vaccineren en homeopathie?

Hallo allemaal,

wie laat zijn kind wel of niet vaccineren en waarom?
Waarschijnlijk  krijgt ons kleine mannetje over 2 weken de eerste prikken. We denken er lang over na om het nou wel of niet te doen voor- en nadelen tegenover elkaar afwegen enzo.
Nu krijgt ie ze waarschijnlijk wel (heb nog even bedenk tijd), maar als Rafael zijn prikjes krijgt wil ik dat graag met homeopatische middelen onder steunen en zorgen dat hij zo min mogelijk last heeft.
Iemand ervaring  op homeopatisch gebied?
Ik hoor het graag!

Liefs,

Hallo

Er is een tijdje geleden een discussie hierover geweest, maar ik weet niet meer hoe die heet. Daaruit heb ik begrepen dat de meesten hier inenten volgens het rijks vaccinatieprogramma.
Loek is nu 12,5 week en heeft nog geen inentiengen gehad. Ik ben bij een antroposofisch CB die uit zichzelf hebben aangeraden om te wachten omdat Loek met 2 mnd ook al geopereerd werd. Zij hebben een uitgebreide voorlichting gegeven over vaccineren en de voor- en nadelen. Als je hier meer van wil weten, dan hoor ik het wel. Ik heb aantekeningen ervan.
Wij laten Loek zowieso pas later inenten. Hij is voornamelijk thuis en loopt weinig kans om iets te krijgen. Ik ben zelf altijd bij hem en hij gaat niet naar de opvang. Wij denken erover om dus alles later te starten, waarschijnlijk vanaf 6 maanden en we laten de kinderziektes eruit (BMR). misschien ook nog anderen omdat ik nog volledig BV geef, dan is hij ook beschermd voor ziektes die in de 'cocktail'zitten. Wat niet hoeft, dat hoeft niet, vind ik.

Ons CB heeft homeopatische middelen om het te begeleiden. Dat is bwvs een afgezwakte vorm van het vaccin om het lijfje vast te laten wennen aan wat ingespoten wordt. Dat doe je van een paar dagen ervoor tot een paar dagen erna. Ik ken een homeopaat die ook wat heeft, maar die moet ik nog benaderen. Misschien is dat hetzelfde.

Succes met je keuzes hierin!
(ben benieuwd naar de reacties, want ik geloof dat er medeforumers zijn die hier een hele andere mening over hebben. Interessant!)

Rosanne

boas word "gewoon" geent,ten eerste omdat het risico op evt ziektes hier in  de omgeving extra hoog is omdat gereformeerde mededorpelingen niet geent zijn(met alle respect voor deze mensen overigens!).ten tweede vind ik de alternatieven(gedeeltelijk enten op latere leeftijd)te riskant.stel je voor dat boas bv de bof krijgt als ik opnieuw zwanger ben.mijn ongeboren kindje kan dan blind en onvruchtbaar ter wereld komen.
ik vind het wel zielig om boas moedwillig ziek te maken,maar als hij de ziektes echt krijgt word hij nog veel zieker.
ik ben trouwens wel uitgebreid ingelicht(uiteraard over de voordelen van wel enten,maar ook over evt alternatieven.)jullie ook?wel goed dat mensen er steeds meer goed over na denken en het niet gewoon laten doen omdat het standaard is.
van homeopathie heb ik geen verstand.boas krijgt een zetpil en dat helpt goed.misschien kun je net als rosanne een homeopaat benaderen?
groetjes kari

Hoi hoi,

Ik had vorige keer het topic geopend onder het kopje "inentingen"
Tja ik ben dus helemaal niet geinformeerd door het cb
Ik zei ,ach zo zielig die prikjes,zei ze alleen maar; beter dan dat hij difterie krijgt of polio  das het enige geen info niks.

Groetjes Merel

Grappig...

Ik woon dus niet meer in Nederland, maar in Azie. Dus hebben ze hier een heel ander beleid. Zo heeft Felix na zijn geboorte meteen de tuberculose inenting gehad, en een hepatitis B.
Op dit moment gaan de waterpokken weer te ronden op school (dochter van 5), dus hebben we hier de discussie of je wel of niet moet inenten tegen waterpokken. De lokale opvatting is dat je voor alles ingeent wordt, en dat wij, expats, teveel risico nemen voor onze kinderen. Zelf heb ik tijdens mijn zwangerschap op mijn kop gekregen van de gynaecoloog dat ik geen anti-lichamen had tegen hepatitis A en B. Dus heb ik nu mijn 2e schot gekregen en moet over  4 maanden mijn laatste krijgen. Aaarrrgggg...  
Alleen mijn dochter nog... die moet haar DTP ook nog krijgen.  Dus volgende maand gaat ze mee met Felix en krijgt ze die shots... Ik ben benieuwd, ze is nu  heel bewust van de inenting. En door de hepatitis A en B, moet ze er de maand erop weer 1, en dan 5 maanden later weer. Mijn hart breekt nu  al...  

Hey hallo,

Ik laat mijn dochter wel "gewoon" inenten. Hoewel ik het aan de ene kant een vervelend idee vind om iets met een gezond lijfje te doen vind ik het risico van niet vaccineren te groot. Naar mijn idee zijn de ziektes nog altijd erger dan de  vaccinaties en ik zou het mezelf nooit vergeven mocht ze  besmet raken. Eigenlijk vind ik dat vaccineren een verantwoordelijkheid is. Niet perse voor mijn eigen kind, maar voor de samenleving als geheel. Juist omdat zoveel mensen vaccineren komen  de ziektes veel minder voor en kunnen anderen het zich veroorloven hun kind niet te vaccineren. Ik ben zo blij dat er vaccinaties bestaan en dat deze in Nederland voor iedereen beschikbaar zijn! Het beste is  een  kind waarschijnlijk af in een land waar iedereen gevaccineerd is behalve het kind zelf. Doordat anderen die verantwoordelijkheid nemen hoeft dat kindje geen vervelende injecties met eventuele bijwerkingen te krijgen. Maar ja, dat is natuurlijk geen optie.
Over homeopathie, ik denk dat het goed is om een kind homeopatisch te ondersteunen bij de prikjes om alle "ellende"in ieder geval zo soepel mogelijk te laten verlopen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet veel verstand heb van specifieke homeopatische middelen, maar ik geef mijn dochter wel algemene homeopatische zetpilletjes om de eventuele bijwerkingen te verlichten. Dit is geen koortsverlagend middel omdat koorts juist wel goed is en een teken dat het lichaam met de ziektekiemen in gevecht is, maar het helpt wel bij andere klachten die een baby van de vaccinaties kan krijgen. Het werkt trouwens niet alleen bij prikjes maar ook bij tandjes, oorpijn en al dat soort dingen. Het is eigenlijk een soort homeopatische paracetamol! Of het echt werkt? Tsja... Mijn dochter had in ieder geval naar het leek geen klachten van de prikjes. En ik vind deze pilletjes geven een prettiger gevoel dan haar bovenop de vaccinaties ook nog eens paracetamol te geven.
Trouwens, dit is gewoon hoe ik het doe hoor, ik bedoel er verder niets mee naar mensen die wel paracetamol geven of wel of juist weer niet inenten! Dat moet iedereen gewoon zelf weten natuurlijk.

Groet, Bebek

PS, mijn cb heeft mij verder geen info gegeven, alleen een folder van het rijksvaccinatie programma. Verder heb ik het zelf uit moeten zoeken, wel jammer...

Floor wordt ook "gewoon" ingeent. Kari, ik ben benieuwd waar jij woont, ik woon in Rijssen en hier wonen ook veel reformatorische mensen die ervoor kiezen om hun kindjes niet in te enten. Je hoort nog wel eens dat in die 'kringen' bepaalde kinderziektes voorkomen omdat er niet ge-ent wordt. Dit is een van de redenen dat onze kinderen dus wel hun vaccinaties krijgen.
groetjes van Ruth

Ik had ook al bij het andere topic gereageerd over inenten, heb het even gekopieerd, ben het helemaal met Bebek eens.

leuke discussie!
Eigenlijk ben ik toch voor inenten. Want juist omdat heel veel ouders in Staphorst, ik woon in Meppel wat daar vlakbij ligt, het niet doen, moeten wij het dus wel doen anders lopen onze kinderen ziektes op omdat anderen niet willen enten.
Dus eigenlijk bieden de mensen die hun kinderen wel inenten de bescherming voor de mensen die het niet (willen) doen!!!!! Dus doordat wij het wel doen kunnen anderenhet zich veroorloven het niet te doen. Als niemand zijn kinderen zou inenten zouden er veel meer ziektes uitbreken....

Groetjes,
Daphne

Terug
Bovenaan