vaccineren?

Hallo!

Ik las dat er sinds 17 sept een nieuw advies geldt mbt de mexicaanse griep: Ook gezonde zwangere vrouwen krijgen een vaccin aangeboden, vanaf de 3e maand van de zwangerschap. Dat is omdat gezonde zwangere vrouwen toch meer kans op complicaties blijken te hebben dan ze eerst dachten.

zie: www.rivm.nl, 2e nieuwsbericht van boven.

Ik twijfel of ik me laat vaccineren. Ten eerste omdat ik eigenlijk denk dat het wel meevalt met de complicaties van die griep voor gezonde mensen, en ten tweede omdat ik nergens de garantie kan vinden dat het middel geen effecten heeft op het ongeboren kind. Heb een gezond kindje in mijn buik en wil dat graag zou houden.

Ze raden het af tot 3 maanden zwangerschap omdat het dan misschien schadelijk zou kunnen zijn voor de baby ivm de vorming van de organen. Maar wie garandeert mij dan dat het vanaf maand 4 wel echt veilig is? Vind het lastig. Hoe denken jullie hierover?

groetjes,
Iris

nou ik hoef er niet over na te denken. zolang ze mij niet kunnen garanderen dat het niet schadelijk is voor mijn ongeboren kindje laat ik mij niet vaccineren!!! heel simpel. want je weet ook niet wat het effect op langer termijn is!!!!
en daarbij de 'normale' griepprik krijg je toch ook niet standaard aangeboden als je zwanger bent??? en de griep daar ga je echt niet dood aan hoor!! de mensen die er aan zijn overleden die hadden al een zeer slechte gezondheid.

ja sorry hoor dat ik zo van leer trek maar ik vindt het zelf allemaal erg overtrokken!! bij ons op het werk(verstandelijk gehandicapten) hebben ze zelfs al een hele feest week afgezegd ivm die griep. en dit terwijl niemand nog de griep heeft of heeft gehad. erg zielig voor de clienten!!!!

groetjes inge

Ik werk in de zorg en normaal gesproken krijgen we ieder jaar de gewone griepprik aangeboden.
Vorig jaar stond er in de brief die we kregen dat je de prik niet moest nemen als je zwanger was of zwanger dacht te zijn.
En nu zouden we er wel een moeten!
Ik begin er voorlopig ook niet aan. In mijn omgeving is nog niemand met griep en ook op het werk zijn nog geen meldingen van de griep.

Groetjes, Petra

wij gaan over 2 weken naar Ibiza, en ik hoor de laatste tijd zoveel verhalen dat mensen die in spanje op vakantie geweest zijn terugkwamen met de mexicaanse griep.

dus morgenochtend even naar de huisarts. even vragen hoe serieus het is en wat de risico's/gevolgen kunnen zijn. wil gewoon even zekerheid.

x jessica

Hoi,
Ik zit er ook hard over te denken om de vaccinatie aan me voorbij te laten gaan. Ik krijg ook via mn werk elk jaar de vaccinatie voor de gewone griep aan geboden en die laat ik ook altijd aan me voorbij gaan. Ik werk ook in de zorg en die cliënten van mij lopen altijd constant in mn gezicht te niezen/hoesten/kwijlen en ik ben echt nooit ziek! Volgens mij heb ik dus wel een behoorlijk goede weerstand. Daarnaast ziet mijn vriend die vaccinatie ook totaal niet zitten! Om dezelfde redenen als jullie al noemen, niemand kan garanderen dat het geen schade voor het kindje oplevert. En op dit moment is ons kindje hartstikke gezond, dus dat willen we ook graag zo houden!
Liefs,
mar

Ik was het ook niet van plan. Normaal gesproken krijg je de prik ook niet en nu ineens wel. Ik had begrepen dat de mexicaanse griep geen effect had op je kindje maar wel extra veel op jou. Zolang ze het dan niet kunnen garanderen, weet ik genoeg!

Ook mijn antwoord is niet vaccineren!!! Reden hiervoor is dat er geen zwangere vrouw zich beschikbaar stelt als proefpersoon (heel begrijpelijk natuurlijk) en dus op niemand is getest wat de gevolgen is zijn.
Of terwijl ze kunnen niks garanderen.

Daarnaast hoor ik meerdere verhalen dat de hele griep wel mee valt. Dus we zullen zien!

Geen idee eigenlijk; het gevoel zeg nog steeds NEE. Geen effecten bekend; niet doen dan... straks belanden we in zo'n DES-affaire... de griep komt wel telkens eng dichtbij hier... dus af en toe krijg ik het er wel warm van... nu belde er weer een leerling van me op (geef rijles) dat zij niet kon rijden omdat haar broertje de MG had... heb in de vakantie brieven gestuurd of alle jongelui echt verantwoordelijk met hun symptomen om willen gaan ivm je medemens en hun zwangere rij-instructeur... en dat heeft goed geholpen..... er wordt regelmatig afgebeld met vage verschijnselen. Liever thuisblijven dan en dan de week erop maar weer rijden hoor!!!

En we hebben nog een paar weken om na te denken; de vaccins komen pas begin november het land binnen en ze hebben er vooralsnog niet genoeg.... goh... verrassend....

XXX

Terug
Bovenaan