Vaginale echoscopie

Hey Miranda,

Dank je wel voor je antwoord. Ik moet 1 september naar de vk, dus ik zal wel zien daar. Ben alleen zo benieuwd of ik dan echt alleen een intakegesprek krijg of dat ik al meer ga merken van een kleintje in me buik.. Ik ben nu namelijk pas ca. 4 weken zwanger..

Groet, tes

Hoi Tes,
Normaal gesproken krijg je ook pas rond de negen weken een echo en is dat ook een uitwendige echo. Alleen in sommige gevallen, bij bv bloedverlies krijg je eerder een echo om te kijken of alles nog goed is of dat je een miskraam hebt gehad. En omdat ze pas vanaf 8 weken iets op een uitwendige echo kunnen zien krijg je voor die tijd een inwendige.
Groetjes, Anne

In het ziekenhuis zijn ze vaak fan van inwendige echo's tot een wk of 10. Da's tenminste mijn ervaring. Pijn doet het helemaal niet, je krijgt gewoon zo'n kleedje over je benen en vaak hoef je ook niet eens in DE stoel als een echoscopiste het doet ipv de gyn zelf. Dus echt genant vond ik het ook niet als je niet in de stoel hoeft.

Maak je niet druk hoor! Gewoon genieten van je kindje!

het is voor iedereen anders, maar ik heb al heel wat keren een eendebek en inwendige echo's gehad, daarom ben ik nu heel ontspannen..probeer dat vooral te doen, het is echt geen vervelend iets en doet zeker geen pijn..en je weet waar je het voor doet, om een glimp op te vangen van jullie spruitje, dus geniet er lekker van, het is zo mooi dat beeld!!

groetjes

Terug
Bovenaan