<p>Mijn vriendin en ik zijn ongeveer een week geleden bevallen van een zoon. De bevalling verliep vlot en hij kwam kerngezond ter wereld. En vooralsnog is het best een makkelijk kind.</p><p>De eerste week verliep ook vrij goed. Ik had wat minder slaap, maar overdag merkte ik daar weinig van en kon ik goed helpen met het verzorgen van ons kind. Maar sinds dit weekend is dat omgeslagen. </p><p>Ik voel me enorm vermoeid. En merk ook dat ik weinig geduld opbreng met m'n zoontje. Van de week ging hij maar lastig slapen en begon hij al eerder dan de drie uur die tussen elke voeding zit te mopperen en woelen. Toen ik hem de fles ging geven merkte mn vriendin dat ik heel geïrriteerd was en wilde het zelfs van mij overnemen. Wat ik niet toeliet. De dag erna liep ik de hele dag rond met boosheid en irritatie richting m'n zoon. Dit is de afgelopen dagen doorgezet in afstandelijkheid.</p><p>Ook merk ik dat ik steeds minder zin heb in het vaderschap. Of überhaupt in dingen doen. Voor m'n vriendin is dit ook erg vervelend om te zien, want ik lijk in vergelijking met de eerste week een compleet ander persoon. </p><p>Ik denk dus dat last heb van een soort depressie. </p><p>Zijn er mannen die dit herkennen en hoe zijn jullie hier doorheen gekomen?</p>