Vaginale echoscopie

Hallo,

Heeft er iemand van jullie een inwendige echo gehad ? Wat moet ik me erbij voorstellen is het hetzelfde als een gewone echo alleen dan inwendig ? Weet iemand of het echt pijn doet ? Ik heb namelijk volgende week een afspraak in het ziekenhuis ben erg bang..
Kan iemand mij misschien meer hierover vertellen ...

Groetjes Aaliyah

Doordat ik niet op een normale manier zwanger kon worden heb ik een jaar lang alleen maar vaginale echo's gehad.
En bij 6 weken en 10 weken weer.
Ik was er dus aan gewend en vind het ook niet erg meer.
Er gaat gewoon een langwerpig ding naar binnen met een condoom erom heen en dan gaan ze kijken hoe het eruit ziet.
Niks ernstigs en je hoeft je er niet druk om te maken.
En pijn doet het zeker niet.

Idd, zoals hier boven staat echt niks om bang voor te zijn! Ik heb het nu ook 2 keer gehad en was verbaast over hoe weinig het voorsteld. Dat langwerpige ding stoppen ze niet eens ver, het gaat maar een heel klein stukje naar binnen. Geloof me een tampon in brengen is vervelender! Dus laat je angst varen, je zal zien dat het meevalt.

Succes! Spriep

Ik sluit me aan bij de vrouwen hierboven... geen angst hebben... ik vond het wel prettig om op het moment van inbrengen je adem uit te blazen; ik was toch altijd beetje gespannen en dan vond ik het wel gevoelig..en bij uitademen ontspan je de boel... om het zo maar even te zeggen.. grin grin...

mag rustig zeggen dat je het beetje eng vind bij de gyn.. dan houdt hij/zij er rekening mee.....

succes!!!!
Sunny
17 wk 1 dg zwanger van een meisje!!!!

Hey,

Ook ik heb verschillende keren een inwendige echo gehad, en ik zag er ook altijd tegenop, maar het valt zo mee! Echt waar, als je je goed ontspant zal het ook jou alles meevallen!

Succes!
janne

Hi Aaliyah,

Bij mij lukte bij zowel de vorige als bij deze zwangerschap, de normale echo via de buik niet. Dus tot twee keer toe een vaginale echo gehad. Je hoeft er echt niet bang van te zijn.

Het kan een lichte druk geven op je baarmoeder en dat kan je voelen, maar het is geen pijn. Je kunt misschien het beste even aangeven dat je het eng vindt, dan kunnen ze wat tips geven om te ontspannen.

Met een inwendige echo krijg je echt hele mooie beelden. Iedereen die wij kennen roepen altijd over onze foto's! Ik was dus deze keer wel blij dat de echo via de buik niet lukte en ik dus weer van die mooie foto's kreeg!

Gr. Tamara.

Hoi dames,

Een vraagje over inwendige echo. Krijg je die altijd met 6 of 7 weken? Ik had begrepen dat je deze tegenwoordig alleen maar krijgt als je een medisch risico bent (ofzoiets?)...
Opzich, als ik met 6 of 7 weken m'n baby in de buik al kan zien, zou ik dat wel willen. Hoe werkt dat?

Gr, tes

Hoi tes,

Het hoeft niet zo te zijn dat je deze perse met 6 of 7 weken krijgt, en dat je een medisch risico moet zijn.

Bij onze vk praktijk maken ze standaard de eerste keer een echo voor de termijnbepaling.
Ik was destijds 9.3 weken en er was uitwendig niks te zien omdat het vruchtje te ver achter het schaambod zat.
Ik heb toen ook een inwendige echo gehad.
Het is dus maar net of ze het vruchtje uitwendig kunnen zien zitten of niet.
Het is wel zo dat ze met 6 weken uitwendig zowiezo nog niets kunnen zien en dat je hem dan standaard inwendig krijgt.

Groetjes Miranda

Terug
Bovenaan