vaccinaties

De homeopathie waar topic starter het over heeft, is niet vervangend voor de vaccinaties (denk ik). Er bestaan homeopathische pilletjes met een lage dosering van de te krijgen vaccinatie. Als je die dagen daarvoor en daarna neemt, zouden eventuele acute bijwerkingen minder kunnen zijn. 
Ik ben vóór vaccineren, maar laat mijn dochter pas vaccineren als ze één is. Dat voelt voor mij persoonlijk prettiger. Ze gaat niet naar een kdv en de moeders van de kindjes waarmee ze speelt, zijn op de hoogte. De reden dat ik daarvoor heb gekozen; vanaf ongeveer één jaar is er een barrière tussen bloed en hersenen. Daarnaast is mijn dochtertje dan gewoon wat 'sterker' voor mijn gevoel. Ik heb haar wel de eerste drie maanden 'beschermd' tegen iedereen die te dichtbij wilde komen en verkouden leek te zijn (vanwege kinkhoest). 
 
Ik vind dit soort topics zo frustrerend. Gewoon inenten. Alle antivaxxers beroepen zich op websites van kwakzalvers zonder wetenschappelijk bewijs. Antivaxxers denken dat ze het snappen omdat ze af en toe een paar uurtjes op internet zoeken naar bijwerkingen van vaccinaties zonder ook naar de andere kant te kijken. Alle artsen en kinderartsen vaccineren hun kinderen. Niet zo dom doen, gewoon inenten.
 
Ik denk ook niet dat het de vaccinatie is. Een baby gaat nog door zoveel fases, waardoor het de ene week meer huilt dan een andere. Kan overal aanliggen. Misschien verkouden aan het worden. Misschien heel vroeg tandjes die al vervelend doen. Het kan allemaal. Je kunt altijd vragen of de huisarts een check up doet. 
 
Iets om over na te denken.... Onze dochter heeft een ernstige kippenei allergie, de bmr vaccinatie is gekweekt op kippenei. De vaccinatie wordt altijd gescheiden van de stof waarop dit gekweekt wordt, maar dit is geen 100% garantie dat het er ook niet meer in zit. Wij hadden de bmr vaccinatie graag uit willen stellen tot ze over de allergie was heen gegroeid, maar vanwege te  lage vaccinatiegraad en mazelen in onze omgeving hebben we haar toch laten vaccineren. Dat moest in het ziekenhuis, zodat als het mis ging ze snel konden handelen. Gelukkig goed gegaan, maar vind het wel erg dat het zo moet. Door ouders die hun kind niet vaccineren moesten wij dit risico nemen. En daarbij de zorgkosten, hoeven we zelf natuurlijk niet te betalen, maar dat dagje opname heeft toch 700 euro gekost.
 
Het zal vast een keer mis gaan. Maar dat zal een zeldzaamheid zijn. Dus laat je niet gek maken. Ik denk dat de kans dat ze iets krijgen als je ze niet ent veeeel groter is. Een oud collega van mij is in de 50. Zit in een rolstoel heeft polio gehad omdat zijn ouders hem niet lieten enten. Hij zou willen dat ze dat wrl gedaan hadden
 
Mijn zwager is geboren zonder armen (bijzonder, maar echt waar!). Hij kon wel lopen en eigenlijk alles doen, tot hij op zijn 6e polio kreeg omdat zijn ouders hem niet lieten inenten.
Vanaf die dag zit hij in een rolstoel. Hij is ondertussen volwassen en heeft een vrouw en kinderen gelukkig.. in zijn hoofd zit het allemaal goed, maar lichamelijk kan hij niks!! 
Omdat zijn ouders hem niet lieten inenten, slijt hij zijn hele leven in een rolstoel... triest!! Hij had heeeeeel graag gewild dat het anders was geweest!
 
Rond 3 maanden zitten ze volgens mij ook in een sprongetje en kunnen ze meer huilen. Mijn kinderen hebben ook zonder problemen meegedaan aan het vaccinatie programma. Soms na de prik wat meer slapen, verhoging etc. 
 
hoi
Mijn dochter krijgt haar vaccinatie s wel ben pas met 12 weken de eerste laten halen ze gaat niet naar kdv en dergelijke dus heb daar zeker mee gewacht maar Wilde gaan zwemmen met haar en heb ze daarvoor nog laten zetten ik zou geen risico nemen met zo'n kleintje en mijn dochter is ook elke keer huiliger een paar dagen en slaapt dan wat meer maar beter als kans op een dood ziek kind dat makkelijk verkomen kan worden door een paar vervelende prikjes
 
Terug
Bovenaan