vacuum verpakt

vraagje

ik weet wel dat je geen vacuum verpakte vis zoals paling en zalm enz mag eten vanwege de kans op bacteriën
hoe is dit met voorverpakje vleeswaren??
dan bedoel ik niet de gene die een weekje houdbaar zijn maar die langer houdbaar zijn

die zijn ook vacuum verpakt??

daar hoor ik eigenlijk nooit iets over?

groetjes moekje

Hoi,

Vacuumverpakte vleeswaren kan zover ik weet geen kwaad. Wat vis betreft; daar zit een bacterie in die schadelijk kan zijn voor je kindje. Als je die vis dan niet verhit wordt die bacterie niet gedood. Als je vis vers bij de viskraam koopt is die bacterie nog niet actief als je het direct op eet.
Dus het ligt niet aan het verpakken maar om de bacterie die in het product zelf zit.

Hier heb ik het ook over gehad met mijn verloskundige en ze wist het niet zeker. Onze redenatie is dat je ook met vlees ed goed moet uitkijken. Het gaat nl niet om het product in de verpakking, maar om de listeria bacterie die zich kan ophopen in de vacuum verpakte randjes.
Gewoon verpakt kan dus geen kwaad maar alles wat vacuum verpakt is zou ik gewoon even laten staan.

Groetjes, Sientje

Bij het andere topic (vis van de AH) staat een handige link (dank je Peet)
http://www.jongegezinnen.nl/jongegezinnen/goedomteweten/experts/Voedingsdeskundige/

Hier heb ik gisteren eens op zitten snuffelen en daaruit blijkt dat vacuumverpakte vleeswaren geen probleem zijn, en dat waarschijnlijk de verwarring is ontstaan door de vacuumverpakte vis die mogelijk wel een risico kan zijn.
Stonden nog wel meer interessante dingetjes op, echt wel de moeite waard!

Groetjes Sas

Geen idee schat, maar ik eet de hele zwangerschap al voorverpakte vleeswaren. Voor zover ik weet kan dat gewoon, anders had had je daar vast wel eens iets over gehoord of gelezen.
Ik heb trouwens nog een hele stapel tijdschriften van wij jonge ouders e.d liggen. Kan ik die bij het oud papier donderen of wil jij ze misschien hebben? Dan kan je ze morgen gelijk meenemen als je wilt.

Xx

vacuum verpakte vis is vaak gerookte vis, dus nog vrij rauw, dat speelt ook mee. rauw vlees mag ook niet. zorg dat het niet rauw is. leverworst word afgeraden maar 1x week mag wel, het gaat ook over risico's, 1 toostje met iets wat van de lijst is vaak niet eens zo erg. wees bewust en maak keuzes. groetjes sabine

Hi,

Het gaat inderdaad om vaccuum verpakte rauwe vis (ik heb overigens nog nooit vaccuum verpakte gebakken vis gezien). Mocht vleeswaren rauw vaccuum verpakt zijn (ik weet niet eens of dat bestaat, maar denk bijv. aan rosbief), dan is dat, zover ik weet, ook niet goed.
Alles wat goed doorbakken is, bevat geen listeria meer.

En bij twijfel: ik zou het gewoon laten staan. Wat is nou negen maanden?

Succes dames.

Gr. Tamara.

Terug
Bovenaan