Vader uit beeld

<p>Hoi meiden,</p><p>Ik ga het toch even van me af schrijven!</p><p>Ik heb 4 kinderen: een dochter van 7, een zoon van 5, een dochter van 3 (met dezelfde papa) en een dochter van 7 maanden.</p><p>Mijn jongste dochter, Liv-Viënna, van 7 maanden is van een andere man. <br />Hij is niet in beeld. Hij betaalt ook geen alimentatie.<br />Hij heeft 2 andere dochters uit een eerder huwelijk waar hij omgang mee heeft.</p><p>Nu heeft hij een paar weken geleden een cadeautje aan mijn deur gehangen wat hij had gekregen voor Sinterklaas van zijn werk (dus niet eens zelf betaald).</p><p>Hij stuurde via Facebook Messenger een bericht dat hij wat aan de deur had gehangen voor haar.<br />Het leek wel of hij dacht dat hij nu een Oscar had verdiend omdat hij een cadeautje heeft opgehangen aan de deur....</p><p>Is het redelijk of onredelijk om hem te weren uit haar leven? Zij kent hem niet... Hij heeft de eerste weken geopperd dat ik haar weg moest halen.. Toen ik dat niet deed heb ik hem de rest van de zwangerschap niet meer gehoord hoe het ging. </p><p>Toen ze geboren was op de uitgerekende datum heb ik hem ook niet gehoord en zelf maar een bericht gestuurd dat ze geboren was.</p><p>Toen is hij 2 dagen erna langs gekomen (op mijn verzoek) om haar te zien.<br />Dit is nog 2 keer gebeurt en daarna kreeg ik ruzie met hem, omdat het voor mij dubbel was, omdat hij haar niet wilde en nu ineens de vader wou uithangen.<br />4 maanden daarna heb ik niks meer gehoord van hem, tot Sinterklaas dus...</p><p>Graag jullie mening.</p>

Oehhh heeeel lastig.. ik denk dat je nu vooral moet doen wat je gevoelt zegt! Ik denk dat ik zo’n iemand ook zou weren maar dan ook volledig. Iemand kan niet komen wanneer het diegene uitkomt. Is een mensje waar het om gaat, geen speelgoed. En als hij daar zo mee omgaat dan moet je dat hem duidelijk maken. En ik vind persoonlijk dat iemand als helemaal niet de vader kan komen uithangen als hij op andere manieren (financieel bv) niet helpt.. Misschien ben ik wat bot hierin.

Ik vind dat een kind altijd recht heeft om zijn of haar vader te kennen,ongeacht wat de moeder van die persoon vind. Als een kind later zelf besluit geen contact te willen is dat prima maar ik vind dat die keus niet voor hem/haar gemaakt kan worden
Tenzij er natuurlijk sprake is van mishandeling seksueel misbruik of iets maar daar is hier geen sprake van

Ik zou het mijn moeder zeer kwalijk nemen als ik er achter zou komen dat mijn vader uiteindelijk toch wel contact wilde maar zij het afhield omdat ze boos op hem was.

Maar dat is natuurlijk mijn mening.

Misschien als hij meer contact heeft en een band krijgt dat hij ook gaat betalen. Maar het moet niet alleen om het geld gaan. De band is belangrijker

Voor mij is het heel duidelijk. Hij wilde haar misschien eerst niet maar nu wil hij dat contact blijkbaar wel. Ik snap dat dat voor jou kwetsend kan zijn en dat hij jou pijn heeft gedaan, maar dat zou richting je dochter geen enkele rol moeten spelen. Zij is waarschijnlijk gelukkiger met een pappa in haar leven. En als hij die nu wil zijn zou je haar die moeten gunnen. Ieder mens maakt fouten en moet ook de kans krijgen die te herstellen. Wie weet is hij de rest van haar leven wel een hele fijne vader voor haar. Wil je haar dat ontnemen omdat hij veel tijd nodig had om tot dat inzicht te komen?

Hij wil haar alleen komen opzoeken wanneer het hem uitkomt.
Hij is nu aan zichzelf aan het werken, dus kan hij alleen omgang hebben met zijn twee andere dochters en niet met haar.

Hij wil dan komen wanneer hij tijd heeft en wanneer hij kan (lees: wanneer het hem uitkomt).
Dat lijkt me niet goed voor een kind.
Ze mag hem later echt wel opzoeken en zal haar ook echt wel uitleggen hoe het allemaal zit en wie haar vader is.
Als ze wil breng ik haar zelfs naar hem toe als ze oud genoeg is..

Het lijkt me dat je heldere afspraken moet maken met de vader. Wat verwacht je van hem? Dat hij 1 keer per twee weken op de koffie komt? Wat is voor jullie allebei werkbaar? Communicatie is echt heel belangrijk en blijf vooral open staan voor een gesprek met elkaar. Daar is je dochter heel erg bij gebaat.

Ik ben vergeten te melden dat de vader van mijn andere 3 kinderen de vaderrol op zich heeft genomen en ze is gek op hem.
Dus heti s niet zo dat ze een vaderfiguur mist of tekort komt op dit moment.

Terug
Bovenaan