar toen was er nog weinig over bekend en waren er niet genoeg vaccins dus dacht ik: laat maar!
Nu 9 weken zwanger van een 3e kindje en ik ga het nu wel doen, vooral omdat het m'n kindje een 1e prik scheelt! Want mijn kindjes hadden altijd behoorlijk last van de prikken, uren krijsen en koorts de eerste 24 uur. Dat vond ik altijd mega intens en zwaar, ze krijsten echt uren. Dus als ik dat dit keer kan voorkomen (het scheelt natuurlijk maar 1 prik, maar toch) dan doe ik dat!
Ik ben niet heel bang voor kinkhoest Bij de baby. Ja, er bestaat natuurlijk een kans dat de baby het krijgt en het dodelijk is, maar die kans is zoooooo nihil dat ik er niet bang voor ga zijn. De kans is groter dat je kindje zuurstoftekort ofzo bij de geboorte heeft of onverwacht geboren wordt met een afwijking en dat kun je ook niet voorkomen. Ik ben dus niet zozeer bang voor kinkhoest, maar doe het omdat het 1 prikje scheelt na geboorte.