Vaderdag ontbijt met peuter maken

Essil

Moderator
Hoi,

Heeft er iemand een tip voor een hartig ontbijt gerecht, waarbij een peuter kan helpen met de bereiding?
Mijn man is dol op engels ontbijt, maar daar valt voor een peuter niet veel aan te helpen.
Iets zonder brood en zonder kaas.
 
Ha Essil,
 
Vanaf wanneer zie je het als helpen? Is het haalbaar dat de kleine helpt met het blik wibotosa uit de la pakken, open maken, in de pan doen, weggooien van het blik en roeren in de pan? De worstjes omdraaien, kijken of ze al goed bruin zijn? Helpen een eitje breken en de eierschaal ertussen uit vissen? Een beetje peper en zout vanuit de hand eroverheen doen? Samen de koffie te zetten? (Mijn dreumes van anderhalf is daar echt heel erg mee bezig, cupje erin doen en op de knopjes drukken :))
Anders evt samen een fruitsalade maken? De aardbeikroontjes eraf trekken, de bessen wassen, wat yoghurt in een schaaltje ernaast scheppen? Dan desnoods met hagels eroverheen versieren?
 
 
Hey Jetteketet! Leuke naam!

Dingen in de pan doen en spetterende worstjes omdraaien vind ik nog niet helemaal ideaal. Qua hitte en vet spetters.

Samen de koffie zetten is wel wat.

Ik heb inmiddels besloten voor een miniquisch te gaan met gerookte zalm.
En de kaas te vervangen door iets van nootjes of zaadjes en hopen dat er dan iets eetbaars uitkomt
Dat kunnen we koud samenstellen, inderdaad met eitjes kloppen
 
Terug
Bovenaan