vaccinaties

<p>lieve ouders, </p><p> </p><p>zelf heb ik een dochtertje van 3 maanden en heb ik haar een tijdje terug voor de eerste keer in laten enten. ik merkte dat dat ze na de inenting van de dktp en hep-b prik veel meer aan het huilen is.</p><p>nu krijg ik van veel vrienden en familie vaak berichtjes doorgestuurd van fb met verhalen van andere ouders waarin veel kinderen zijn overleden na het krijgen van vaccinaties.</p><p>zelf als ouder ga je hierdoor dan flink twijfelen wat je dan het beste kan doen voor je kindje.</p><p>graag hoor ik van jullie, ouders, hoe jullie tegenover vaccinaties staan en of jullie je kindje in laten vaccineren.</p><p>(misschien ook al aan homeopathie gedacht om de bijwerkingen te verzachten? :)) </p>
 
Laat je niet teveel gek maken door vaccinatie propaganda. Er word veel verspreid dat niet waar is of niet in de complete context. Daarmee zeg ik niet dat het nooit is mis gegaan want ik werk in de gehandicaptezorg en heb ooit zelf een cliënt gehad waarbij dat was gebeurd maar dat zijn hele grote uitzonderingen(en hij is 60 jaar geleden ofzo gevaccineerd dus toen ging t wellicht anders) 
Als jr zorgen hebt ga naar een dokter. Die kan voor je kijken wat er aan de hand is. Sterkte 
 
Ik zou me er niet teveel zorgen over maken als ik jou was. Als vaccinaties niet veilig genoeg waren, zouden ze niet gegeven worden (denk ik altijd maar). Er zal vast een keer een kindje overleden zijn na het krijgen van een vaccinatie, maar weten we dan ook wat de complete context was en of het echt aan het prikje heeft gelegen? Vaak niet. 
Mijn zoon was na het krijgen van z'n prikjes ook veel huileriger en heeft na elk prikje flinke koorts. Ik gebruik dan gewoon een zetpil en vaak is het na 2 dagen wel weer over. Ik zie dit als een teken dat zijn lichaam flink aan het werk is om anti stoffen te maken.
Nu ben ik echt pro vaccineren en vind het onbegrijpelijk dat sommige ouders ervoor kiezen om het niet te doen. Dat brengt meer risico's met zich mee voor je kindje en andere kindjes dan wel vaccineren. 
 
Ik ben het inderdaad eens met een andere moeder, ze zullen de vaccinaties niet geven als het echt gevaarlijk zou zijn. Je weet de andere verhalen niet helemaal, en daarnaast hoor je vaak eigenlijk alleen de meest heftige verhalen. Alle verhalen waarbij het goed gaat, daar hoort niemand iets over. Onze zoon heeft tot nu toe alle vaccinaties gehad (21 maanden, rondom 2 jaar moeten we weer terug voor de volgende) en is de dag van de vaccinatie wat slaperiger en hangeriger. Verder meestal geen last van koorts o.i.d., dus hij reageert er best goed op. Op mijn werk behandel ik een kindje dat niet gevaccineerd is en die is dus om de haverklap ziek. Daarnaast zorg je er ook echt voor dat andere kinderen die jonger zijn en de vaccinatie nog niet gehad hebben, een groot risico lopen. Je doet het vooral voor je eigen kind, maar ik vind het persoonlijk ook best egoïstisch om andere kinderen in gevaar te brengen. Maar goed: dat is mijn persoonlijke mening! ;) Wij staan in ieder geval wel heel positief tegenover het hele vaccinatieverhaal.
 
Er zijn ontzettend veel kinderen overleden of hebben blijvend letsel gekregen omdat ze niet zijn gevaccineerd omdat ze de ziekte hebben gekregen waarvoor ze ingeent hadden kunnen zijn. 
Ik heb mijn dochter vorige week vervroegd haar bmr prik laten geven. Ze) is nu 13 maanden. Juist omdat de inentingsgraad omlaag gaat. 
 
Wie zegt dat je dochtertje meer huilt vanwege de vaccinatie? 
Kinderen gaan niet dood vanwege vaccinaties, het zou ontzettend dom zijn om je kinderen niet te laten enten. Ik vind het echt verschrikkelijk om te horen dat er tegenwoordig een ‘bakfiets’ generatie is die hun kinderen niet laat enten omdat ze ineens alles in twijfel trekken. 
Dat je meer wilt weten over vaccinaties kan ik wel begrijpen, laat je eens voorlichten door je huisarts of desnoods het RIVM.
 
Zoals al meerdere mensen hier boven zeggen: je kent niet het hele verhaal van de kindjes die erg ziek of zelfs overleden zijn na een vaccinatie. Ik durf vrijwel zeker te zeggen dat dit niet door de vaccinatie kwam. Vaccinaties zijn uitgebreid getest en zouden echt niet goedgekeurd zijn als het onveilig was.
Daarnaast: het lijkt misschien ‘onnodig’ je kindje in te enten tegen allemaal ziektes die je zelden ziet. Maar vergeet niet waaróm je ze zelden ziet: omdat wij met z’n allen zijn ingeënt vroeger! Use the brain, je wil ziektes als mazelen, kinkhoest en polio echt niet weer terug zoals vroeger. Mijn opa heeft polio (kinderverlamming) gehad toen hij klein was en zijn ene arm nooit kunnen gebruiken. En dan heeft hij nog relatief geluk!
Verdiep je alsjeblieft niet alleen in evt nadelen van vaccineren, maar ook in de ziektes waartegen de vaccinaties dienen. Het zijn echt geen ‘onschuldige kinderziektes’ zoals de waterpokken ofzo.
 
En ik ben zeker niet tegen homeopathie, wij hadden thuis ook altijd ‘wonderzalf’ (voor wondjes als ik was gevallen) of van die pilletjes die ik kreeg als ik grieperig werd. Zo kan ik nog veel meer opnoemen. Maar homeopathie als vervanging van vaccinaties tegen ‘echte’ ziektes zou ik zeker niet adviseren.
 
Terug
Bovenaan