vakantie en net zwanger

lekker gaan hoor, nu kan het nog!!! Ik ben tijdens beide zwangerschappen vaak op reis geweest. Uren in de auto, uren in het vliegtuig, het maakt allemaal geen drol uit. Toen ik bijna 7 maanden zwanger was van de 2e ben ik naar Israel gevlogen en de vlucht was niet fijn. Het voelt toch een stuk langer als je zo'n toeter in de weg hebt, een kind te vermaken  en kleine vliegtuigstoeltjes etc. Maar zoals ik al zei: straks met je kind ga je waarschijnlijk geen eiland-hop-vakantie boeken dus geniet ervan!

quote: lin1978 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('13-06-2007 13:08:01'));

Hoi,

Afrika is wel erg gaaf.....wj zijn daar de maand september/oktober geweest en ik zou zo weer gaan.....Ik hoop dat je dan niet zoveel last hebt van kwaaltjes....hoe lang ben je dan zwanger??

Wij gaan zelf 14 dagen naar de Azoren....Eilandhoppen.....we waren van plan heel veel te wandelen hoop dat dat dan gaat.
Vind het nu wel extra spannend allemaal.

Geniet van de zwangerschap en de vakantie,

Groetjes Linda (6wk1)
Hoi Linda,

ik ben als we naar zuid afrika gaan 16 weken. dus dan hoop ik toch van alle begin kwaaltjes af te zijn. ben twee jaar geleden ook in zuid afrika/lesoto/swaziland geweest en ja het is iid een heerlijk land.

ik kan me niet echt voorstellen om als er straks  een kleine is om niet meer ver te reizen. Jij??  
Ben  voor het eerst zwanger en leef nog echt met het idee om straks gewoon te blijven reizen met kleine. maar veel mensen met kinderen zeggen dat we daar dan echt  wel op terug komen.  

heerlijk trouwens, eilandhoppen. Erg leuk!  

groetjes Griebelbaby (11wk+5)  

Fijn om jullie positieve reacties te lezen....ik ga er zeker van genieten. Ben als we op vakantie gaan net 11 weken zwanger...nu is het idee van de verloskundige om voor mijn vakantie, met 10 weken een echo te doen??
Lijkt jullie dat een goed idee??

Liefs Linda

Hoi griebelbaby,

Ik vind het ook een raar idee om straks niet meer te reizen. De afgelopen jaren hebben we het er wel heerlijk van genomen....
Ik weet niet wat we straks doen......vrienden van ons gingen met hun  6 weken oude baby met de camper naar polen om daar rond te trekken en hebben dit als heel leuk ervaren en alles ging goed.

We zien het wel....nu nog even lekker saampjes eilandhoppen en voor september staat er nog een weekje Barcelona op de agenda.

Alvast een fijne vakantie...duurt nu niet lang meer.

Ik twijfel nog over mijn echo (zie vorig berichtje). Wel of niet voor de vakantie??

Groetjes Linda

haha, griebelbaby, daar kom je inderdaad nog wel op terug  Mijn dochter was heel erg makkelijk, ze sliep overdag niet. Ik heb nog nooit iemand gehoord die hetzelfde 'probleem' had met een baby. We zijn met haar overal heengegaan en het was geen enkel probleem. Het pas ook echt bij ons, mijn man en ik zijn ook  gek op reizen dus we vonden het fanatstisch dat ze zo was!  Maar daarna kregen we een 'normaal' kind, die echt zijn rust en regelmaat nodig heeft. Als je moeder wordt moet je minder egoistisch denken en je zult zien dat je geleefd wordt door de kleine. Natuurlijk kan je gewoon weer lekker gaan reizen als je kleine wat ouder is!

Over de echo, ik zou het als het mogelijk is, de dag voor de vakantie doen. Met 11 weken zie je nog niet veel, dus daarom is elke dag later meegenomen. Voor de vakantie is  leuk omdat het dan pas echt wordt eigenlijk, je kan dan tijdens je vakantie met een lekker gevoel bedenken dat alles goed is met je kindje (want daar gaan we natuurlijk wel vanuit!) en heb je hem of haar al gezien! Geweldig toch?
Alvast veel plezier!

ja dan moet je alvast kiezen om geen nekplooimeting te laten doen want die MOET met 12-13 weken en als je dan op vakantie bent gaat dat niet ...

het ligt eraan hoe lang je op vakantie gaat. het is leuk om je kleine al gezien te hebben, maar als je 2 weken later een echo laat maken zie je al weer veel meer.

maar als je een nekplooimeting wil laten doen dan is het wellicht handig om dat nu al te doen.

en wat betreft reizen met een baby, we zullen inderdaad moeten zien hoe ons kindje straks is en hoe we dan onze reislust hierop kunnen aanpassen. want hoorde laatst van vriendin dat haar kleine na een kleine 20 minuten auto rijden het op een krijsen zet met de woorden dat de auto klaar is.
ach we zien dat straks allemaal wel, eerst genieten van de zwangerschap en onze aankomende reis.

Hoi,

Ik heb toch besloten om net voor de vakantie een echo te doen, ben dan bijna 10 weken.
Hebben jullie enig idee of je dan al wat ziet??
Ik vind het super spannend, maar als alles goed is kunnen we met een gerust hart op vakantie, anders zitten we toch nog de hele vakantie in onzekerheid.
Ga er maar vanuit dat alles uit, ik moet gewoon niet te veel van die negatieve verhalen lezen op de forum, daar word ik bang van...

Groetjes lInda

Terug
Bovenaan