vaccinatie

Dag allemaal,

Vandaag heb ik via mijn werk en via de Vk een infobrief gekregen met info over de vaccinatie tegen de mexicaanse griep. (ik werk in een zorginstelling als AB-er) Heb net even zitten googlelen of er bekend is wat op de lange termijn de bijwerkingen zijn van het vaccin tegen de mexicaanse griep. Maar er is nog zeer weinig over bekend. Ik twijfel of ik wel een prik moet ophalen. De vorige zwangerschap is om onbekende reden misgegaan bij bijna 20 weken en ik ben nu ruim 15 weken zwanger. En ik zou het mijzelf niet vergeven als de zwangerschap weer misloopt of het kindje misschien gehandicapt raakt. (denk aan de DES-dochters)

Wat zouden jullie doen? Speelt het bij jullie ook en kunnen jullie mij misschien raad geven. Zoals ik er nu over denk wil ik geen vaccin.

Groetjes

zie eerdere reacties op het forum, is al een onderwerp van.

Ik was ook erg aan het twijfelen, maar ga het absoluut niet doen en wel om de argumenten die jij aangeeft.

Ik moest ook direct aan de DES dochters denken. Ik doe het ook niet omdat de resultaten niet voor december bekend zijn, deze maand al de inentingen zijn (althans vbij mijn huisarts), onbekend wat de bijwerken op korte en lange terrmijn kunnen zijn etc. De kans dat je de Mexicaanse griep te pakken krijgt is naar mijn idee kleiner dan iets overhouden aan de vaccinatie. Toevallig laatst met een zwangere medewerker in het ziekenhuis bij de bloedafname gesproken die er het zelfde over denkt. Volgens mij denkt iedereen zo. Ik zit nu zelf met de griep thuis en er is niks aan de hand met ons kleintje. En het is niet eens te zeggen of dit een normale of Mexicaanse griep is. :)

Ik laat me wel inenten, en wel om de volgende reden;
Een half dood virus is beter dan een levend virus.
Zwangere vrouwen krijgen al jaren de "gewone" griepprik en hier zitten dezelfde hulpstoffen in!
DES was in de jaren '60/'70?! Dit is 2009. Lijkt me dat ze wel een eind verder zijn nu.
Is het zelfde "gezeur" als met die baarmoederhalskanker prikken!
En, oh ja, ik heb geloof ik 4 maal zoveel kans om dood te gaan aan dat "griepje"!!! (ik wil er toch nog wel even bijblijven)
Maar... zonder een discussie te starten, iedereen moet doen wat ie zelf wil!! Het is jou lijf. Ik heb de keuze weloverwogen samen met mijn partner gemaakt.

Succes met de moeilijke beslissing!!
Liefs Sonja

Hoi!

Ik heb de oproep gehad en ik ga het ook niet doen. Ze weten nog niet genoeg. Er wordt ook geen advies gegeven maar je moet zelf beslissen. Ik ga het risico niet nemen dat het wèl van invloed is op het ongeboren kind!

Groetjes,

Mo

Ik ben het met de meeste hier eens... Ik heb ook nog niet eerder gehoord van mensen in mijn omgeving dat die een griepprik konden krijgen toen ze zwanger waren.. De gewone griepprik is mij nu ook nog niet aangeboden en ik zie mijn gyn toch echt regelmatig, hiihi. Ik ga het dus ook niet doen, moest ook aan de des dochters denken, dat kwam ook doordat er geen info was op langere termijn en die is er nu ook niet.. de discussie is nog steeds heel actueel onder huisartsen en in de regering.. dus vandaar mijn keuze om het niet te doen... Daar komt bij dat ik bekend met vroeggeboortes.. en daar loopt de discussie ook over, of dat een bijwerking kan zijn... Voor mij duidelijk.. Ook de mensen die het wel doen, hebben het ieder geval weloverwogen besloten, de twijfelaars hebben het het lastigst, hoop dat zij er ook uitkomen.. succes allemaal!

Het is wel waar wat Sonja zegt hoor. Als je in de risico groep hoort, krijg je, ook als je zwanger bent, de gewone griepprik. Ik ken wel mensen die dat hebben laten doen, terwijl ze zwanger waren.

Maar ik twijfel zelf nog heel erg. Of het schade aan de baby toebrengt, weten we pas over een paar maanden. En ik geloof best dat een softenon, of des affaire ook in 2009 nog kan voorkomen. Maar op mijn werk loop ik ook weer een groter risico...

Mijn man neigt naar wel inenten, en ik naar niet. Dus wij hebben het hier regelmatig uitgebreid over, zeker na de laatste recente sterfgevallen. Want het is natuurlijk ook het kind van mijn man, maar ja, hij twijfelt ook heel erg.

Verder heb ik eigenlijk nooit griep, dus misschien ben ik er niet zo vatbaar voor? Argh, wat moeilijk is het he?

Hoi,

Mijn huisarts raadde het mij tijdens mijn eerste zwangerschap af om een griepprik te halen (nu 7 jaar geleden). En wel om het volgende: als de moeder griep krijgt is het niet schadelijk voor het ongeboren kindje, en de vaccinatie: waarschijnlijk ook niet... Pas als je bv. een longontsteking tijdens de griep ontwikkeld kun je problemen verwachten voor je kindje door die medicijnen!
Voor mij is het een makkelijkere keuze, tenslotte moet ik nu al voor de vierde keer kiezen: wel of niet enten? Ik doe het niet, maar begrijp de twijfels bij anderen heel goed, tenslotte hoor je van iedereen andere verhalen, ook van hulpverleners!!!

Ik zou zeggen: doe wat je gevoel je ingeeft!

Succes met de keuze iedereen!

Groeten Petra

Terug
Bovenaan