vaccinatie

Hallo,

Hier nog een twijfelkont.. Voige week huisarts gesproken over dit onderwerp. Ik voelde ook bij haar een twijfel. Op internet gespeurd en met vele gesproken. Mijn gevoel zegt niet doen dus besloten (samen met man) om het niet te doen.
Ik vind dat er te weinig bekend is over mogelijke schade op lange termijn. Hoop dat ik de juiste keuze heb gemaakt.

Succes met jullie keuze,
Groetjes

Mijn huisarts zegt juist dat ik me moet inenten. De voordelen zijn veel groter dan de mogelijke nadelen. 30% van de mensen krijgt mexicaanse griep. Mijn verloskundige twijfelt juist weer. Dus eigenlijk weet ik het nog steeds niet. Erg moelijk, want achteraf weet je pas of je de goede beslissing hebt genomen!

Ook ik ben erg aan het twijfelen.
Mijn huisarts adviseerd om het wel te doen. Mijn vk zeg er niet zo veel van.
Maar het is wel zo dat hoge koorst tijdens de zwangerschap niet goed is. Het kan zelfs (vooral na de 32 wk eventuele weeen op weken).
En ik werk ook nog eens met kinderen dus de kans is voor mij eigen gevoel best groot dat ik het eventueel zou kunnen krijgen met al die kindjes om je heen.
Dus moeilijk, moeilijk en nog eens moeilijk!

Mijn huisarts heeft er een gereserveerd voor mij als ik in mijn 3de trimester er nog eentje wil hebben. Terwijl ik al aangegeven heb dat ik het niet wil doen. Hij reserveerd het toch voor alle zwangeren ivm het verder ontwikkelen van de mex.griep en als er straks veel zwangere overlijden willen de zwangere misschien nog wel de prik hebben en dan kan het niet meer omdat ze dan op zijn ofzo. Dit is wat hij me vertelde tenminste

Echt wel Josh, bij mijn huisarts kreeg ik tussen de regels door mee dat ik mij vooral moest laten inenten. En liefst zo snel mogelijk.

Vandaag sprak ik de Verpleeghuisarts van de zorginstelling waar ik werk en zij zei dat ik mij niet moest laten inenten voordat ik 28 weken zwanger was. Er schijnt gisteravond bij Pauw&Witteman een onderwerp hierover aan de orde te zijn geweest en daarin had een directeur van het Slotervaartziekenhuis (waar een speciale grieppoli is) afgeraden om je te laten inenten als je nog geen 28 weken zwanger bent. Dus voor de komende 12 weken ben ik eruit; niet inenten. Daarna zit je al begin februari en dan zie ik wel verder.

Fijn dat je je vragen hierover hier kwijt kan en je gevoel kan delen.

Hoi allemaal,

Ik twijfel ook nog steeds. Heb eigenlijk nooit griep maar ik denk dat dit niet zoveel zegt. De mexicaanse griep is nieuw dus dat zal je nu ook wel sneller oplopen omdat je er nog heleoch tmaal geen anti-stoffen voor hebt.
Daarnaast heb ik mijn tweede ongeveer drie weken voor de bevalling wel griep gehad en geloof me, dat is in dat stadium echt geen pretje. Zit ook echt niet op een longontsteking te wachten. Daarnaast werk ik ook nog op school. Dus dat zijn mijn redenen om naar ja te neigen. Waarom ik twijfel zijn dezelfde redenen die iedereen eigenlijk al noemt.
Grappig is wel, ik heb even bij de andere mamaclubs gezocht wat daar werd gezegd over dit onderwerp, daar is een overwegend ja, terwijl hier een overwegend nee is. Ben er dus nog steeds niet uit.

Groetjes motherof2

Ik heb de uitzending gezien, en ik ga ook aan de huisarts vragen of hij de inenting bewaard tot iig 28 weken. Dan kijk ik wel of ik het alsnog laat doen. De piek schijnt december / januari te zijn.

Terug
Bovenaan