Vader niet bij bevalling gewenst... oneerlijk???

Dag allemaal,

Ik ben Ilva, en zit nu in week 31 van mijn zwangerschap.

Ik ben ongeveer 3 maanden in mijn zwangerschap verlaten door mijn (nu) ex-vriend. Hij wilde niks ervan weten. Hij heeft me gepusht voor een abortus. Zo ver, dat ik zelfs bij een kliniek ben gaan kijken met hem, ookal voelde ik in al mijn botten dat ik daar niet moest zijn. Hij was heeeel erg boos. Als ik het niet zou doen, zou hij me verlaten en zou ik er alleen voor staan. Uiteindelijk ging het uit, nog voor ik mijn beslissing had gemaakt. Nu heb ik ervoor gekozen het alleen te doen. Ik heb er nog geen moment spijt van gehad. En vooral nu ik weet dat ik een meisje krijg, geniet ik extra veel van de zwangerschap.

Heel veel dingen zijn nu al gekocht en geregeld, en nu komt meneer na maanden terug met het verhaal dat hij wel een vader voor haar wil zijn en dat hij wil samenwonen en alles samen wil doen. Mijn familie (vooral mijn moeder) en vrienden zijn een erg grote steun geweest in de afgelopen maanden dat hij was verdwenen uit mijn leven. De vader neemt mij nu kwalijk dat ik hem niet bij de bevalling wil hebben. Noemt me egoïstisch, omdat ik geniet van de zwangerschap en hij er nu niks van mee krijgt. Ik wil mijn grootste steun, mijn moeder, bij me hebben. Hij vindt een bevalling meemaken belangrijk, maar als hij erbij zou zijn, zou mijn moeder niet meer willen vanwege zijn negatieve energie. Ik wil geen spanningen rond de bevalling en kies voor iemand die me nooit zomaar zal laten vallen, mijn moeder. Dat snapt hij niet, dat ik familie boven hem kies.

Ik heb het geprobeerd, maar ik snap hem echt niet. Hij zegt al een maand meer betrokken te willen zijn, maar heeft mij bijvoorbeeld niet eens gevraagd wanneer ik precies ben uitgerekend.

Ik ben toch niet fout door hem niet toe te laten bij de bevalling??? Voor mijn gevoel is hij nu gewoon veels te laat met zijn (zogenaamd) goede bedoelingen?

Ik stel meningen erg op prijs. Ik weet gewoon niet of ik er goed aan doe zo'n persoon in het leven van mijn kind te houden of niet. Al die negativiteit elke keer...
 
Ik geef je groot gelijk, zo'n kerel kwam bij mij ook niet meer aan het bed. Eerst zich nergens wat van aantrekken en dan de betrokken vader willen uithangen zonder echt betrokken te zijn, nee dank je. Laat je geen schuldgevoel aanpraten en kies voor degene die JIJ bij je bevalling wil. Als je hem kiest dan denk ik dat je je tijdens je bevalling vooral bezig houdt met de gevoelens van de ander (je moeder bijvoorbeeld).
Ik zou gaan voor het positieve en als dat in dit geval je moeder is dan is dat zo, jij moet de bevalling doen en dan moet je je wel goed voelen en niet gestresst zijn.

Succes met je keuze!!

xx
 
Hoi jee wat een verhaal zeg. Luister naar je gevoel!!! Ik zou het zelfde hebben gedaan in jouw siuatie. Maar je zit wel een in hele moeilijke situatie zeg!!

Je bent nu 31 weken. Geef aan wat je van hem vind en je kan best aangeven dat hij zich eerst moet bewijzen. Nu lees ik dat hij nog niet heel geinterreseerd is. Geef dan aan. Hij heeft nog een aantal weken zich te bewijzen.

Heel veel sterkte

x yvonne
 
Ik zou hem niet bij de bevalling laten maar wel gaan betrekken bij zijn dochter als ze geboren is denk ik.

Het gaat nu om jou en jij wilt hem er niet bij hebben en dat is jou goed recht. Een bevalling is iets wat jij moet doen en meot gaan zoals jij dat wilt en dat is zonder hem en met jouw moeder.

Straks gaat het om jouw dochter en zijn dochter dan vind ik het anders en zou ik hem stapsgewijs erbij betrekken en zichzelf laten bewijzen als is het maar dat je dochter je dat later niet kwalijk neemt.

Succes het is en blijft moeilijk!
 
Ook ik geef je groot gelijk dat je liever je moeder bij je hebt, die er al die tijd voor je is geweest en die je heeft gesteund!

Wens je heel veel sterkte voor de komende tijd (en denk vooral aan jezelf!).

Groetjes
 
Heftig hoor, poeweej. Niet leuk als je zwanger bent. Ik geef je groot gelijk; negatieve energie en spanningen bevorderen een bevalling niet bepaald...
Hij kan toch na de bevalling komen? Dat hij een band op wil bouwen met zijn dochter is zijn goed recht, maar dat jij hem er niet bij wil hebben is jouw keuze.

Sterkte en geniet van je zwangerschap!
 
nou bij mij is de vader ook uit het beeld en die mag ook echt niet meer bij mijn dochtertje in de buurt komen ik haat hem vanaf dat ik zwanger was loopt hij al te roepen dat het kind niet van hem kan zijn nou dan bekijkt hij het maar mooi het is mijn kindje en ik hou van haar krijg ook een dochtertje veel succes verder
 
die was er bij mij dan echt niet bij.
Hij laat je gewoon stikken, wees trots op het geen wat je moeder voor je doet en betekend en laat haar bij de bevalling zijn.
Daar heb je veel meer aan.
 
Terug
Bovenaan