Vagina?

Hoi,

Ik vind het ook wel een grappig onderwerp ! Wij noemen het hier "plasser" maar sinds ze het bij mijn dochter op school erover gehad hebben, zegt ze zelf ook wel eens dat jongens een piemel en meisjes een streepje hebben. Vond ik zelf erg vaag klinken.
Je hoort ook wel eens dat jongens een plasser en meisjes een platteplasser hebben, maar vind ik zelf ook helemaal niks, dus wij houden het gewoon bij plasser en voor jongens bij piemel.
Muts vind ik inderdaad voor een kind ook raar klinken, ken ook iemand die het frummel noemt, nou, dat vind ik ook zo maf !

Groetjes Bianca

Ook ik vind dit een grappig onderwerp en lees inderdaad meer rare benamingen, dan één die je met gemak aan je kind kan vertellen.
Mijn oma noemde het een preu??????????????????
Nou ik kan nog rode oren krijgen bij zo'n rare benaming ervoor.

Ik ben in dat opzicht blij dat ik een jongetje heb, want tja, piemel zegt iedereen.
Maar als ik zou het toch bij vagina houden, denk ik.

En dat ze nog steeds platteplasser op school zeggen, is wel grappig, dat zeiden ze ook, toen ik op de basisschool zat. hahaha

Groetjes

Wij noemden het vroeger thuis spleetje!
Toen vond ik dat heel normaal, maar nu vind ik het ook wat raar.
Laatst haalde ik mijn oppaskindje van de peuterspeelzaal en die leidster zei doodleuk tegen een kindje, dat van de wc afkwam, dat ze haar kutje nog moest vegen!!!!!!!
Als het mijn kind was die daar op de peuterspeelzaal zat, dan had ik er absoluut wat van gezegd. Dat vind ik echt niet kunnen!!!! ...................maar ja.................... ik weet ook niet wat wel.......... zucht...............
Oh ik ken trouwens ook iemand die noemt het koffieboon

Liefs Trudi (mama van Jasmijn 12-02-2008)

Hier heb ik inderdaad ook al mee 'geworsteld' ik wil het ook benoemen voor Daantje, maar vagina vind ik een beetje te volwassen voor een klein meisje.

Vroeger noemden we het bij ons thuis een bips, meisjes hadden een bips en jongens een plassertje, dus ik denk dat ik dat maar aan ga houden, platteplasser vind ik trouwens ook wel erg grappig klinken!

X Femke, mama van Daantje (14-2-2008)

Goed om te zien dat we niet de enige zijn die er mee worstelen. Blijft vreemd dat we het niet gewoon een vagina noemen  maar ja, dat klinkt zo vreemd.
Heb nog niet echt een goed alternatief, maar hoor hier in de omgeving ook veel mensen die het een "muis" noemen. Dat leek me altijd een redelijk alternatief tot dat mijn buurmeisje mij ging uitleggen dat een baby uit je muisje vandaan komt.... Ik heb even heel hard moeten lachen zeg. Dus ook dat is geen alternatief voor ons
Misschien dan toch maar vagina. Of een ander goed idee wat nog voorbij komt op het forum

de plasser van Thomas heet hier pielie of Japie, WHAHHAHAHHA!
En Nina.... ja, wat zullen we daar van maken inderdaad? In de wandelgangen wordt het vaak frutje genoemd.....
Leuk Topic zo!!

Kus, Marieke

Hallo
Ik vind het inderdaad een leuk topic toevallig was ik laatst aan het douchen met milton roept hij mamma wat zijn dat ik zeg wat bedoel je wees hij naar mijn borsten en mijn tepels ja zegt hij zijn dat eieren mamma hoe verzinnen ze het.Oja over dat vagina verhaal ik noem het ook wel gleuf  
groetjes lisette  

Hoi  meiden,

idd leuke topic,
maar wel lastig ik vind vagina ook zo'n volwassen en deftig word   zeker voor een meisje van bijna 8 maanden, wij noemen het Muisje, mijn  moeder was dus ook zo iemand dat het koffieboontje noemt nou zeg .....
Nu zeggen we muisje maar over een paar jaar komt toch het echte word ervoor wel naar buiten dus,

bij een jongen is het idd altijd al plassertje og pielie geweest.

Groetjes Chantal mama van Noa 30 januari 2008

Terug
Bovenaan