vacuum verpakt

nee het gaat niet alleen om rauw verpakte dingen

want paling is ook gerookt en makreel ook en zit toch in het vacuum
het gaat om de vacuum verpakking , toch??

ik vraag het wel aan de verloskundige

groetjes moekje

Hier Moekje, dit vond ik op de site waar ik de link hierboven al had geplaatst:
Mag ik vacuümverpakte gerookte vis eten?

Nee, bij vacuümverpakte gerookte vis kunnen Listeria- bacteriën zich ophopen in de randjes van de verpakking. Let op: het besmettingsgevaar zit dus in de vacuümverpakking.

Tijdens de zwangerschap kan een Listeria-infectie in het ergste geval leiden tot een miskraam. Deze kans is heel klein, maar je wilt een Listeria-infectie natuurlijk altijd voorkomen.

Voorbeelden van vacuümverpakte gerookte vis:
•zalm
•paling
•makreel
Gerookte vis van de visboer kun je dus wel eten. Vraag wel eerst aan je visboer hoe de vis bewaard is.

Uitzondering: verhit (tot 85 graden) de vacuümverpakte gerookte vis, dan wordt de Listeria-bacterie gedood.

Dus wel van de visboer niet van de supermarkt!

Groetjes Sas

en dit stond bij vlees:

Mag ik voorverpakte vleeswaren eten?

Ja, dat is geen probleem. Deze vraag wordt waarschijnlijk gesteld omdat van vacuümverpakte gerookte vis bekend is dat je het beter niet kunt eten. Het gaat echter niet om de gerookte vis, maar om de verpakking van de vis. In de randjes van de verpakking kunnen zich Listeria-bacteriën ophopen.

Tijdens de zwangerschap kan een Listeria-infectie in het ergste geval leiden tot een miskraam. Deze kans is heel klein, maar je wilt een Listeria-infectie natuurlijk altijd voorkomen.

Terug
Bovenaan