Vader niet bij bevalling gewenst... oneerlijk???

Je hebt helemaal gelijk. En zijn juist veel vrouwen die dan toch voor de vader kiezen en hun steun en toeverlaat aan de kant zetten. Ik vind het heel knap dat je bij je standpunt blijft, maar ik snap dat het je wel aan het twijfelen brengt.
Heel goed en laat hem eerst maar eens bewijzen dat ie voor je gaat (en voor de kleine natuurlijk)!
 
he meis pff wat een verhaal zeg, en dat je zo sterk bent geworden en voor je zelf kiest en niet voor je vriendje,

Ik zou hem ook niet bij de bevalling willen hebben en laat hem maar eerst bewijzen dat hij echt van het kindje wilt gaan houden en echt wilt opvoeden en niet geen negatieviteit op haar brengt want jij zit straks met de gebakken peren.

Je doet er goed aan om je moeder erbij te hebben.

veel sterkte ermee

liefs
 
Jeetje wat een verhaal. Maar als ik het zo begrijp geeft jouw moeder je toch flink wat steun en kracht en dat zal je nodig hebben bij de bevalling. Negativiteit is een ding wat je op zo'n moment absoluut niet kan gebruiken, kortom je ex wacht maar mooi buiten de deur zou ik denken.
Ik kan natuurlijk niet voor je ex spreken maar het is niet eerlijk dat hij gedreigd heeft met het verbreken van de relatie als je de zwangerschap door zou zetten. Als iemand echt van je houdt zou hij daar nooit op gaan aandringen en pushen.
Ik zou gewoon lekker je moeder aan je zij vragen als het zover is en jammer dan voor je ex. Financieel bijstaan kan je altijd nog goedkeuren als je daar behoefte aan hebt. En een bezoekrecht kan ook nog wel geregeld worden zodat je dochtertje haar vader wel leert kennen. Maar de bevalling zou ik in een fijne ontspannen sfeer laten plaatsvinden en dan is er geen plaats voor iemand die dat kind afgewezen heeft. Zo zou ik er tegenover staan in iedergeval.

veel sterkte!!
 
ik kan goed begrijpen dat je graag je moeder bij je wilt hebben!
Ik vind het feit dat hij direct al weer begint met dingen als jij bent egoistisch als je mij niet bij de bevalling laat zijn een duidelijk teken dat hij ´nog` niet veranderd is!
Ik zou voorlopig nog afstand houden, ik ben er persoonlijk van overtuigd dat een kind de kans moet krijgen beide ouders te kennen, maar daar staat tegenover dat die persoon ht kind dan wel op 1 heeft staan, zo klinkt het helaas niet!
Als hij echt voor jullie wil gaan, dan geeft hij je ruimte en laat je steeds weten dat hij er is en spijt heeft, maar opdringen hoort daar niet bij.

Succes ermee
 
Wat een naar verhaal. ik wens je veel sterkte met je beslissing en natuurlijk met de rest van je zwangerschap.
Persoonlijk vind ik dat jij bepaald wie er bij de bevalling aanwezig is. Niet je ex partner of je moeder of wie dan ook beslissen dat.Ik kan me goed voorstellen dat je niet echt ontspannen bent als je ex erbij is. Dus als jij denkt dat je beter af bent zonder hem erbij, weigeren dus.
de tijd daarna is misschien nog wel veel moeilijker. Gaat hij een rol in jullie baby's leven spelen of niet? Hoe moeilijk ook, in principe vindt ik dat een kind altijd recht heeft op "de echte vader" ook al is deze pappa niet ideaal. (natuurlijk niet als de veiligheid van het kind in gevaar komt). Heb in mijn werk en in mijn omgeving wel te maken met kinderen waarvan de vader de kinderen niet mag, kan of wil zien. Dit heeft eigenlijk bijna altijd een belangrijke invloed op het kind. Kind gaat vader vaak idealiseren of krijgt (meer) moeite met relaties e.d..
Mijn advies zou dus zijn:
Aanwezig bij de bevalling: nee
Rol in het leven van jullie dochter:als het even kan wel, hoe moeilijk ook.
Maar jij moet zelf de beslissing nemen. Kan me voorstellen dat het erg moeilijk is, veel succes en sterkte met je beslissing.
groetjes Hanneke

 
Hoi!

Jeetje wat een verhaal. Volg je hart. Ik zou die zogenaamde vriend ook niet meer bij mijn bevalling willen hebben. Kies voor je moeder. Wie zegt dat hij na de eerste de beste poepluier of gebroken nacht niet weer de benen neemt???

Succes ermee. Je verdient beter meid!
 
Hartstikke bedankt iedereen voor de reacties!!!

Ik heb nu wel definitief besloten mijn moeder erbij te houden. En jullie hebben echt gelijk. Hij moet zich eerst weer gaan bewijzen.
 
Ik geef je groot gelijk dat je hem er niet bij wilt hebben.
Wat een vent is dat zeg!
Eerst zet hij je onder een mega grote druk om je dochter weg te laten halen, zo niet zou hij weg gaan.
Hoezo chantage? En vervolgens is meneer verdwenen.
Als dat nog niet genoeg is noemt hij je nu egoïstisch omdat je geniet van je zwangerschap zonder hem?
Als je het naar zijn zin had gedaan dan was er niet eens een zwangerschap! Wie is hij om te bepalen wat je wel en niet doet in dit verhaal? Waar was hij in het begin hij had je moeten steunen en niet onder dwang moeten zetten. Hij klinkt mij als een control freak die graag macht uitdrukt over jou. Hij zou een schop onder zn kont moeten hebben.
Nee hoor je doet het goed! Blijf bij je familie die je onvoorwaardelijk steunen. Aan zo een vader heeft je kind ook niets, aan het eind van het verhaal had hij ze liever niet gehad. Kies voor de rust en voor je moeder! Sterkte met je situatie!
 
Terug
Bovenaan