Vaderschapsverlof

Ik snap wel dat je vriend geen zin heeft om wekenlang aan 1 stuk thuis te zijn. Daar zat mijn man ook echt niet op te wachten.
Toen ons tweede kindje geboren werd, was mn oudste 21 maanden oud. De tweede is geboren met keizersnede ivm stuitligging. Dus ik kon de eerste weken echt bijna niks en mocht 6 weken mn oudste kind niet tillen. Mijn man was de eerste 2 weken fulltime thuis. Omdat ik echt nog amper rechtop kon staan en nog niet naar het einde van de straat kon lopen zonder pijn.
Na 2 weken ging hij weer aan de slag, dan ging hij rond 8/9 uur s ochtends weg en was vaak rond 3 uur in de middag thuis. Dat was prima. Een paar uur alleen met 2 kids ter je wel hoor, het is gewoon de realiteit! Ja, het  is hard werken en pittig, maar dat is het na een paar maanden nog steeds met 2 kindjes. 
Mijn man vond het heerlijk om weer wat uurtjes onder collega's te zijn, wat ik ook heel goed begrijp. Maar hij zorgde wel dat hij op tijd thuis was zodat hij in de middag nog wat leuks kon doen met de oudste.
Het heeft gewoon 2 kanten. Heerlijk dat dat vaderschapsverlof bestaat, maar ik begrijp ook dat mannen het fijn vinden om de deur uit te zijn en te gaan werken. Misschien kun je afspreken dat hij bv. 3 of 4 dagen gaat werken van 9.00-15.00 ofzo? Dat is al heel anders dan 24/7 thuis zijn. En eerlijk is eerlijk, je moet ook gewoon wennen aan het leven met 2 kindjes en het gewoon  maar doen! Komt echt goed hoor! 
 
Ik snap wel dat je vriend geen zin heeft om wekenlang aan 1 stuk thuis te zijn. Daar zat mijn man ook echt niet op te wachten.
Toen ons tweede kindje geboren werd, was mn oudste 21 maanden oud. De tweede is geboren met keizersnede ivm stuitligging. Dus ik kon de eerste weken echt bijna niks en mocht 6 weken mn oudste kind niet tillen. Mijn man was de eerste 2 weken fulltime thuis. Omdat ik echt nog amper rechtop kon staan en nog niet naar het einde van de straat kon lopen zonder pijn.
Na 2 weken ging hij weer aan de slag, dan ging hij rond 8/9 uur s ochtends weg en was vaak rond 3 uur in de middag thuis. Dat was prima. Een paar uur alleen met 2 kids ter je wel hoor, het is gewoon de realiteit! Ja, het  is hard werken en pittig, maar dat is het na een paar maanden nog steeds met 2 kindjes. 
Mijn man vond het heerlijk om weer wat uurtjes onder collega's te zijn, wat ik ook heel goed begrijp. Maar hij zorgde wel dat hij op tijd thuis was zodat hij in de middag nog wat leuks kon doen met de oudste.
Het heeft gewoon 2 kanten. Heerlijk dat dat vaderschapsverlof bestaat, maar ik begrijp ook dat mannen het fijn vinden om de deur uit te zijn en te gaan werken. Misschien kun je afspreken dat hij bv. 3 of 4 dagen gaat werken van 9.00-15.00 ofzo? Dat is al heel anders dan 24/7 thuis zijn. En eerlijk is eerlijk, je moet ook gewoon wennen aan het leven met 2 kindjes en het gewoon  maar doen! Komt echt goed hoor! 
 
Ik snap wel dat je vriend geen zin heeft om wekenlang aan 1 stuk thuis te zijn. Daar zat mijn man ook echt niet op te wachten.
Toen ons tweede kindje geboren werd, was mn oudste 21 maanden oud. De tweede is geboren met keizersnede ivm stuitligging. Dus ik kon de eerste weken echt bijna niks en mocht 6 weken mn oudste kind niet tillen. Mijn man was de eerste 2 weken fulltime thuis. Omdat ik echt nog amper rechtop kon staan en nog niet naar het einde van de straat kon lopen zonder pijn.
Na 2 weken ging hij weer aan de slag, dan ging hij rond 8/9 uur s ochtends weg en was vaak rond 3 uur in de middag thuis. Dat was prima. Een paar uur alleen met 2 kids ter je wel hoor, het is gewoon de realiteit! Ja, het  is hard werken en pittig, maar dat is het na een paar maanden nog steeds met 2 kindjes. 
Mijn man vond het heerlijk om weer wat uurtjes onder collega's te zijn, wat ik ook heel goed begrijp. Maar hij zorgde wel dat hij op tijd thuis was zodat hij in de middag nog wat leuks kon doen met de oudste.
Het heeft gewoon 2 kanten. Heerlijk dat dat vaderschapsverlof bestaat, maar ik begrijp ook dat mannen het fijn vinden om de deur uit te zijn en te gaan werken. Misschien kun je afspreken dat hij bv. 3 of 4 dagen gaat werken van 9.00-15.00 ofzo? Dat is al heel anders dan 24/7 thuis zijn. En eerlijk is eerlijk, je moet ook gewoon wennen aan het leven met 2 kindjes en het gewoon  maar doen! Komt echt goed hoor! 
 
Hier precies zo! 
Ik zou ook graag willen dat ie de volle verlof weken opneemt, maar wil dit om dezelfde redenen /smoesjes? ook niet. 
Nou weten we beiden wel dat veel op elkaars lip zitten niet goed is voor de harmonie in huis.. 
Wij hebben als compromis besloten dat hij 2 weken vrij neemt en hij heeft nog een boel uren over die sws voor jan 2021 op moeten, dus hebben afgesproken dat ie langere weekende of meer vrije dagen tussendoor opneemt in de eerste weken na de geboorte. 
Ik begrijp je en het voelt oneerlijk en voelde me ook een beetje afgezet eerst. 
Hoop dat jullie ook samen iets kunnen bedenken waarbij jullie toch allebei tevreden kunnen zijn
Liefs
 
Mijn man heeft bij onze eerste gelijk na de geboorte drie weken genomen en toen ik weer begon met werken nog drie weken. Het leek mij goed als hij ook 3 weken alleen thuis zou zijn met de baby, voor de hechting maar ook zodat hij ool ervaart hoe het is. Hij zag het idee niet meteen zitten hoor , maar stemde toch toe omdat we hebben afgesproken het ouderschap 50/50 te verdelen. En hij heeft er zo van genoten! Geen dag spijt van gehad!
 
Ik ben nu ook van de 2de zwanger. Ik zie er ook tegenop om het straks alleen te doen. oudste is dan net een jaar.  Mijn man vind die 70% te grote gat. De 1ste week is die wel thuis dan gaat die gewoon werken. Hij is vrachtwagen chaffeur en ook regelmatig nachtenweg. 
 
Ik ben deze week weer aan het werk gegaan na mijn zwangerschapsverlof en hij heeft nu 5 weken vaderschapsverlof opgenomen. Hij vond het juist een heel leuk idee om dan ook 5 weken met haar door te kunnen brengen! Bij ons was het nog de vraag of we 1 juli gingen redden om in aanmerking te komen voor deze regeling, maar dat is gelukt. :) Moet zeggen dat hij er nu na 2 dagen verlof wel al achter is dat alleen maar thuis zitten met een baby niks voor hem zou zijn haha. Hij heeft dus voor volgende week allemaal afspraken ingepland met vrienden om gezellig af te spreken met de kinderen erbij haha. Ik vind het wel leuk om te zien dat hij nu met haar in de weer is en het is ook wel goed voor de verdeling straks als we allebei weer aan het werk zijn. En daarbij scheelt het ook dat ze de komende 5 weken nog niet naar de opvang hoeft. Dan is ze net even iets ouder als ze daarheen gaat. 
 
Hier een partner die de 6 weken thuis is. En daar zijn we beide heel erg blij mee (denk dat dat het belangrijkste is; dat je beide achter de keuze staat over wel/niet gebruik maken van deze regeling en hoe hier gebruik van te maken). Dit is kindje nr 2 en nu kunnen we heerlijk onze aandacht verdelen over onze 2 jarige zoon en onze dochter. 
Wat ik ook heel leuk vind is dat ik merk hoe leuk onze zoon het vind om samen thuis te zijn met pappa en mamma (en zijn zusje, die hij leuker vind dan pappa en mamma). 
 
Terug
Bovenaan