vakantie en net zwanger

A

Anoniem

Guest
Hoi hoi,

Ik ben net 6 weken zwanger voor de eerste keer....erg spannend allemaal.

Nu gaan we al vrij snel op vakantie (10 juli) naar de Azoren om daar te gaan eilandhoppen. Ik vind het extra spannend nu ik zwanger ben en vraag me af of het allemaal wel goed gaat. Heeft iemand ervaring met net zwanger zijn en vakantie?

De vakantie was al lang geleden geboekt, toen wisten we niet dat we zo snel zwanger zouden zijn.

Liefs Linda

Ik ben op vakantie geweest met 6-7 weken geloof ik ergens, ja dan merk je nog niets ervan (als je niet overgeeft ed) je kan lekker alles doen (misschien wat uitkijken met de zon omdat je daar toch wat gevoeliger voor bent) en wat veiliger eten (bacterieen in een schepijsje bv of rauwe dingen) dat lijkt me wel belangrijk verder zou ik zeggen nog lekker effe genieten want gauw genoeg zit die buik in de weg :p en dan doe je het niet meer zo snel...

wij gaan 13 juli naar Afrika. Ik kijk er gewoon naar uit. Heb wel met manlief afgesproken dat we alles aanpassen aan wat ik kan. ik ben nml. nog steeds erg moe, hoewel ik de laatste week weer wat meer energie heb.

het kan zijn dat je last van zwangerschapskwaaltjes hebt dan, en neem bijv. als je het nu nog niet gebruikt creme voor je borsten / buik mee mocht je daar last van krijgen.

en verder uiteraard opletten met eten. maar dat moet ik je in nl ook, toch.

veel plezier, hoe lang gaan jullie?

Hallo,
Ik ben ook net zwanger! Ik denk 5 weken. Spannend he! Is ook ons eerste kindje. ik besef het nog niet echt allemaal, maar dat zal wel komen als we voor het eerst naar de verloskundige gaan. Wij gaan 22 juli ook op vakantie, naar Oostenrijk. We gaan kamperen, dus dat is verder geen probleem lijkt me.
Ik ben (nog?) niet misselijk. Alleen wat moe en af en toe buikpijn. Zou mooi zijn als het daar bij blijft haha. Hoe voel jij je?
Groetjes Jeanet

Hoi,

Afrika is wel erg gaaf.....wj zijn daar de maand september/oktober geweest en ik zou zo weer gaan.....Ik hoop dat je dan niet zoveel last hebt van kwaaltjes....hoe lang ben je dan zwanger??

Wij gaan zelf 14 dagen naar de Azoren....Eilandhoppen.....we waren van plan heel veel te wandelen hoop dat dat dan gaat.
Vind het nu wel extra spannend allemaal.

Geniet van de zwangerschap en de vakantie,

Groetjes Linda (6wk1)

quote: griebelbaby reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('12-06-2007 20:24:24'));

wij gaan 13 juli naar Afrika. Ik kijk er gewoon naar uit. Heb wel met manlief afgesproken dat we alles aanpassen aan wat ik kan. ik ben nml. nog steeds erg moe, hoewel ik de laatste week weer wat meer energie heb.

Ja maar in het buitenland zijn ze toch wat onvoorzichtiger met eten klaarmaken als hier in NL, goed alles nakijken is een must daar..

Ik vraag me af hoe dat zit met inentingen e.d. en malaria, ik bedoel afrika komen toch wat meer ziektes voor als een griekenland bv. Ik zou nooit zover weg gaan zwanger, europa de eerste 12 weken, maar ben vanaf mijn 15e week toch niet meer uit NL geweest vind dat zo'n eng idee, heb graag NL sprekende mensen om me heen mocht er iets zijn...

Hoi meiden!

Ik ben rond de 20e week nog 10 dagen naar Florida geweest en dat was super! Na de eerste drie maanden had ik veel meer energie en er zat ook nog geen buik in de weg.
De heenvlucht ging heel goed, terug had ik wat last van mijn rug.
Persoonlijk zou ik niet gauw naar een bestemming gaan waar de hygiene te wensen overlaat of je inentingen nodig zou hebben, maar dit was prima.
Geniet in elk geval van de tijd samen, zeker als dit je eerste is (zoals bij ons!).
Groetjes,
Nathalie MS
(25w+1)

quote: ponyville reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('13-06-2007 13:24:25'));

quote: griebelbaby reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('12-06-2007 20:24:24'));

Ja maar in het buitenland zijn ze toch wat onvoorzichtiger met eten klaarmaken als hier in NL, goed alles nakijken is een must daar..

Ik vraag me af hoe dat zit met inentingen e.d. en malaria, ik bedoel afrika komen toch wat meer ziektes voor als een griekenland bv. Ik zou nooit zover weg gaan zwanger, europa de eerste 12 weken, maar ben vanaf mijn 15e week toch niet meer uit NL geweest vind dat zo'n eng idee, heb graag NL sprekende mensen om me heen mocht er iets zijn...

We gaan naar zuid afrika en vandaar naar Namibie. Mijn manlief heeft in Zuid afrika gewoont en we zijn daar al veel geweest. Eten koken is er net zoals hier hoor. Je hebt er gewoon goede restaurants. Oke ook mindere maar daar moet je nu gewoon extra op letten. en niets van de straat eten.

We gaan in Namibie niet naar het noorden omdat daar malaria kan voorkomen. Voor het gedeelte waar we komen is geen malaria. dus geen tabletten hiertegen nodig. daarnaast reizen we veel en heb ik al mijn prikken al gehad, die zijn nog geldig.  

en iedereen moet mbt reizen gewoon doen wat het beste voelt. maar ik denk zelf ik zit liever in zuid afrika waar we afrikaans of engels kunnen praten dan in frankrijk waar de fransen het vertikken om engels te spreken. en frans versta i9k toch echt niet.

Terug
Bovenaan