Zoals hiervoor al gezegd is, 6 weken na de bevalling kan prima. Als alles goed gaat natuurlijk! Ik kan me wel voorstellen dat het nu moeilijk in te schatten is hoe dat dan is, omdat jullie baby nog niets een geboren is. Maar zoals hiervoor al gezegd is, het is niet 6 dagen na de bevalling, 6 weken is echt een ander verhaal! Al kan je je nu nog niet zo goed voorstellen hoe dat is.. Wellicht kan je met hem afspreken dat als er echt iets is, hij dan thuis blijft. Stel dat je (ik hoop het niet voor je!) toevallig net een heftige borstontsteking hebt en je heel ziek bent, de baby hoge koorts heeft etc etc en je ziet het echt niet zitten, dat je het dan eerlijk kan zeggen.
Ik zou inderdaad ook proberen na te gaan wat precies maakt dat je het spannend vindt. Want veel dingen zijn op te lossen met familie, vriendinnen etc.
Mijn man werkt bijvoorbeeld in de zorg en had vrij snel na de bevalling nachtdiensten. Op een of andere manier vond ik dat ook spannend: de hele nacht alleen met de baby. Wat als er iets is? Hij had dan de auto mee, dus voelde me ineens een beetje opgesloten en 'bang' dat er iets zou gebeuren, zonder dat daar een reden voor was. Maar zo voelde dat gewoon. Als hij overdag aan het werk was, was ik ook alleen en had hij ook de auto mee, maar toch voelde dat anders. Ik heb toen gevraagd of een vriendin die vlakbij woonde, tijdens die 1e nachtdiensten haar telefoon 's nachts aan wilde houden, zodat ik haar kon bereiken als er iets was. Dat was een fijn gevoel en heb haar natuurlijk helemaal niet gebeld 's nachts, maar het hielp me wel! Dus aan zoiets kan je denken, of wellicht kan je moeder komen logeren oid.